Protokół Nr XXVII/04 obrad XXVII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach
Protokół Nr XXVII/04
obrad XXVII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach
Obrady XXVII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się w dniu 23 grudnia 2004 roku w Sali Konferencyjnej w budynku znajdującym się w Suwałkach przy ul. Noniewicza 10.
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1200.
Ad. 1
Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości, poinformował, że Wójt Gminy Przerośl nie będzie uczestniczył w obradach, z powodów osobistych (Lista zaproszonych Gości - Załącznik nr 1) oraz powitał Radnych Rady Powiatu (Lista obecności Radnych - Załącznik Nr 2).
Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 Radnych w związku z czym istnieje prawomocne quorum do podejmowania uchwał.
Ad. 2
Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że porządek obrad otrzymali. Wniósł do proponowanego porządku obrad dwa punkty, jako pkt. 17 "Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego" o podjęcie takiej uchwały zwrócił się do mnie Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej oraz jako pkt. 18 " Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr II/16/02 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 listopada 2002 r. w sprawie ustalenia wysokości diet radnym", punkt ten wynika z mojej inicjatywy, jako Przewodniczącego Rady. Zapytał, czy są inne propozycje do zaproponowanego porządku obrad. Nie wniesiono, poddał go więc pod głosowanie. Zaproponowany porządek posiedzenia zastał przyjęty jednogłośnie (Załącznik Nr 3).
Ad. 3
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XXVI Sesji Rady Powiatu był wyłożony w Biurze Rady Powiatu i zapytał Radnych czy są uwagi odnośnie protokołu. Uwag nie wniesiono, poddał więc protokół pod głosowanie. Protokół z XXVI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4
Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że "Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym od 25 listopada do 7 grudnia 2004 roku" (Załącznik Nr 4) Radni otrzymali z materiałami. Zapytał czy są pytania do przedłożonego materiału. Nie wniesiono. Zarządził głosowanie nad przyjęciem sprawozdania. "Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym od 25 listopada do 7 grudnia 2004 roku" została przyjęte jednogłośnie. Poinformował, że miały miejsca jeszcze dwa posiedzenia Zarządu Powiatu, w dniu 14 grudnia oraz w dniu dzisiejszym, poprosił o sprawozdania.
Wicestarosta Suwalski odczytał sprawozdanie z dnia 14 grudnia 2004 roku.
Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi lub pytania do przedłożonego sprawozdania, nie wniesiono. Poddał więc sprawozdanie pod głosowanie. "Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym z 14 grudnia 2004 roku" została przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 5).
Wicestarosta Suwalski odczytał sprawozdanie z dnia 23 grudnia 2004 roku.
Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi lub pytania do przedłożonego sprawozdania, nie wniesiono. Poddał więc sprawozdanie pod głosowanie. "Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym z 23 grudnia 2004 roku" została przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 6).
Przewodniczący Rady zwrócił uwagę, że na sali obrad obecni są Posłowie na Sejm RP, Poseł Zieliński prosił mnie, aby mógł wcześniej zabrać głos, gdyż wzywają go inne obowiązki służbowe, tak więc poprosił Posła Zielińskiego o zabranie głosu.
Poseł Zieliński podziękował, za zaproszenie na obrady sesji, zwracając się Panie Przewodniczący! Panie Pośle !, Panie Starosto!, Wysoka Rado! zwróciłem się z prośbą o zabranie głosu teraz, gdyż muszę udać się na spotkanie z kolejarzami, gdyż proponowane zmiany nikomu nie służą. Zwrócił uwagę, że część robocza część obrad ma ważne punkty, takie jak program współpracy z organizacjami pozarządowymi, na pewno jak zawsze będą to ważne i potrzebne uchwały. Mam zaszczyt tutaj być i złożyć serdeczne życzenia Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku Wam oraz mieszkańcom powiatu, Panom Wójtom, Radnym Rady Powiatu, życzyć również by rodziły się nowe rozwiązania, występują problemy społeczne i gospodarcze, ale myślę, że czas przyniesie po części ich rozwiązanie. Życzę też abyście uzyskali nową siedzibę jak najszybciej, życzę też lepszej kondycji finansowej, zapoznałem się z uwagami Pana Starosty dotyczącymi budżetu, nie wiem czy uda się jakoś wpłynąć na rząd jeszcze teraz, ale trzeba takie kroki podejmować, aby niektóre regiony nie były krzywdzone. Jeśli chodzi o ZPORR, wystąpiłem do NIK o wszczęcie postępowania, samorząd województwa wciąż odkłada informację na temat kryteriów podziału, ale panel ekspertów widział to inaczej, musimy nauczyć się dzielić środki unijne jak i krajowe. Życzę wam jako ludziom wiary w sens społecznego działania, coś się udaje rozwiązywać w dużej mierze dzięki wam, oceniali i będą oceniać to różnie, ale ten proces trwa. Życzę, aby to co jest w waszych planach udało się w pełni. Życzę aby ci, którzy są zadowoleni, by było tak samo lub jeszcze lepiej, niezadowolonym, aby te przeszkody zniknęły. Życzę również wszystkim zdrowia, tak potrzebnego, Państwu, waszym rodzinom, mieszkańcom powiatu suwalskiego i gmin. Dodał, że jeżeli w Nowym Roku będzie cokolwiek wymagało wsparcia, to jest do dyspozycji.
Ad. 5
Przewodniczący poprosił o składanie interpelacji i zapytań.
Wiceprzewodniczący Rady Stefan Biłda, powiedział, że w styczniu odbyła się konferencja prasowa na temat osiągnięć w okresie połowy kadencji, poprosił aby cokolwiek powiedzieć na ten temat.
