Protokół Nr XXVIII/05 obrad XXVIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 27 stycznia 2005 roku

Protokół Nr XXVIII/05 obrad XXVIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 27 stycznia 2005 roku
Protokół Nr XXVIII/05

 

Protokół Nr XXVIII/05

 

obrad XXVIII Sesji Rady  Powiatu w Suwałkach

 

 

 

Obrady   XXVIII  Sesji Rady Powiatu w   Suwałkach    odbyły   się w dniu 27 stycznia 2005 roku w Sali Konferencyjnej  w budynku znajdującym się  w Suwałkach przy ul. Noniewicza 10.

 

 

         Obradom przewodniczył  Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1200.

 

 

Ad. 1

         Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości, (Lista zaproszonych Gości - Załącznik nr 1) oraz powitał Radnych Rady  Powiatu (Lista obecności Radnych - Załącznik Nr 2).

         Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 Radnych    w związku z czym istnieje  prawomocne quorum do podejmowania uchwał.

 

Ad. 2

         Przewodniczący Rady  przypomniał Radnym, że porządek obrad otrzymali. Zapytał czy  są uwagi lub inne propozycje do otrzymanego porządku obrad.

         Starosta Suwalski  wniósł o ujęcie   punktów w brzmieniu  "Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu" oraz "Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach".

         Przewodniczący Rady zapytał czy są inne uwagi, nie wniesiono. Poinformował, że nastąpił techniczny błąd w zaproponowanym porządku obrad, otóż punkt 7 "Wolne wnioski i oświadczenia radnych"  jest punktem przedostatnim, to zwyczajny błąd komputerowy i poinformował, że jako pkt 12 będzie punkt w brzmieniu "Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok", jako pkt 13 punkt w brzmieniu "Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa  Powiatowego w Suwałkach" i  jak wspominałem wcześniej pkt 14 w brzmieniu "Wolne wnioski i oświadczenia radnych". Zaproponowany porządek obrad poddał pod głosowanie, został przyjęty jednogłośnie (Załącznik Nr 3).

 

Ad. 3

         Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XXVII Sesji Rady Powiatu był wyłożony w Biurze Rady Powiatu i zapytał Radnych czy są uwagi  odnośnie protokołu. Uwag nie wniesiono,  poddał więc protokół pod głosowanie. Protokół z XXVI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad. 4

         Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że "Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym   z dnia 29 grudnia 2004 roku i 6 stycznia 2005  roku" (Załącznik Nr 4) Radni otrzymali z materiałami.  Zapytał czy są pytania do przedłożonego materiału. Nie wniesiono. Zarządził głosowanie nad przyjęciem sprawozdania. "Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym   z dnia 29 grudnia 2004 roku i 6 stycznia 2005  roku" zostało przyjęte jednogłośnie. Poinformował, że miało miejsce jeszcze jedno posiedzenie Zarządu Powiatu, w dniu 20 stycznia 2005 roku, poprosił o sprawozdanie.

         Wicestarosta Suwalski odczytał sprawozdanie z dnia 20 stycznia 2005 roku.

         Przewodniczący Rady zapytał,  czy są pytania do odczytanego sprawozdania.

         Radna Ordonowska  powiedziała, że jej pytanie dotyczy BIP, rozumiem, że dane  są wprowadzane  na miejscu w Starostwie przez jakiegoś pracownika, na czym ma polegać umowa z Politechniką Białostocką.

         Wicestarosta powiedział, że poprzednio obsługiwała nasz powiat firma do które mieliśmy bardzo duże zastrzeżenia, która w tej chwili w ogóle  upadła, była to firma polecana przez Związek Powiatów Polskich i dlatego zdecydowaliśmy się na zmianę firmy. radna przeprosiła, że wchodzi w słowo, ale moje zapytanie dotyczyło na czym ma polegać usługa Politechniki Białostockiej. Wicestarosta odpowiedział, że ta usługa polega na prowadzeniu naszego BIP, czyli udostępnianiu serwera, archiwizowaniu danych, a to jest potrzebne po to, aby w razie zmiany operatora czy innego nieszczęścia można było te dane odzyskać.

         Przewodniczący Rady zapytał  czy odpowiedź Radną satysfakcjonuje. Radna odpowiedziała, że tak. Poddał więc pod głosowanie sprawozdanie z działalności Zarządu z dnia 20 stycznia 2005 roku. "Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu  w okresie międzysesyjnym z dnia 20 stycznia 2005 roku" została przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 5).

