Protokół Nr XLII/06 obrad XLII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 kwietnia 2006 roku
Protokół Nr XLII/06
obrad XLII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach
Obrady XLII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się w dniu 20 kwietnia 2006 roku w Sali Kolegialnej (s. 114) w budynku znajdującym się w Suwałkach przy ul. Noniewicza 10.
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1300.
Ad. 1
Otwarcie obrad i powitanie gości.
Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości, (Lista zaproszonych Gości - Załącznik nr 1) oraz powitał Radnych Rady Powiatu (Lista obecności Radnych - Załącznik Nr 2). Poinformował, że dotarł list Posła na Sejm RP Jarosława Zielińskiego (Załącznik Nr 3).
Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 Radnych, co stanowi 100% ustawowego składu rady, istnieje więc prawomocne quorum do podejmowania uchwał.
Ad. 2
Przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący Rady poinformował, że porządek otrzymaliście, czy ktoś ma uwagi lub inne propozycje do otrzymanego porządku obrad. Nie wniesiono. Zaproponowany porządek obrad poddał pod głosowanie, został przyjęty jednogłośnie (Załącznik Nr 4).
Ad. 3
Uroczyste wręczenie decyzji o udzieleniu stypendium.
Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zwracając się do p. Elwiry Liszewskiej uczennicy I Liceum Ogólnokształcącego w Suwałkach powiedział, aby przyjęła wyrazy uznania za zajęcie I miejsca w ogólnopolskiej olimpiadzie literatury i języka polskiego. Osiągnięcie takiego sukcesu wymagało na pewno wielomiesięcznych przygotowań i wiązało się to z wieloma wyrzeczeniami. Osiągnięcie to niech będzie przykładem dla innych uczniów, a uzyskane doświadczenie pozwoli na zdobycie upragnionego indeksu wymarzonej uczelni. Życzył dalszych sukcesów w nauce, zdrowia, wszelkiej pomyślności oraz spełnienia marzeń swego życia prywatnego. Pismo gratulacyjne podpisali : Starosta Suwalski Szczepan Ołdakowski oraz Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Gratulacje złożone również Zastępcy Dyrektora I Liceum., towarzyszącej uczennicy. Sukces ten został nagrodzony brawami.
Starosta Suwalski złożył również serdeczne gratulacje i wręczył encyklopedię, życząc jednocześnie dalszych sukcesów w nauce i wszelkiej pomyślności w życiu osobistym. Poprosił o przekazanie gratulacji nauczycielce języka polskiego, za tak świetne przygotowanie uczniów.
Pani Elwira Liszewska podziękowała za nagrodę, która jest dla niej wyrazem ogromnego uznania. Serdecznie dziękuję. Przy okazji podziękowała Dyrekcji szkoły, ponieważ wspaniale przygotowuje rozwój swoich uczniów i z tego tez powodu mogłam się dzisiaj tutaj znaleźć. Dziękuję.
Przewodniczący Rady - korzystając z okazji, że jest Pani Dyrektor, a nieobecna jest stypendystka nasza, więc na ręce Pani Dyrektor chcemy złożyć decyzje o przyznaniu stypendium.
Starosta Suwalski - Zarząd Powiatu w Suwałkach, na podstawie uchwały Nr XXVIII/168/05 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 27 stycznia 2005 roku przyznaje Małgorzacie Karasiewicz - uczennicy I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Suwałkach stypendium w wysokości 150 zł miesięcznie w okresie luty - sierpień 2006. Serdecznie gratuluję bardzo dobrych wyników w nauce oraz życzę dalszych sukcesów. Starosta poprosił Dyrektora Szkoły o przekazanie decyzji naszej stypendystce.
Bożena Górowska - zastępca Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Suwałkach serdecznie podziękowała za zauważanie wszystkich naszych talentów. Osiągnięcie I miejsca w olimpiadzie ogólnopolskiej to jest naprawdę niebywały sukces. Swoją wiedzą i talentem na pewno jest już równa, albo przewyższa studentów polonistyki w opinii polonistki, także myślę, że to szczególny talent i warto obserwować, co dalej nam z tego dziecka wyrośnie. Dodała, że z terenu powiatu mamy również już innych studentów, otóż uczeń I klasy Paweł Bobrza z Jeleniewa jest finalistą olimpiady geograficznej i ma już indeks i Marek Majewski z Raczek tez jest finalista olimpiady geograficznej i ma już indeks. Serdecznie gratulują nauczycielom, dyrektorom szkół na terenie powiatu, Państwu, bo właśnie od was przybywają do nas takie talenty, a my postaramy się dalej nimi kierować.