Radny Stanisław Szwengier skierował pytanie do Dyrektora Szpitala, dlaczego Izba Przyjęć została przeniesiona na drugą stronę, nie tu od strony pogotowia, jak dostane skierowanie od lekarza rodzinnego oraz ja szpital wejdzie w nowy rok finansowo, żeby nie było jak w Augustowie, że lekarze odchodzili od łóżek pacjentów.
Radny Stanisław Szwegier zapytał o informację za okres I kadencji, czy to jest tylko Zarządu, czy też z pacy Rady przygotował Pan Przewodniczący?.
Ad. 6
Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu przez Pana Starostę i odpowiedź.
Starosta Suwalski poinformował, że Zarząd postanowił podsumować połowę swojej kadencji, przygotowaliśmy informację na temat tego co zostało zrobione, na temat działań jakie podejmowaliśmy i postanowiliśmy przekazać ją dla mediów, 15 grudnia odbyła się ta konferencja, zaprosiliśmy lokalne gazety, radio 5, radio Białystok, w konferencji tej braliśmy udział wspólnie z Przewodniczącym Rady, uczestniczył w niej również Sekretarz Powiatu. W konferencji tej uczestniczyli przedstawiciele czterech różnych mediów, otóż : Gazety Współczesnej, Kuriera Porannego, Tygodnika Suwalskiego, a także radio "5". Omawialiśmy działania, które realizowaliśmy, będę je również dzisiaj omawiał podczas obrad sesji, informację te otrzymaliście również. Podczas konferencji padały różne pytania na które odpowiadaliśmy. Przedstawicieli tych mediów podpowiadali nam jak mamy z nimi współpracować w przyszlości, aby przepływ tych informacji był pełniejszy, by informacje te trafiały systematycznie do prasy, aby trafiały one do mieszkańców naszego powiatu za pośrednictwem prasy. Później ukazały się artykuły w Kurierze Porannym na jeden właściwie tylko temat, o którym ja nie będę mówił, gdyż dotyczy to pracy Rady. Dodał, że był również gościem Radia"5" i udzielił wywiadu na ten sam temat.
Poseł Laskowski powiedział, że odnośnie podsumowania, dlaczego nie mówi się , że ja pomagałem, te 150 tys. na drogi powiatowe, które pomogłem uzyskać, jeździłem na różne dysputy i pomagałem pozyskać różne środki, nic się nie mówi ile pieniędzy pomogłem uzyskać, a wyborcy muszą wiedzieć, że poseł pracuje, w ciągu 4 lat pomogłem uzyskać 7 mln złotych na hale sportowe, na drogi, to spora suma pieniędzy, człowiek pomaga, a nikt nie podziękuje, takie informacje powinny być publiczne, ja lubię pracować, ale chcę usłyszeć dobre słowo, dziękuję za pomoc, to trochę boli. Potem mówią, że Poseł nie chce pomagać, bo jak nikt nie podziękuje, to tak jest. Wyborcy o tym nie wiedzą, bo jak Starosta o tym nie napisze, to tak jest. Zapytuję Pana Starostę, jakie ma stanowisko w sprawie składowiska eternitu które powstaje w gminie Suwałki, przecież tyle mamy wolnych miejsc, mieszkańcy protestują, bo będzie to szkodzić na uprawy, a przecież to ma być teren czysty ekologicznie. Ja bym miał tyle.
Starosta Suwalski powiedział, że przed chwilą to odpowiadał tylko na pytanie Wiceprzewodniczącego Rady, ale odniosę się do wypowiedzi Pana Posła. Powiedział, że rzeczywiście Powiat otrzymywał dodatkowe środki z rezerwy Ministra Infrastruktury w tym roku i w roku poprzednim, składaliśmy wnioski w tych sprawach, komisja przy Ministrze, w której zasiada przedstawiciel powiatów, Starosta Wysokomazowiecki i ja nie wiem w sumie czyja jest to zasługa, że te środki zostały nam przyznane. Wiem, że wszystkie powiaty wnioskujące zostały ujęte w podziale tej rezerwy, wnioskowaliśmy o kwotę 300 tys. złotych, a otrzymaliśmy 150 tys. Z informacji jakie do mnie dotarły, zespół opiniujący ten podział postanowił, że wszyscy zostaną usatysfakcjonowani połową wnioskowanej kwoty. Dodał, że inne osoby też występowały z chęcią pomocy w pozyskaniu tych środków, więc nie wiem czyja jest to zasługa, przychodzi później tutaj i mówili, że załatwili , że rozmawiali w tej sprawie z Ministrem Polem, więc trudno mi w tej chwili powiedzieć, myślę że Ministerstwo wie co robi, jeśli jednak wystąpienie Pana Posła miło wpływ pozytywny na to, to ja serdecznie dziękuję i na pewno nie umniejszam tutaj Pana zasług i Pana chęci pomocy, wręcz odwrotnie, bo zawsze kiedy się do Pana zwracam, to zawsze Pan deklaruje taką pomoc, więc naprawdę wyrażam słowa wdzięczności i podziękowania.
Poseł na Sejm RP Józef Laskowski powiedział, że Pan Starosta mówi, że wszystkie powiaty dostały, to jest nieprawdą, na nasze województwo dostało tylko 10 powiatów, ja rozmawiałem z Premierem Polem z 6 czy 7 razy, z Piłatem trochę więcej i naprawdę był problem z uzyskaniem tych pieniędzy, ale jeśli ktoś jeszcze chodził nad tym, to też ja temu nie przeczę i tez powinno być powiedziane, że pomagali, bo to nie jest tak łatwo, bo jest dużo potrzeb i tak to jest.