 

 

Ad. 5 i 6

         Przewodniczący Rady poprosił o składanie przez radnych interpelacji  i zapytań. Nie wniesiono żadnych. W związku z czym Przewodniczący Rady Powiatu  uznał, że punkt 6 jest niezasadny.

 

Ad. 7

         Przewodniczący Rady przypomniał Radnym , że "Sprawozdanie z rocznego planu kontroli Komisji Rewizyjnej za 2004 rok"  otrzymali z materiałami. zapytał,  czy Radni wyrażają chęć aby były czytane. Postanowiono, że nie. Wobec czego Przewodniczący  zapytał czy  są uwagi lub pytania  do sprawozdania. Nie wniesiono. Poddał więc przyjęcie sprawozdania pod głosowanie.

"Sprawozdanie  z rocznego planu kontroli Komisji Rewizyjnej za 2004 rok" zostało przyjęte jednogłośnie  (Załącznik Nr 6).

 

Ad. 8

         Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że Sprawozdanie z działalności w roku ubiegłym Komisji Budżetowo - Gospodarczej otrzymali z materiałami, zapytał czy są uwagi lub pytania. Nie wniesiono, poddał więc przyjęcie sprawozdania pod głosowanie.

" Sprawozdanie z działalności w roku 2004 Komisji Budżetowo - Gospodarczej " zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr  7).

 

Ad. 9

Przewodniczący Rady przypomniał Radnym , że Sprawozdanie z działalności w roku ubiegłym Komisji Problematyki Społecznej otrzymali z materiałami, zapytał czy są uwagi lub pytania. Nie wniesiono, poddał więc przyjęcie sprawozdania pod głosowanie.

" Sprawozdanie z działalności w roku 2004 Komisji Problematyki Społecznej " zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr  8).

 

Ad. 10

         Przewodniczący Rady przypomniał Radnym, że  Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku otrzymaliście z materiałami, ale ponieważ wykracza to poza  obszar działania Rady poprosił o odczytanie sprawozdania Starostę Suwalskiego.

         Starosta Suwalski odczytał sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w roku 2004.

         Przewodniczący Rady zapytał  czy są pytania, nie wniesiono, więc przyjęcie sprawozdania poddał pod głosowanie.

"Sprawozdanie Starosty Suwalskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2004 roku" zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 9).

 

 

Ad. 11

         Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały Radni otrzymali z materiałami (Załącznik Nr 10) , uzasadnienie  było szczegółowe, poinformował, że projekt uchwały jest konsekwencją  pozytywnie zaopiniowanego wniosku Komisji Problematyki Społecznej. Zapytał,   czy Radni mają uwagi. Nie wniesiono. Poprosił więc  o opinię projektu uchwały Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej.

         Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej odczytał uchwałę Nr 27/88/05 Komisji Problematyki Społecznej z dnia 20 stycznia 2005 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zasad przyznawania stypendiów uczniom szkół ponadgimnazjalnych (Załącznik Nr 11) i wniósł o jej przyjęcie.

         Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.

Uchwała Nr XXVIII/168/05 Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zasad przyznawania stypendiów uczniom szkół ponadgimnazjalnych została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 12).

        

Ad. 12

         Przewodniczący Rady przypomniał, że jest to projekt wprowadzony podczas obrad, materiały otrzymaliście przed dzisiejszymi obradami (Załącznik Nr 13), poprosił Starostę Suwalskiego o uzasadnienie.

         Starosta Suwalski wniósł o przedstawienie propozycji zmian w budżecie przez Skarbnika Powiatu.

         Skarbnik Powiatu poinformowała, że zmiany w budżecie podyktowane są właściwie dwoma faktami, jeden to po uchwalenie budżetu państwa zwiększenie  udziału powiatu w podatku dochodowym od osób fizycznych, a drugi to  wynik 3  umów podpisanych z Euroregionem Niemen.