Starosta Suwalski - proszę przekazać gratulacje również Pani Dyrektor za tę piękną promocję Powiatu Suwalskiego.
Ad. 4
Przyjęcie protokołu z XLI sesji Rady Powiatu w Suwałkach.
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XLI Sesji Rady Powiatu był wyłożony w Biurze Rady Powiatu i zapytał Radnych czy są uwagi odnośnie protokołu.
Uwag nie wniesiono.
Głosowanie nad przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji Rady Powiatu:
za przyjęciem protokołu głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Protokół z XLI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 5
Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.
Przewodniczący Rady - sprawozdanie z posiedzeń Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym Radni otrzymali z materiałami.
Uwag ani pytań nie wniesiono.
Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z posiedzeń Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym:
za przyjęciem sprawozdania głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie z posiedzeń Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 5).
Przewodniczący Rady - w międzyczasie odbyło się jeszcze jedno posiedzenie w dniu 13 kwietnia br., poprosił o sprawozdanie.
Wicestarosta Suwalski Sławomir Renkiewicz odczytał sprawozdanie.
Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z posiedzenia Zarządu Powiatu w Suwałkach w dniu 13 kwietnia 2006 roku:
za przyjęciem sprawozdania głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie z posiedzeń Zarządu Powiatu w Suwałkach z dnia 13 kwietnia 2006 roku zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 6).
Ad. 6
Interpelacje i zapytania Radnych.
Przewodniczący Rady - na dzisiejsza sesję został zaproszony Pan Bernard Maciulewski Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zaproszenie skierowałem w imieniu Radnych, którzy prośbę o zaproszenie zgłosili do mnie. W ich imieniu złożył zapytał o minimalne odległości płyt gnojowych i różnych interpretacji czym są budynki przetwórstwa rolno spożywczego i magazyny środków spożywczych, czy do nich zalicza się np. pomieszczenia chłodzenia mleka.
Radny Stefan Biłda - korzystając z Pańskiej obecności chcę zapytać, co z dopłatami. Pytam dlatego, że z mojej gminy rolnicy tez mnie pytają, czy są jakieś inne przyczyny opóźnień.
Innych zapytań ani interpelacji nie zgłoszono.
Ad. 7
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
Bernard Maciulewski - jestem troszeczkę zdziwiony pytaniem, które zostało do mnie skierowane i to pytanie jest raczej do nadzoru budowlanego, który jest w Starostwie Powiatowym. Ale skoro jestem to może wyjaśnię, ale nie mogę mówić o interpretacji, gdyż nie mam takiego prawa. Jeśli chodzi o sprawę odległości, więc usytuowania poszczególnych budynków określa ustawa Prawo budowlane oraz ustawami już wydanymi jako delegacje od tej ustawy. Delegacja zawarta w art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy z lipca 1994 r. Prawo budowlane, na jej podstawie minister wydał rozporządzenia uszczegółowiające warunki techniczne zbiorników jak i ich usytuowanie. To co jest i obowiązuje, zostało tutaj wszystko zapisane, kwestia tego, żeby to wszystko przeczytać. Jest tu wszystko napisane, jeśli Państwo pozwolą to odczytam, gdyż nie jestem twórcą aktu prawnego i nie jestem władny interpretować jego zapisów. Myślę, że jest tu inne nieporozumienie, do którego później wrócę. Mianowicie w prawie całym § 6 są określone odległości jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie i między innymi czytamy w ust. 3 § 6 "Odległości zamkniętych zbiorników na płynne odchody zwierzęce, mierzone od pokryw i wylotów wentylacyjnych powinny wynosić co najmniej : od otworów okiennych i drzwiowych pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi na działkach sąsiednich - 15 m, od