Przewodniczący Rady zapytał Wiceprzewodniczącego Rady, czy odpowiedź go satysfakcjonuje. Wiceprzewodniczący odpowiedział, że tak i podziękował. Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Zastępcę Dyrektora Szpitala doktora Grajka.
Pan Grajek podziękował za zaproszenie i przeprosił za nieobecność Dyrektora, ale właśnie jedzie z Białegostoku ze spotkania z Marszałkiem Województwa. Jeśli chodzi o informacje, chcę przypomnieć jak wygląda organizacja ochrony zdrowia, bo to jest bardzo ważne, nie chcę dyskutować o tym dlaczego jest tak a nie inaczej, lekarz podstawowej opieki zdrowotnej działa od 800 do 1800 , po godz. 18 - stej i dni wolne od pracy lekarz rodzinny nie pracuje. Ta część działalności czyli nocna jest osobno kontraktowana i my takiej działalności nie prowadzimy, my udzielamy pomocy szpitalnej i ambulatoryjnej specjalistycznej, taką pomoc nocną zapewnia Wojewódzka Kolumna Transportu Sanitarnego. Natomiast w tych przypadkach nagłych pracujemy, po to jest szpitalny oddział ratunkowy. Na razie będzie funkcjonować fizycznie tu, ale będziemy przyjmować przypadki wymagające leczenia szpitalnego lub nagłych przypadkach zagrożenia życia, ten oddział będzie przeniesiony gdzie indziej. Jeśli jestem przy głosie, to powiem od razu o naszej kondycji finansowej, otóż nie jest najlepsza, zadłużenie wzrosło o kolejne 5 mln złotych ale w związku z tym, że szpital udzielił pomocy większej liczbie pacjentów niż przewidywał kontrakt z NFZ. TO co NFZ traktuje jako nadlimity, to dla nas jest to wyznacznik potrzeb naszego terenu, pewnym kluczem jest kontrakt zawarty na ten rok, część nadlimitów został uwzględniona i jest około 10% więcej pieniędzy, ale nie należy spodziewać się wielkich zmian. Jeżeli Państwo pozwolicie to chcę zaapelować o rozpropagowanie idei, która została zawiązana z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Zdrowia na wspieranie naszego szpitala, organizacja ta jest organizacją pożytku publicznego i 1 % można odpisać od podatku, tylko wpłaty należy zastrzec, że są na szpital, pieniądze, które i tak trzeba zapłacić. Rozdał informację, która stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Powiatu poinformował za wspólnie z Panem Starostą są delegatami Rady Społecznej przy Szpitalu Wojewódzkim, akurat takiej interpelacji nie było, przywitał obecnego tez na sali Pana Cezarego Cieślukowskiego, również członka tej rady, wracając do tematu powiedział, że ubolewa nad tym, że w kolejnych porządkach, ja mam cały plik dokumentów, ja mam tutaj na przykład wnioski, między innymi, Dyrektora o utworzenie Poradni Chirurgii Plastycznej i Chirurgią jednego dnia i poradnią leczeń poparzeń, likwidacja oddziału okulistycznego i utworzenie w to miejsce poradni okulistycznej z chirurgią jednego dnia i poradnią jaskrową, połączenie oddziału obserwacyjno - zakaźnego dziecięcego z oddziałem zakaźnym w jeden oddział obserwacyjno - zakaźny, i mógłbym czytać tutaj te wnioski bardzo długo, ale z tego co widzimy i dostając kolejne zaproszenie na 28 grudnia, tego nie widzimy, nie dostajemy z materiałami wniosków, ale mogę się spodziewać tego, nad czym tez ubolewam, bo takie wnioski moglibyśmy wcześniej przedyskutować, ale zwrócił uwagę Radzie Powiatu na stanowisko jakie Rada Społeczna opracowała i podjęła stanowisko, które pozwolił sobie odczytać, bo jak dodał będzie to szybsze wyjaśnienie tego o co Radny zapytywał, stanowisko to skierowane zostało do Dyrektora Podlaskiego Oddziału NFZ p. Krutula, dnia 26 października 2004 roku (Załącznik Nr 7a). Chcę Państwu powiedzieć, że my jako Radni nie otrzymaliśmy żadnej informacji w tej sprawie, do wiadomości to pismo otrzymał Wojewoda Podlaski, marszałek Województwa, Posłowie, Członkowie Rady Społecznej, Dyrektor Szpitala p. Mostowski, jakby Pan się do tego ustosunkował, czy coś się zmieniło w tej kwestii, to jest moje pierwsze moje pytanie, natomiast drugie moje pytanie nawiązując do tych cegiełek, świetna sprawa, będziemy mogli odliczyć to od podatku, ale na dzień dzisiejszy mieszkaniec Suwałk z jakim się spotykam, czy mieszkaniec Powiatu Suwalskiego z którymi jestem związany, jeśli oni szybciej otrzymają pomoc w Sejnach, to oni szybciej będą wspierać szpital w Sejnach, a znam przypadki, gdzie pacjenci u nas nie zostali przyjęci w celu przyjęcia 10 kroplówek, znam taki przykład z doświadczenia, powiedziano, że zostanie przyjęty w bliżej nieokreślonym terminie, gdzie te leki trzeba było podać dość szybko, a w Sejnach zostali przyjęci od ręki, to mnie zastanawia. Druga sprawa zmierza się do likwidacji oddziału okulistycznego, utworzenia chirurgii jednego dnia, a pacjent będzie musiał jeździć do Białegostoku na np. podciągnięcie powieki, gdzie w naszym szpitalu nie podają terminu, kiedy będzie ten zabieg, nie podają terminu, czy będzie ta osoba w grudniu, czy w styczniu operowana, nawet nie podkleją, gdzie czynność jest typowa, gdzie w szpitalu w Białymstoku, jak ten człowiek pojechał na konsultację, to pierwsza rzeczą, która tam zrobiono, to podklejono powiekę, aby nie uszkadzała oka i wyznaczono termin jeszcze w tym roku, cała operacja trwała 20 min., a u nas odesłano i myślę, że właśnie to jest problemem.