Skarbnik Powiatu poinformowała, że zmiany w budżecie wynikają ze:

zwiększenia planu dochodów i wydatków w dz. 600 rozdz. 60014 - "Drogi publiczne powiatowe" o kwotę 812.531 zł w związku z umową grantową podpisaną ze Stowarzyszeniem "Euroregion Niemen" na współfinansowanie projektu "Przebudowa drogi powiatowej Nr 1130B Rutka Tartak - Poszeszupie - Ejszeryszki". Wartość projektu ogółem - 1.406.417 zł, w tym: środki Phare - 812.531 zł, środki własne - 351.604 zł, zwiększenia planu dochodów i wydatków budżetowych w dz. 630 rozdz. 63095 - "Turystyka - pozostała działalność" o kwotę ogółem 451.148 zł, w związku z umową grantową podpisaną ze Stowarzyszeniem "Euroregion Niemen" na współfinansowanie projektu "Przez przyrodę i kulturę do rozwoju turystycznego i współpracy międzynarodowej", zwiększenia planu dochodów o kwotę 243.875 zł w dz. 754 rozdz. 75495 - "Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - pozostała działalność", w związku z umową grantową podpisaną ze Stowarzyszeniem "Euroregion Niemen" na współfinansowanie projektu "Zabezpieczenie łączności radiowej i usprawnienie zarządzania informacją w Centrum Zarządzania Kryzysowego w Suwałkach", zwiększenia planu dochodów o kwotę 9.630 w dz. 754 rozdz. 75495 - "Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - pozostała działalność", w związku z porozumieniem zawartym z Komendantem Miejskim PSP w Suwałkach w celu dofinansowania projektu realizowanego z grantu ze Stowarzyszenia "Euroregion Niemen", zwiększenia planu dochodów i wydatków o kwotę 7.321 zł w dz. 756 rozdz. 75622 - "Udziały powiatów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa" - w związku z pismem Ministra Finansów Nr ST4-4820/1/2005 zwiększającym udział powiatu w podatku dochodowym od osób fizycznych na 2005 rok. Kwotę powyższą przeznacza się jako udział własny powiatu w realizowanym projekcie ze współudziałem Stowarzyszenia "Euroregion Niemen", zwiększenia planu dochodów o kwotę 15.452 zł w dz. 758 rozdz. 75801 - "Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego" w związku z pismem Ministra Finansów Nr ST4-4820/1/2005 zwiększającym część oświatową subwencji ogólnej dla powiatu na 2005 rok. Powyższą kwotę przeznacza się na zwiększenie wydatków bieżących z Zespole Szkół w Dowspudzie, zwiększenia planu dochodów o kwotę 2.390 w dz. 758 rozdz. 75832 - "Część równoważąca subwencji ogólnej dla powiatów", w związku z pismem Ministra Finansów  nr ST4-4820/1/2005 zwiększającym część równoważącą dla powiatu na 2005 rok. Powyższą kwotę przeznacza się jako udział własny powiatu w realizowanym projekcie ze współudziałem Stowarzyszenia "Euroregion Niemen", zwiększenia planu dochodów i wydatków o kwotę 8.560 zł w dz. 852 rozdz. 85201 - "Placówki opiekuńczo-wychowawcze", w związku z otrzymaniem odszkodowania za klęski żywiołowe, z przeznaczeniem na ich usunięcie.

         Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi lub pytania.

            Wicestarosta Suwalski w uzupełnieniu  wypowiedzia Skarbnika Powiatu dodał, w § 2 Uchwały w dz. 754 rozdz. 75478 - "Usuwanie skutków klęsk żywiołowych" zabezpiecza się kwotę 40.000 zł z wolnych środków na rachunku bieżącym Starostwa z przeznaczeniem na usuwanie skutków nieprzewidzianych klęsk, gdyż te zadania mogą wystąpić i jest to bardzo ważne, takie środki  trzeba zabezpieczyć.

         Prowadzący obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej  o opinię komisji.

         Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej odczytał uchwałę Nr 32/92/05  Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w  budżecie powiatu na 2005 rok (Załącznik Nr 14).

         Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie  i zarządził głosowanie.

Uchwała Nr XXVIII/169/05  Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 15).

 

Ad. 14

Przewodniczący Rady przypomniał, że jest to projekt wprowadzony podczas obrad, materiały otrzymaliście przed dzisiejszymi obradami (Załącznik Nr 16), poprosił Starostę Suwalskiego o uzasadnienie.