magazynów środków spożywczych, a także obiektów budowlanych przetwórstwa rolno spożywczego - 15 m, od granicy działki sąsiedniej - 4m, od budynków magazynowych ogólnych - 5 m. od silosów na zboże i pasze - 5 m, od silosów na kiszonki - 5 m, zaś w ust. 4 tegoż paragrafu jest napisane że, odległość otwartych zbiorników na płynne odchody zwierzęce o pojemności do 200 m3 oraz płyt gnojowych powinna wynosić co najmniej : od otworów okiennych i drzwiowych pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi na działkach sąsiednich - 30 m, od budynków przetwórstwa rolno spożywczego i magazynów środków spożywczych - 50 m, od budynków magazynowych pasz i ziarna - 10 m, od granicy działki sąsiedniej - 4 m, od silosów na zboże i pasze - 5 m, od silosów na kiszonki 10m. Pomijam już tutaj indywidualne wymagania i ograniczenia. Natomiast treść tego zapytania mówi o interpretacji czym są budynki przetwórstwa rolno - spożywczego i magazyny środków spożywczych i jak to się ma do pomieszczeń przechowywania mleka. Gdybyśmy przeczytali § 10 tego rozporządzenia to wyjaśniłoby nam to wszystko, otóż § 10 rozporządzenia brzmi : odległości pomiędzy budowlami rolniczymi a budowlami i budynkami związanymi z nimi technologicznie nie ogranicza się, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej. Z tego co ja wiem, jedynym przepisem szczególnym jest rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 18 sierpnia 2004 r. w sprawie wymagań weterynaryjnych dla mleka oraz produktów mlecznych , gdzie w § 17 czytamy : pomieszczenia do doju, przelewania, schładzania i przechowywania mleka lokalizuje się i wyposaża się w sposób wykluczający zanieczyszczenia mleka i spełniający szczegóły techniczne zapisane w pkt 5 ust. 2, musza być zabezpieczone przed kontaktem ze źródłami zanieczyszczeń, takimi jak toalety i składowiska obornika. To są wszystkie przepisy prawne, które dotyczą odległości. Reasumując, pomieszczenie do schładzania mleka jest technologicznie integralnie związane z procesem chowu bydła, a zatem stosuje się do tychże pomieszczeń i płyt obornikowych § 10 tegoż rozporządzenia uwzględniając oczywiście to rozporządzenia dotyczące wymogów weterynaryjnych, w tych przepisach jest wszystko napisane.
Przewodniczący Rady - dziękuję bardzo za odpowiedź na to zapytanie. Dodał, że odległości mamy i mamy opracowanie z instytutu budownictwa, mechanizacji i elektryfikacji rolnictwa, ale były różne, sprzeczne informacje, co do interpretacji cytowanego prze Pana paragrafu a konkretnie chodziło o pomieszczenia chłodzenia mleka. Dziękuje bardzo, teraz wiemy jak Agencja do tego podchodzi, proszę uwierzyć że informacje są różne, więc proszę się nie dziwić, a zapytać prawo mają zawsze. Poprosił o udzielenie odpowiedzi na pytanie Radnego Stefana Biłdy.
Bernard Maciulewski - jeśli chodzi o dopłaty, to żadnych zapóźnień nie ma, bo przepisy krajowe i unijne mówią o wypłacie dopłat do końca czerwca. Nie powinno być tutaj żadnych obaw, ale tez zagrożenia proszę Państwa żadnego nie ma, że w ustawowym czasie te dopłaty do rolników nie dotrą. Mogą się zdarzyć opóźnienia, ale w pojedynczych przypadkach i nie z winy agencji tylko nieporozumień czasami między rolnikami. Na dzień wczorajszy i taka jest prawda, zatwierdzonych mamy i przygotowanych płatności mamy 98,8% wszystkich wniosków o płatności. 70 % decyzji na koniec dnia wczorajszego zostało wysłanych do rolników na kwotę 27.719.857 zł. Dzisiaj też były wysyłane decyzje i myślę, że odsetek 90% już został wysłany. Liczymy, że we wtorek przyszłego tygodnia zamkniemy wysyłanie tych decyzji i skutkowało to będzie następnie, systematycznie list płatności do centrali i przelewami na konta rolników. W sprawach oczywistych i tam, gdzie sprawy nie są trudne to na pewno wypłacone zostaną nie później niż do końca czerwca.