Dotarł na obrady Dyrektor Szpitala p. Edward Mostowski, Przewodniczący powitał go na obradach.
Zastępca Dyrektora p. Grajek powiedział że ten kontrakt z NFZ finansowo, nie ilościowo, może jest wynikiem tego stanowiska jest wyższy. Druga rzecz jeśli chodzi o funkcjonowanie szpitala, to jest bardzo wiele ważnych spraw. Powiedział, że okulistyka to jest ta dziedzina medycyny, która bardzo szybko staje się prywatna, w wielu gabinetach prywatnych można wykonać różnego rodzaju zabiegi, gabinety prywatne tez kontraktują usługi w NFZ, np. w Białymstoku jest klinika okulistyki dziecięcej, niewykorzystywana, 2 kliniki dla dorosłych, nieodpłatne lub odpłatne tylko częściowo. Nie ma możliwości kupienia chleba za darmo, za chleb trzeba zapłacić, za operację trzeba zapłacić, NFZ płaci jak płaci, nie ma pieniędzy, nie ma też operacji, lekarze odchodzą ze szpitala, no jeżeli lekarz zarabia 1.600 zł miesięcznie, to pracuje w prywatnych gabinetach, a szpital nie może zapłacić więcej, bo musiałby zatrudnić tylko jednego lekarza, nie ma na to recepty. Jeśli pieniądz będzie rzeczywiście szedł za pacjentem, to my będziemy to wszystko robić, mamy duże moce przerobowe.
Przewodniczący Rady zwrócił uwagę, że temat jest prawdopodobnie nie do wyczerpania, korzystając z obecności Dyrektora szpitala proszę o zabranie głosu i przedstawienie sytuacji na 2005 rok.
Dyrektor Mostowski powiedział, że oczywiście nic nie ma za darmo, kontrakt został zawarty , ale szpital ma potrzeby, potrzeba dodatkowo 4 - 5 mln złotych, ważne że udowodnienie, ze możemy obsługiwać większą liczbę pacjentów został odzwierciedlone w kontrakcie na 2005 rok, który jest o 10% wyższy od kontraktu tegorocznego. Temu szpitalowi potrzeba o 10% jeszcze wyższego kontraktu i wówczas będzie można mówić o poprawnej obsłudze. Przecież i tak wykonujemy masę dodatkowych zabiegów, jeśli będą pytania to bardzo proszę.
Radny Zygmunt Filipowicz powiedział, uważam, że nic nie da młócenie powietrza, bo jest taki system, bez przerwy coś się tam zmienia, ja mam pytanie, które w zasadzie należy kierować do władz centralnych, bo tylko kontrakty, kontraktacja, przecież definitywnie odstąpiono od kontraktacji świń, a mięsa nie brakuje, natomiast przeszło się na kontraktację ludzi, w związku z tym ja chciałbym postawić pytanie dla władz wyższych, czy my teraz jesteśmy gorsi od świń, czy świnie są lepsze od nas, czy odwrotnie?. Bo odstąpiono od tej kontraktacji, a kontraktuje się ludzi.
Przewodniczący Rady powiedział, że Pan Zygmunt postawił jasno pytanie, chociaż wśród zebranych adresata to nie znajdzie.
Wójt Gminy Jeleniewo powiedział, że należałoby posłów zaprosić, wiadomo, że istnieje lecznictwo prywatne i publiczne, ta reforma wymaga kolejnej reformy, wymaga wprowadzenia szczegółowych zasad, wprowadzenia indywidualnych kont dla ludzi, bo są absurdalne przypadki, ktoś płaci 20 lat składki i zachoruje np. w listopadzie, kiedy to szpital już nie ma pieniędzy, wyczerpali środki i mówią umieraj, a pieniądze rozchodzą się nie wiadomo gdzie.
Dyrektor Grajek odpowiedział, że zgadza się z tym co dotyczy reformy służby zdrowia, ale chcę zaprotestować, nie było przypadku w naszym szpitalu, ażeby nie przyjąć pacjenta z zagrożeniem życia.
Radny Tadeusz Protasiewicz do Dyrektora szpitala, jak odniesie się do sytuacji, której jestem przykładem, że człowiek zostaje odesłany. Przyjechałem do pogotowia z okiem, była godzina 1800 , nie mówię, że o tym słyszałem, tylko sam tego doświadczyłem, miałem uszkodzone oko, lekarz udzielił mi doraźnej pomocy, obłożył to legniną, wcześniej przemył to oko, wypisał skierowanie do ośrodka na Putry, żeby przyjść jutro, bo powiedział, że dzisiaj na oddziale nie ma okulisty, cierpiałem naprawdę całą noc, ale gdyby był ktoś kto ma bardziej uszkodzone oko, to co miałby czekać do rana lub jechać do Białegostoku, mogę nawet podać datę kiedy to się wydarzyło.
Dyrektor Grajek odpowiedział, że gdyby było poważniejsze uszkodzenie oka to tak pacjent jechałby do Białegostoku, ale należy się liczyć również z tym, że w przyszłym roku takich przypadków będzie więcej.
Wójt Gminy Jeleniewo zwrócił uwagę doktora Grajka na fakty, przecież ile było przypadków, że dziecko przewróci się w szkole, że uderzy się głową i lekarz mówi, że nie ma zagrożenia życia, a następnego dnia bywa już za późno na ratowanie życia tego dziecka. Nie może być tak, że lekarz bez całkowitego zbadania mówi, że do rana nic się nie stanie, przecież nie ma rentgena w oczach. Powiedział, że nie ma co ukrywać, na terenach wiejskich nie jest prowadzona profilaktyka tylko interes lekarzy.