Starosta Suwalski poinformował, że w związku z przystąpieniem do realizacji projektu EQUAL zaistniała potrzeba utworzenia komórki organizacyjnej, która zajmowała by się  właśnie realizacją tego projektu. Program ten jest ważny ze względu na wielkość środków dla osób po chorobie psychicznej, jest to kwota około 7 mln złotych do wykorzystania w ciągu trzech lat, trzeba wielu zabiegów aby to w pełni wykorzystać.  Propozycja jest taka, aby w strukturach Starostwa wyodrębnić komórkę Biuro Projekt IW "EQUAL", w którym  funkcjonowałyby takie stanowiska jak : Kierownik projektu, asystent projektu,  obsługa sekretariatu, księgowość i obsługa finansowa projektu oraz konsultant ds. osób niepełnosprawnych. Ponadto zwiększyłoby się zatrudnienie w dwóch wydziałach Starostwa Powiatowego, a więc Organizacyjnym o 0,3 etatu i Finansowym  o 0,4 etatu. Dodał, że utworzenie takiej komórki jest koniecznością.

         Przewodniczący Rady zapytał czy Radni mają uwagi do projektu uchwały. Nie wniesiono. Poprosił więc przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o odczytanie opinii komisji.

         Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej odczytał uchwałę Nr  32/93/05 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach  w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach (Załącznik Nr 17).

         Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach i zarządził głosowanie.

Uchwała Nr  XXVIII/170/05 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 18).

 

Ad. 15

         Przewodniczący Rady  poprosił Wójta Gminy Bakałarzewo  o przedstawienie problemu, który  wcześniej próbował zgłosić.

         Wójt Gminy Bakałarzewo zwrócił się z pytaniem do Powiatowego Lekarza Weterynarii co robić z padliną ponieważ sytuacja w tym roku jest niewyjaśniona. Właściwie każdy do kogo się zwrócimy temat ten odsuwa, firma STRUGA nie ma umowy, Agencja  Restrukturyzacji mówi, że przetarg zostanie roztrzygnięty w marcu lub kwietniu, nie ma komu zbierać  tej padliny, co mamy mówić ludziom, ze STRUGI powiedzieli, że jeśli zapłaci  rolnik 700 zł, to oni zabiorą, alby jeśli gmina będzie płacić 1000 zł miesięcznie to może firma ta będzie zabierać. Firma ta zresztą mówi, że  Agencja miała pokrywać koszty, powiedziano nam, że Agencja zapłaciła w 60%, zaś Agencja mówi, że zapłacili w 98%.

         Powiatowy Lekarz Weterynarii powiedział, że właściwie  nic więcej nie może powiedzieć, wszystko jest kwestia porozumienia, umowę można podpisać z gminą, wówczas częściowo rekompensować będzie gmina, a częściowo rolnik. Ustawa o utrzymaniu porządku w gminie  na Wójta nakłada obowiązek o dbanie czystości w gminie.

         Wójt Gminy Rutka Tartak powiedział, że tam jest mowa o psach, a nie o krowach, to wszystko nadaje się do prokuratury, chętnie się omija przepisy i dlatego jest tyle nadużyć.

         Powiatowy Lekarz Weterynarii  powiedział, że  właściciele firmy STRUGA mówią, że   zostali oszukani, zapłacono im tylko 60%, są do tyłu,  dowiezienie do składowiska też przecież kosztuje, ponieważ w województwie podlaskim nie ma składowisk padliny, w kraju jest  tylko 8 zakładów utylizacyjnych. Chcę jeszcze Państwu powiedzieć, gdyż do tej pory nie było to wiadome, teraz kiedy ten rok został, że tak nieładnie powiem, załatwił ładnie te sprawę, to informuję Państwa, że tylko od półrocza była zgłoszonych 300 szt. bydła padłego, więc pomyślcie jak to wygląda, krowy powyżej 30 miesiąca życia 188 sztuk, a rozumiecie od tych sztuk należy pobierać część mózgu i badać w kierunku BSE, kolega z Olecka dzwonił do mnie i powiedział, że nie ma sprzętu, aby tych badań tyle wykonywać, więc wyobraźcie sobie co by się działo, gdyby ta padlina nie była zabierana, gdyby była zakopywana  lub leżała.

         Wójt Gminy Rutka Tartak powiedział,  że  nie mówmy o tej firmie, ale jest jakieś zadanie i ktoś powinien to robić, kto?.

         Powiatowy Lekarz Weterynarii odpowiedział, że jego zdaniem Wójtowie, gdyż na nich ciąży obowiązek zapewnienia porządku w gminie.

         Wójt Racis  powiedział, że należy pisać do posłów i do ministerstwa.