Ad. 8
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2006 rok.
Przewodniczący Rady - Radni otrzymali projekt uchwały (Załącznik nr 7) wraz z materiałami. Proszę o pytania oraz czy konieczne są dodatkowe uzasadnienia. Poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o opinię komisji do tego projektu.
Zygmunt Filipowicz - Panie Przewodniczący ! Wysoka Rado! Komisja Budżetowo - Gospodarcza w dniu 11 kwietnia Br. rozpatrywała powyższe zmiany w budżecie, to są przeniesienia tylko między paragrafami, proste rzeczy i zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian budżetowych w bieżącym roku i w imieniu komisji proszę o podjęcie uchwały
( opinia komisji stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu).
Przewodniczący Rady - czy Państwo radni mają jakieś pytania, uwagi.
Uwag i pytań nie wniesiono.
Głosowanie nad podjęciem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2006 rok:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr XLII/250/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 kwietnia 2006 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2006 rok została podjęta jednogłośnie.
(uchwała stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu).
Ad. 9
Rozpatrzenie Sprawozdania Zarządu Powiatu w Suwałkach z wykonania budżetu powiatu za 2005 rok.
Przewodniczący Rady - sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2005 rok otrzymali wraz z materiałami ( Załącznik Nr 10). Zapytał, czy są pytania dotyczące tegoż sprawozdania.
Nie wniesiono.
Przewodniczący Rady - zapoznał z pozytywną opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej z Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2005 rok (Załącznik Nr 11). Poprosił o opinię Komisji Budżetowo - Gospodarczej, Problematyki Społecznej oraz Rewizyjnej.
Zygmunt Filipowicz Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej - Panie Przewodniczący ! Wysoka Rado! budżet powiatu jest taki, jaki jest. Dochody własne powiatu są minimalne, a to co było otrzymane według komisji rozdysponowane było właściwie. Komisja na posiedzeniu w dniu 11 kwietnia Br. analizowała wykonanie budżetu za rok ubiegły i własną uchwałą Nr 48/143/06 w dniu 11 kwietnia w oparciu o właściwe przepisy pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu powiatu za rok 2005 i w imieniu komisji wnioskuję o pozytywne zaopiniowanie realizacji budżetu za 2005 rok (opinia komisji stanowi załącznik nr 12).
Witold Kowalewski Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej - Komisja problematyki Społecznej w dniu 13 kwietnia pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu powiatu za 2005 rok i w imieniu komisji wnoszę o pozytywne zaopiniowanie ( opinia komisji stanowi załącznik nr 13 do protokołu).
Stanisław Szwengier Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Panie Przewodniczący ! Szanowni Państwo ! Opinia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wykonania budżetu powiatu za 2005 rok. Komisja Rewizyjna po zapoznaniu się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu za 2005 rok stwierdza, że realizacja dochodów i wydatków przebiegała prawidłowo i postanawia pozytywnie, jednogłośnie zaopiniować wykonanie budżetu powiatu za 2005 rok pełna opinia stanowi załącznik nr 14 do protokołu).
Przewodniczący Rady - dopełniliśmy wszelkie procedury związane z opiniowanie wykonania budżetu za rok poprzedni, czy są pytania lub uwagi do sprawozdania czy opinii komisji.
Uwag ani pytań nie wniesiono.
Głosowanie nad przyjęciem sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2005 rok:
za przyjęciem sprawozdania głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2005 rok została przyjęte jednogłośnie.
Ad.10
Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium Zarządowi Powiatu.
Przewodniczący Rady - na moje ręce wpłynęło pismo, adresowane do Przewodniczącego Rady Powiatu, przekazujące opinię Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Suwałkach o wykonaniu budżetu powiatu za 2005 rok oraz wniosek tej komisji o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu ( treść pisma stanowi załącznik nr 15). Poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o odczytanie wniosku.
Stanisław Szwengier - na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Suwałkach pozytywnie opiniuje wykonanie budżetu powiatu za 2005 rok i zgłasza wniosek o udzielenie absolutorium z tego tytułu Zarządowi Powiatu w Suwałkach 9treść wniosku stanowi załącznik Nr 16 do protokołu).