Przewodniczący Rady zwrócił uwagę, że Wójt porusza tutaj problemy podstawowej opieki zdrowotnej i Dyrektorzy Szpitala tego nie wyjaśnią, ale wrócę do tego co mówił Radny Protasiewicz, może doktor Grajek odpowie w takiej sytuacji pacjent nie jest fachowo opatrzony, jeżeli okazałoby się, że pacjent nie doczeka rana i przestaje na to oko widzieć, ten lekarz nie dał skierowania do Białegostoku od razu, tylko na jutro do ośrodka, jak lekarz, który nie jest okulistą może ocenić, że nie jest to zagrożenie zdrowia, bez badania okulistycznego, czy tego się podejmie każdy lekarz.
Doktor Grajek odpowiedział, że bardzo trudne są rozmowy na ten temat, bo nie mogę oceniać kompetencji innych lekarzy, są to sprawy jednostkowe, ale jeśli są zastrzeżenia to należy to zgłaszać, bo pewne formalności w szpitalu obowiązują , na zastrzeżenia lekarz jest obowiązany złożyć wyjaśnienie dlaczego taka lub inne porada nie została udzielona, lekarz pod tym się podpisuje, a jeśli wymaga pomocy w innym ośrodku, a został skierowany pacjent do nas to musimy dać skierowanie na transport, to zależy oczywiście od potrzeby oczywiście, jeśli jest potrzebna karetka i takie sprawy musza być załatwiane o niedociągnięciach proszę abyście informowali nas.
Dyrektor Edward Mostowski powiedział, że my mamy również różne sygnały, że dzieje się różnie, ale proszę nas informować, my każda taką informacje rozpatrzymy, ale bez pomocy waszej nie wyeliminujemy tego zjawiska. Drugą kwestią jest kwestia odpowiedzialności, odpowiedzialności samorządu województwa oraz Ministra Zdrowia, namawiałbym tego by tych kwestii nie łączyć, bo warto zwrócić uwagę na to, że w tym województwie, to też trzeba społeczeństwu powiedzieć, jest pewnym kuriozum, że szpital jest co 20 km, ciekawi mnie jak ta opieka powinna być i proszę Państwa jeśli macie chęć być w jakimś tam szpitalu powiatowym, to proszę bardzo, lokalnym politykom zawsze zależy na tym aby ten szpital w danej miejscowości był, tylko czy nas stać na to by np. zespół chirurgiczny pracował całą noc, polityka zdrowotna musi być czytelna.
Poseł na Sejm RP Józef Laskowski przeprosił, że teraz zabiera czas, ale musi już iść, złożył życzenia Wesołych Świąt i wszystkiego najlepszego w roku 2005, aby był lepszy, ale nie będzie.
Przewodniczący Rady, w imieniu swoim i Radnych Rady Powiatu złożył serdeczne życzenia Wesołych Świąt.
Przewodniczący Rady w odpowiedzi na drugą interpelację Radnego Szwengra powiedział, że nie wiem może w tej sytuacji taką informację Rada Powiatu przyjmie jako stanowisko, jeśli będzie taka wola, można to wprowadzić jako ostatni punkt, Radni powiedzieli, że nie ma takiej potrzeby, gdyż my jak Radni wiemy czym się zajmujemy. Poinformował, że brał udział w konferencji prasowej, którą zorganizował Pan Starosta. Na konferencji tej przedstawiłem informacje na temat prac rady powiatu, ile odbyło się spotkań, ile podjęto uchwał, ile i jakie stanowiska , jakie były wnioski komisji, które wpłynęły na pracę rady, czym się zajmowała Komisja Rewizyjna, o tym jak pracowaliśmy w ciągu tych dwóch lat obecnej kadencji, mówiłem też o frekwencji Radnych na przestrzenie dwóch lat i podawałem dane w procentach, na obradach Rady Powiatu, na obradach komisji, mówiłem też o dużej aktywności Radnych. Poinformował, że były pytania dotyczące Radnego Bąka, poinformowałem od kiedy nie uczestniczy w posiedzeniach organów, powiedziałem, że za nieobecności potrąca się u nas diety, powiedziałem również, że radny Bąk nie podjął diet za nieobecności, których część została naliczona, ale jak zapewne Państwo czytali, gazety podały zupełnie inne informacje, powiedział, że jest rozczarowany przedstawicielami tych mediów, które takie kłamstwa napisały. Wspólnie z panem Starostą podjęliśmy taką decyzję, że napiszemy sprostowanie do redaktorów naczelnych tych gazet Gazety Współczesnej i Kuriera Porannego, jeśli one nie zostaną zamieszczone i nie odniesie to skutku to wystąpimy do właścicieli gazet. Ponieważ są to działania niezgodne, chyba z etyką, no nie wiem z czym. Takie sprostowanie jest już przygotowane, wymienione są w nim uchwały podjęte w sprawie ustalania wysokości diet, z podaniem ile się potrąca za jaka nieobecność, w piśmie tym zawarta jest również informacja o tym od kiedy Radny Jacek Bąk nie pobiera diety i w jakiej wysokości zostały mu naliczone : za sierpień 381,53 zł, za wrzesień 272,52 zł, za październik 161, 50 zł, za listopad 272,52 zł i stwierdzenia, że odbiera diety i miesięcznie przysługuje są co najmniej nieścisłe. Poinformowałem media również o tym, że na dzisiejszych obradach zaproponuję podjęcie nowej uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet, która spowoduje nie wypłacenie diety w przypadku nieobecności Radnego na żadnym z posiedzeń organów. Dodał, że jako Przewodniczący Rady nie mogę brać odpowiedzialności za czyjeś osobiste działania, tym bardziej że z Radnym tym nie mam żadnego kontaktu. To tyle, czy Radnego satysfakcjonuje moja odpowiedź. Odpowiedział, że tak.