         Wójt Gminy Bakałarzewo powiedział, że będzie roztrzygnięty przetarg dopiero  w kwietniu, pieniądze wiadomo będą wypłacone  za działalność  od stycznia, wyrównanie, bo w Agencji powiedzieli, że jest taka plotka, wiadomo oni też mają wejścia, ktoś podobno chce, jakaś firma z zielonogórskiego, chce objąć  obsługą cały teren kraju, a my zostajemy na lodzie, nikt nam nie zapłaci.

         Powiatowy Lekarz Weterynarii powiedział, że jest taki Pan Senator Stokłosa, który podobno rzeczywiście chce całość przejąć, może jest takie lobby.

         Wójt Gminy Bakałarzewo powiedział, że Ministerstwo Rolnictwo upoważniło Agencję do przeprowadzenia  przetargu, ale co z tego, jeśli Agencja nie może roztrzygnąć przetargu, bo Ministerstwo nie dało pieniędzy.

         Powiatowy Lekarz Weterynarii powiedział, że w poprzednim roku Agencja mówiła, że zapłaci 95%, a nic nie zapłaciła.

         Wójt Gminy Rutka Tartak zwrócił się z prośbą o zapraszanie na obrady sesji Kierownika Powiatowego Biura ARiMR, bo rolnicy i my mamy takie informacje, że na poprawę higieny udoju mleka i płyty obornikowe lada dzień ma wejść dopłata ryczałtowa 25 tys. Euro rocznie, lada dzień podobna ma wejść stosowne rozporządzenie, na stronach internetowych to podobno jest, rolnicy chcą wiedzieć, przecież muszą przygotować i dokumentację budowlaną, żeby jednak pewne informacje trafiały, dużo instytucji okołorolniczych, ale tak naprawdę nie ma nic dla rolników. Prasa pisze, że ODR będą udzielały porad za odpłatnością. To trzeba się trochę zastanowić, bo jeśli  jestem zatrudniony za pieniądze podatnika, to jeszcze za jego porady mam płacić?.

         Przewodniczący Rady poinformował, że  poruszał ten problem z Kierownikeim Biura Powiatowego ARiMR w Suwałkach p. Bernardem Maciulewskim, ale  Kierownik powiedział, żeby zapraszać go wtedy, kiedy są do niego sprawy.

         Wójt Racis powiedział, że może Starosta pomógł zorganizować spotkanie z Wójtami, aby takie informacje przekazywać.

         Przewodniczący Rady przypomniał, że takie spotkanie już raz było organizowane, był na tym spotkaniu Pan Szczepkowski. Powiedział, że jednak na następną sesję zaprosi Kierownika Biura ARiMR i poproszę żeby był na każdej sesji.

         Wójt Gminy Jeleniewo  wniósł zapytanie, czy to prawda, że  nie można sprzedawać jaj kurzych na bazarze.

         Powiatowy Lekarz Weterynarii odpowiedział, że  zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej i rozporządzeniem Ministra Rolnictwa, nie mogą  być wprowadzane do obrotu te jaja, których pochodzenia nie można zidentyfikować miało to zacząć obowiązywać od czerwca tego roku, natomiast 28 czerwca 2004 r.  była zmiana rozporządzenia w sprawie znakowania produktów spożywczych i dozwolonych substancji dodatkowych nakazuje, że w ciągu dwóch tygodni od ukazania się tego rozporządzenia, jaj które będą wprowadzane do obrotu muszą mieć numer identyfikacyjny fermy, ale wchodząc w szczegóły to też nie jest takie proste,  nawet te fermy, które są zarejestrowane, mają identyfikator wprowadzania na rynek, one muszą  być kierowane do przepakowni, tam te jaja są sprawdzane , pakowane, pisane są daty przydatności do spożycia i wówczas  mogą być wprowadzane na rynek, mamy więc tzw. blokadę bezpośredniej sprzedaży. Rozporządzenia z 18 maja 2004 r.   mówiące o sprzedaży bezpośredniej, gdzie jest napisane co może być sprzedawane w gospodarstwie bezpośrednio,  jest tam mowa o mleku, mięsie, rybach nic nie mówi o jajach, czyli ta sprzedaż nie może być prowadzona i to zarówno w sklepach jak i na bazarze.

         Przewodniczący Rday podziękował Panu Wałeckiemu i udzielił głosu Panu Janowi Wdowiak.