Przewodniczący Rady - wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu wraz z czytaną wcześniej opinią tej komisji, zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym skierowałem do Regionalnej Izby Obrachunkowej z wnioskiem o zaopiniowanie. Na moje ręce wpłynęła opinia RIO o wniosku Komisji rewizyjnej i jest ona pozytywna. Odczytał treść opinii ( opinia stanowi załącznik nr 17 do protokołu).
Uwag ani pytań nie wniesiono.
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały w sprawie absolutorium Zarządowi Powiatu (Załącznik Nr 18) i zarządził głosowanie.
Głosowanie nad udzieleniem absolutorium Zarządowi Powiatu:
za udzieleniem absolutorium głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała nr XLII/251/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 kwietnia 2006 r. w sprawie absolutorium Zarządowi Powiatu została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 19).
Starosta Suwalski - Panie Przewodniczący! Szanowni Państwo Radni! Drodzy Goście! Pragnę w imieniu Zarządu Powiatu serdecznie podziękować za udzielenie absolutorium Zarządowi z tytułu wykonania budżetu w 2005 roku. Tak jak zwykle musze powtórzyć, że jest to zasługa nie tylko zarządu ale całej rady, która rozumiała wszystkie problemy i nas wspierała swoim działaniem poprzez podejmowanie stosowanych uchwał i wspieranie decyzji. Dziękuję również wszystkim pracownikom, wszystkim wydziałom Starostwa Powiatowego, którzy się też walnie przyczynili zwłaszcza do pozyskiwania środków dodatkowo do budżetu. Pragnę przypomnieć, że ten budżet ubieg lego roku udało nam się zwiększyć prawie o 6 mln złotych i dzięki temu mogliśmy zrobić więcej zarówno w zakresie inwestycji jak i też innych spraw dotyczących innych dziedzin życia. Dziękuję również Wójtom, którzy również rozumieli potrzeby, zwłaszcza w zakresie dróg powiatowych i również nie szczędzili swego grosza, ażeby poprawiać jakość tych dróg. Dzięki Wam, znowu kolejne kilometry dróg Powiatu Suwalskiego zmieniły swoją postać z dróg gruntowych na żwirowe i ze żwirowych na asfaltowe. Mam nadzieję, że ta współpraca będzie dalej się dobrze układała. Wszystkim Państwu również serdecznie dziękuję za współpracę w roku ubiegłym w ramach Powiatu Suwalskiego, za wspieranie nas w realizacji różnych zadań zarówno z tej sfery materialnej jak i innych, z zakresu bezpieczeństwa, te zadania również realizowaliśmy i również wszystkie inspekcje, straże i służby bardzo dobrze nas wspierały i rozumiały nasze potrzeby i nasze problemy. Dziękuję serdecznie.
Ad. 11
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie i parkowanie pojazdów.
Przewodniczący Rady - projekt uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami ( projekt uchwały stanowi załącznik nr 20). Zapytał czy są pytania do treści projektu uchwały. Nie było. Poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o opinię komisji.
Zygmunt Filipowicz - Komisja Budżetowo - Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie i parkowanie pojazdów i w imieniu Komisji wniósł o podjęcie tej uchwały (opinia komisji stanowi załącznik nr 21 do protokołu).
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad podjęciem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie i parkowanie pojazdów :
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała nr XLII/252/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 kwietnia 2006 r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie i parkowanie pojazdów została podjęta jednogłośnie (Załącznik nr 22).
Ad. 12
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego.
Przewodniczący Rady - projekt uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami ( projekt uchwały stanowi załącznik nr 23). Zapytał czy są pytania do treści projektu uchwały. Nie było. Poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o opinię komisji.
Zygmunt Filipowicz - Komisja Budżetowo - Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmiany wysokości stawek za zajęcie pasa drogowego i w imieniu Komisji wniósł o podjęcie tej uchwały (opinia komisji stanowi załącznik nr 24 do protokołu).