Ad. 7
Przewodniczący Rady udzielił głosu Staroście Suwalskiemu.
Starosta Suwalski Szczepan Ołdakowski przypomniał Radnym, że informację otrzymali. Powiedział, że zadania, jakie realizuje Powiat wynikają głównie z ustawy o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw a także z opracowanej w 2003 r. Strategii Rozwoju Powiatu Suwalskiego do 2015 roku i opracowanego na jej podstawie w 2004 r. Planu Rozwoju Lokalnego. Przedstawił pokrótce działalność i dokonania każdego wydziału oraz poszczególnych jednostek organizacyjnych. Przedstawił jak wyglądały dochody i wydatki Powiatu Suwalskiego w latach 1999 - 2004, dotacje jakie powiat otrzymał z programu Phare oraz te projekty, które zostały opracowane, a nie otrzymały dofinansowania. ( Informacja stanowi Załącznik Nr 8 do protokołu).
Radny Stanisław Szwengier powiedział, że warto byłoby w podsumowaniu zamieścić ile i jakie gminy na przestrzeni tych dwóch lat dały na drogi powiatowe, bo to tez jest ważne, może zmobilizuje innych.
Starosta Suwalski podziękował za sugestię, powiedział, że postara się aby była uwzględniona, Wójtowie rzeczywiście nam pomagają. Dodał na zakończenie, że to są również osiągnięcia całej Rady, dziękuję bardzo.
Ad. 8
Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem otrzymali z materiałami (Załącznik Nr 9), zapytał czy są uwagi do przedłożonego materiału.
Starosta Suwalski zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały, jej treść jest załącznikiem Nr 10 do protokołu. Innych wniosków ani uwag nie wniesiono.
Prowadzący obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o odczytanie opinii komisji.
Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej odczytał uchwałę Nr 31/86/04 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 21 grudnia 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2004 rok (Załącznik Nr 11).
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Uchwała Nr XXVII/157/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2004 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 12).
Ad. 9
Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem otrzymali z materiałami (Załącznik Nr 13), zapytał czy są uwagi do przedłożonego materiału. Nie wniesiono.
Prowadzący obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o odczytanie opinii komisji.
Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej odczytał uchwałę Nr 31/91/04 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 21 grudnia 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wydatków, które nie wygasną z upływem 2004 roku (Załącznik Nr 14).
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Uchwała Nr XXVII/158/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie wydatków, które nie wygasną z upływem 2004 roku została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 15).
Ad. 10
Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem otrzymali z materiałami (Załącznik Nr 16), zapytał czy są uwagi do przedłożonego materiału. Nie wniesiono.
Prowadzący obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej i Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o odczytanie opinii komisji.
Przewodniczący Komisji odczytał uchwałę Nr 31/85/04 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 21 grudnia 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie uchwalenia programu współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi na 2005 rok (Załącznik Nr 17).
Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej odczytał uchwałę Nr 26/82/04 Komisji Problematyki Społecznej z dnia 16 grudnia 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie uchwalenia programu współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi na 2005 rok (Załącznik Nr 18).
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały z uwzględnieniem wniosku Komisji Budżetowo - Gospodarczej (Załącznik Nr 19), zapytał, czy Radni mają uwagi co do treści naniesionej poprawki. Nie wniesiono, poddał więc projekt uchwały z uwzględnieniem wniosku Komisji pod głosowanie.
Uchwała Nr XXVII/159/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia programu współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi na 2005 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 20).
Ad. 11
Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem otrzymali z materiałami (Załącznik Nr 21), zapytał czy są uwagi do przedłożonego materiału. Nie wniesiono.
Prowadzący obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o odczytanie opinii komisji.
Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej odczytał uchwałę Nr 26/83/04 Komisji Problematyki Społecznej z dnia 16 grudnia 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmiany uchwały Nr XXIV/137/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 30 września 2004 r. w sprawie ustalenia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów studentom w roku akademickim 2004/2005 (Załącznik Nr 22).
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Uchwała Nr XXVII/160/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXIV/137/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 30 września 2004 r. w sprawie ustalenia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów studentom w roku akademickim 2004/2005 została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 23).
Ad. 12
Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem otrzymali z materiałami (Załącznik Nr 24), zapytał czy są uwagi do przedłożonego materiału. Nie wniesiono.
Prowadzący obrady poprosił Przewodniczącego Zarządu Powiatu o opinię Zarządu.
Starosta Suwalski poinformował, że Zarząd Powiatu w Suwałkach projekt uchwały zaopiniował pozytywnie.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Uchwała Nr XXVII/161/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Suwałkach na 2005 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 25).
Ad. 13
Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem otrzymali z materiałami (Załącznik Nr 26), zapytał czy są uwagi do przedłożonego materiału. Nie wniesiono.
Prowadzący obrady poprosił Przewodniczącego Zarządu Powiatu o opinię Zarządu.
Starosta Suwalski poinformował, że Zarząd Powiatu w Suwałkach projekt uchwały zaopiniował pozytywnie.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Uchwała Nr XXVII/162/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Problematyki Społecznej Rady Powiatu w Suwałkach na 2005 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 27).
Ad. 14
Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem otrzymali z materiałami (Załącznik Nr 28), zapytał czy są uwagi do przedłożonego materiału. Nie wniesiono.
Prowadzący obrady poprosił Przewodniczącego Zarządu Powiatu o opinię Zarządu.