         Pan Jan Wdowiak Przewodniczący Rady Powiatowej Podlaskiej Izby Rolniczej powiedział, że chce  udzielić informacji Panu Wójtowi Racisowi, bo jeśli chodzi o pracę Agencji, Izba również śledzi, jeśli chodzi o te dopłaty do higieny udoju mleka i płyt gnojowych, miało te się ukazać już w grudniu, a do dnia dzisiejszego nic nie ma, wniosek jest już przygotowany, ale Agencja tego wniosku nie udostępnia, stosowanego rozporządzenia nie było i nie wiadomo kiedy będzie, przynajmniej tak było do soboty, bo sprawdzałem sam.

         Wójt Gminy Rutka Tartak powiedział, że nie ma problemu, ale jeśli coś ma wejść to Agencja zawsze wie wcześniej.

         Przewodniczący Rady zapytał  czy ktoś chce zabrać jeszcze głos.

         Starosta Suwalski  zwrócił się do Wójtów w imieniu własnym i w imieniu Pani Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy p. Teresy Dzienuć, ażebyśmy się wspólnie spotkali  i pomyśleli o organizacji robót publicznych   ni potrzeb waszych na ten rok, bo jest taka możliwo9ść, aby Starosta w waszym imieniu był organizatorem takich robót w każdej gminie. także do wszystkich wyślemy zaproszenia, spotkamy się w urzędzie pracy,  myślę, że to będzie w przyszłym tygodniu, chyba, że macie inne propozycje.

         Wójt Racis poprosił aby było to w poniedziałek, wówczas wszyscy wójtowie będą, a zaproszenia można wysłać faksem.

         Radny Stanisław Szwengier  zapytał, co z budynkiem dla Starostwa, bo za ten budynek co miał być dla Starostwa po SP Nr 8,  PiS podaje Pana Prezydenta do sądu.

         Starosta Suwalski poinformował, że nie odpowiada za to co PiS robi z Panem Prezydentem, ten budynek nigdy nie był nasz oficjalnie, ponadto nie spełnia naszych oczekiwań, ale w tej chwili sprawa budynku  o który się staramy, czyli budynku przy ul. Świerkowej  po siedzibie straży granicznej dla Starostwa, chodzi o przekazanie na naszą rzecz  jest na szczeblu centralnym,  ażeby AMW przekazała na naszą rzecz, wysłałem wniosek do Komendanta Głównego Straży Granicznej i Wojewody Podlaskiego. Ponadto  na wniosek Prezydenta Miasta Suwałk zrzekliśmy  się z ubiegania się o ten budynek, ażeby mogła powstać wyższa uczelnia.  Poinformował, że   Marszałek Województwa rozmawiał z Dyrektorem Departament w MSWiA, to sprawa  wyłączenia budynku z mienia, które miało być przekazane do Agencji ma się roztrzygnąć jeszcze w tym miesiącu.

         Przewodniczący Rady podziękował za udzielenie informacji, przypomniał, że interpelacje Posła Wojciecha Borzuchowskiego do MENiS została przekazane z materiałami (Załącznik Nr 19), poinformował, że Biuro Listów i Skarg Kancelarii Sejmu  potwierdziło wpływ stanowiska Rady Powiatu w sprawie konieczności zmiany sposobu  finansowania powiatów ziemskich (Załącznik Nr 20), ponadto wpłynął Wojewódzki Program Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT PODLASKI ( pismo - Załącznik Nr 21), jest ten program do wglądu w Biurze Rady Powiatu. Ponadto poinformował, że wpłynęło zaproszenie do udziału w VII Międzynarodowych Mistrzostwach radnych w Halowej Piłce Nożnej "5" (Załącznik Nr 22). Zapytał  czy ktoś z Radncyh chce zabrać głos.

         Radny Stanisław Szwengier  poinformował, że 12 stycznia zakończyła się liga o puchar Starosty Suwalskiego. Drużyna Starosty  zajęła II miejsce, na 12 drużyn uczestniczących.

         Przewodniczący Rady złożył serdeczne gratulacje, a wszyscy zebrani nagrodzili sukces brawami.

Ad. 15

Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski zamknął obrady XXVIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 13 30.

 

 

         Na tym protokół  zakończono i podpisano.

 

                                                                           Przewodniczący Rady

                                                                           Sławomir Małachowski

 

 

Protokołowała :

A. Kruchelska

 

 

        

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kruchelska

Wprowadzający: Agnieszka Kruchelska

Data modyfikacji: 2005-09-02

Opublikował: Magdalena Sienkiewicz

Data publikacji: 2005-09-02