Starosta Suwalski poinformował, że Zarząd Powiatu w Suwałkach projekt uchwały zaopiniował pozytywnie.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Uchwała Nr XXVII/163/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Budżetowo - Gospodarczej Rady Powiatu w Suwałkach na 2005 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 29).
Ad. 15
Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem otrzymali z materiałami (Załącznik Nr 30), zapytał czy są uwagi do przedłożonego materiału. Nie wniesiono.
Prowadzący obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej i Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o odczytanie opinii komisji.
Przewodniczący Komisji odczytał uchwałę Nr 31/88/04 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 21 grudnia 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie ustalenia planu pracy Rady Powiatu w Suwałkach na 2005 rok (Załącznik Nr 31).
Przewodniczący Komisji odczytał uchwałę Nr 26/85/04 Komisji Problematyki Społecznej z dnia 16 grudnia 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie ustalenia planu pracy Rady Powiatu w Suwałkach na 2005 rok (Załącznik Nr 32).
Prowadzący obrady poprosił Przewodniczącego Zarządu Powiatu o opinię Zarządu.
Starosta Suwalski poinformował, że Zarząd Powiatu w Suwałkach projekt uchwały zaopiniował pozytywnie.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Uchwała Nr XXVII/164/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie ustalenia planu pracy Rady Powiatu w Suwałkach na 2005 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 33).
Ad. 16
Przewodniczący Rady Powiatu projekt budżetu Radni otrzymali w ustawowym terminie tj. do dnia 15 listopada, opiniowany był przez wszystkie komisje rady, ponadto jest opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o pozytywnej opinii dla projektu budżetu. Nadmieniam, że uchwała w sprawie budżetu jest nieznacznie zmieniona, o czym Radni zostali poinformowani na posiedzeniach komisji Rady ( Załącznik Nr 34) i zostały podjęte odpowiednie uchwały dla projektu nowej uchwały budżetowej. Zapytał, czy Radni mają uwagi.
Radna Beata Ordonowska powiedziała, że mówiła o tym już na posiedzeniu komisji, ale chce zwrócić uwagę, że budżet jest niewielki, nie jest to wina Rady Powiatu, ani Zarządu Powiatu, ale na tym projekcie ucierpiał najbardziej Zarząd Dróg Powiatowych, bo w jak innych jednostkach, jest 65%, 70 % w stosunku do roku obecnego, to w Zarządzie Dróg Powiatowych jest to 22, 71%. Moja prośby, by wszystkie wolne środki jakie wpłyną do budżetu powiatu by dać tej jednostce, bo brakuje na modernizację dróg, asfaltów, a przecież jeśli drogi nie będą remontowane to powstaną dziury i popękają asfalty i wtedy nie będzie można robić nowych tylko stare. Taka jest moja prośba.
Przewodniczący Rady powiedział, że jest to jak najbardziej zasadne. Poinformował, że Regionalna Izba Obrachunkowa zaopiniowała projekt budżetu przedłożony przez Zarząd Powiatu, odczytał uchwałę Nr RIO.V. 3/12/2004 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 30 listopada 2004 roku w sprawie wydania opinii o przedłożonym projekcie budżetu na 2005 rok przez Zarząd Powiatu w Suwałkach (Załącznik Nr 35).
Starosta Suwalski powiedział, że rzeczywiście budżet nie jest satysfakcjonujący, faktycznie uwaga cenna jeśli chodzi o Zarząd Dróg Powiatowych, bo faktycznie uwzględniono tylko potrzeby budżetowe, nie ma pieniędzy na modernizację dróg, przewidziane jest tylko jedno zadanie, na które był składany wniosek do Euroregionu Niemen, droga Rutka Tartak - Ejszeryszki - Poszeszupie, ale nie znaczy to, że ten budżet nie będzie się zmieniał. Dodał, że to, że tak jest skutkiem wprowadzenia nowych zapisów ustawy o dochodach jednostek samorządu, jest zmiana filozofii tworzenia budżetu, ucierpiały powiaty, które maja w zasadzie samych rolników, oni nie płacą podatków, wystąpiliśmy już do Ministra Finansów, mam nadzieję, że uwzględni nasze argumenty, że zechce zweryfikować dane i zwiększy nam subwencję, która w przyszłym roku jest niewiele większa niż w roku bieżącym, czyli 2004. Projekt budżetu na rok obecny wynosił 12.777,00 zł, czyli o 3,5 mln więcej niż przewiduje projekt budżetu na 2005 rok. W związku z tym zwracam się z prośbą o uchwalenie tego budżetu i po nim podjęcie stanowiska w sprawie konieczności zmiany sposobu zmiany finansowania powiatów ziemskich, ponieważ dochody własne powiatu, przewidziane w ustawie powodują, że te dochody tylko w niewielkim stopniu rekompensują ubytek subwencji i dotacji z budżetu państwa wyliczonych przez Ministra Finansów dla Powiatu Suwalskiego przy zwiększeniu zadań ustawowych jako zadania własne powiatu, utrzymywanie PUP, PCPR, Dom Dziecka, rodziny zastępcze, subwencja nie uwzględnia potrzeb. Mimo wszystko wnoszę o przyjęcie budżetu powiatu na 2005 rok.
Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania lub uwagi do projektu uchwały w sprawie budżetu powiatu, nie wniesiono, poprosił więc o opinie komisji.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej odczytał uchwałę Nr 14/9/04 Komisji Rewizyjnej z dnia 25 listopada 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu budżetu powiatu na 2005 rok (Załącznik Nr 36).
Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej powiedział, że budżet jest szczególny w swej marności, nie było nawet nad czym dyskutować, podstawieni jesteśmy pod ścianą, odczytał uchwałę Nr 31/89/04 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 21 grudnia 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie budżetu powiatu na 2005 rok (Załącznik Nr 37).
Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej powiedział, że komisja zwróciła uwagę na niski budżet, zwłaszcza po stronie dochodów, ale komisja podjęła uchwałę, która odczytał Nr 26/86/04 Komisji Problematyki Społecznej z dnia 16 grudnia 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie budżetu powiatu na 2005 rok (Załącznik Nr 38).
Przewodniczący Rady, po stwierdzeniu, że innych pytań nie ma poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Uchwała Nr XXVII/165/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie budżetu powiatu na 2005 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 39).
Przewodniczący Rady przypomniał, że zgłoszono wniosek, aby Rada Powiatu podjęła stanowisko, więc proponuję zmianę porządku obrad poprzez wprowadzenie jako pkt 19 punktu w brzmieniu " Podjęcie stanowiska w sprawie konieczności zmiany sposobu finansowania powiatów ziemskich", a pozostałe ulegną przesunięciu o jeden punkt. Poddał pod głosowanie zmianę w porządku obrad. Zaproponowany porządek obrad został przyjęty jednogłośnie (Załącznik nr 40).
Ad. 17
Przewodniczący Rady poinformował, że Zarząd Powiatu wystąpił z prośbą o uruchomienie procedur przetargowych, odczytał wniosek Zarządu (Załącznik Nr 41). Poinformował, że wniosek ten skierowała do Komisji Budżetowo - Gospodarczej w celu wypracowania stosowanej uchwały, której treść została przekazana na moje ręce i brzmi następująco, odczytał projekt uchwały (Załącznik Nr 42). Zapytał czy Radni mają uwagi do projektu uchwały. Nie wniesiono, zarządził więc głosowanie.
Uchwała Nr XXVII/166/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie powierzenia przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 43).
Ad. 18
Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały otrzymaliście na posiedzeniach komisji (Załącznik Nr 44) poinformował, że stosownie do zapisów art. 21 ust. 4 ustawy o samorządzie powiatowym, Rada Powiatu ustala wysokość diet przysługującym Radnym. Radny kierując się dobrem wspólnoty samorządowej powiatu obowiązany jest brać udział w pracach organów powiatu do których został wybrany. Brak aktywności w pracach organów winien być sankcjonowanyw sposób, który jest zawarty w projekcie uchwały. Zapytał, czy Radni mają pytania do tego projektu uchwały. Nie wniesiono. Poprosił o opinie komisji.
Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej odczytał uchwałę Nr 31/90/04 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 21 grudnia 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmiany uchwały Nr II/16/02 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 listopada 2004 r. w sprawie ustalenia wysokości diet radnym (Załącznik Nr 45).
Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej odczytał uchwałę Nr 26/87/04 Komisji Problematyki Społecznej z dnia 16 grudnia 2004 r. w sprawie sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmiany uchwały Nr II/16/02 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 listopada 2004 r. w sprawie ustalenia wysokości diet radnym (Załącznik Nr 46).
Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Uchwała Nr XXVII/167/04 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmiany uchwały Nr II/16/02 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 28 listopada 2004 r. w sprawie ustalenia wysokości diet radnym została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 47).
Ad. 19
Przewodniczący Rady poprosił Starostę Suwalskiego o odczytanie propozycji stanowiska.
Starosta Suwalski odczytał projekt tego stanowiska (Załącznik Nr 48) i zapytał Radnych do kogo powinna trafić treść tego stanowiska.
Rada Powiatu postanowiła, że powinny otrzymać następujące organy : . Marszałek Sejmu, Marszałek Senatu, Premier Rządu RP, Minister Finansów, Przewodniczący Komisji Finansów Publicznych, Marszałek Województwa Podlaskiego, Związek Powiatów Polskich, Powiaty sąsiadujące, Wójtowie Gmin w Powiecie Suwalskim oraz powiaty ziemskie w kraju.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie treść stanowiska.
Stanowisko Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie konieczności zmiany sposobu finansowania powiatów ziemskich zostało podjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 49).
Ad. 20
Przewodniczący Rady przypominał, że interpelacje Posła Wojciecha Borzuchowskiego do Ministra Zdrowia (Załącznik Nr 50) zostały przekazane z materiałami, natomiast interpelacje do Minister Pracy Polityki Społecznej oraz Ministra Edukacji Narodowej i Sportu zostały przekazane dzisiaj przed sesją (Załącznik Nr 51). Zapytał czy Radni maja pytania lub uwagi.
Radny Stanisław Szwengier zwrócił sie do Zarządu Powiatu co z budynkiem dla Powiatu, albo do Zarządu Dróg Powiatowych, bo na drodze do Turówki leżą takie duże kamienie, żeby znaleźć właściciela tych kamieni.
Starosta odpoweidział, że w zasadzie nic się nie zmieniło, właściwie ten budynek jest w trakcie przekazywania między MSWiA a AMW, będziemy jednak zabiegać o ten budynek.
Przewodniczący Rady Powiatu złożył najserdeczniejsze życzenia Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku, by były odpoczynkiem od szarej codzienności.
Starosta Suwalski złożył również najlepsze życzenia zdrowych, wesołych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, Szczęsliwego Nowego Roku wszytskim Radnym jednostkom organizacyjnym, słuzbom, strażom. Podziękował Radzie Powiatu w Suwałkach za konstruktywną postawę i zrozumienie potrzeb. Po czym nastąpiło tradycyjne podzielenie się opłatkiem i złożenie życzeń.
Ad. 21
Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski zamknął obrady XXVII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 14 30.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady
Sławomir Małachowski
Protokołowała :
A. Kruchelska
Metryka strony