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany wysokości stawek za zajęcie pasa drogowego:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała nr XLII/253/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 kwietnia 2006 r. zmieniająca uchwałę w sprawie zmiany wysokości stawek za zajęcie pasa drogowego została podjęta jednogłośnie (Załącznik nr 25).
Ad. 13
Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Bachanowie.
Przewodniczący Rady - projekt uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami ( projekt uchwały stanowi załącznik nr 26). Zapytał czy są pytania do treści projektu uchwały. Nie było. Poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o opinię komisji.
Witold Kowalewski - Panie Przewodniczący ! Szanowni państwo ! Komisja Problematyki Społecznej zajmowała się projektem uchwały w dniu 13 kwietnia i pozytywnie go zaopiniowała, w imieniu Komisji wniósł o jej podjęcie (opinia Komisji stanowi załącznik nr 27).
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Bachanowie:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała nr XLII/254/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 kwietnia 2006 r. w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Bachanowie została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 28).
Ad. 14
Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Becejłach.
Przewodniczący Rady - projekt uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami ( projekt uchwały stanowi załącznik nr 29). Zapytał czy są pytania do treści projektu uchwały. Nie było. Poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o opinię komisji.
Witold Kowalewski - Panie Przewodniczący ! Szanowni państwo ! Komisja Problematyki Społecznej zajmowała się projektem uchwały w dniu 13 kwietnia i pozytywnie go zaopiniowała, w imieniu Komisji wniósł o jej podjęcie (opinia Komisji stanowi załącznik nr 30).
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Becejłach:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała nr XLII/255/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 kwietnia 2006 r. w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Becejłach została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 31).
Ad. 15
Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Jeleniewie.
Przewodniczący Rady - projekt uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami ( projekt uchwały stanowi załącznik nr 32). Zapytał czy są pytania do treści projektu uchwały. Nie było. Poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o opinię komisji.
Witold Kowalewski - Panie Przewodniczący ! Szanowni państwo ! Komisja Problematyki Społecznej zajmowała się projektem uchwały w dniu 13 kwietnia i pozytywnie go zaopiniowała, w imieniu Komisji wniósł o jej podjęcie (opinia Komisji stanowi załącznik nr 33).
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Jeleniewie:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała nr XLII/256/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 kwietnia 2006 r. w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Jeleniewie została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 34).
Ad. 16
Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Smolnikach.
Przewodniczący Rady - projekt uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami ( projekt uchwały stanowi załącznik nr 35). Zapytał czy są pytania do treści projektu uchwały. Nie było. Poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o opinię komisji.
Witold Kowalewski - Panie Przewodniczący ! Szanowni państwo ! Komisja Problematyki Społecznej zajmowała się projektem uchwały w dniu 13 kwietnia i pozytywnie go zaopiniowała, w imieniu Komisji wniósł o jej podjęcie (opinia Komisji stanowi załącznik nr 36).
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Smolnikach:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała nr XLII/257/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 kwietnia 2006 r. w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Smolnikach została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 37).
Ad. 17
Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania studium ochrony przeciwpowodziowej.
Przewodniczący Rady - projekt uchwały Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami ( projekt uchwały stanowi załącznik nr 38). Zapytał czy są pytania do treści projektu uchwały. Nie było. Poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o opinię komisji.
Witold Kowalewski - Panie Przewodniczący ! Szanowni państwo ! Komisja Problematyki Społecznej zajmowała się projektem uchwały w dniu 13 kwietnia i pozytywnie go zaopiniowała, w imieniu Komisji wniósł o jej podjęcie (opinia Komisji stanowi załącznik nr 39).
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zaopiniowania projektu studium ochrony przeciwpowodziowej:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała nr XLII/258/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 kwietnia 2006 r. w sprawie zaopiniowania studium ochrony przeciwpowodziowej została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 40).
Ad. 18
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2005 rok.
Przewodniczący Rady - sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2005 rok Państwo Radni otrzymaliście z materiałami (załącznik Nr 41). Czy ktoś z państwa Radnych ma pytania do sprawozdania, ewentualnie uwagi. Jest Pani Rzecznik i ewentualnie może wyjaśnić wątpliwości czy odpowiedzieć na pytania. Poinformował, że sprawozdanie było przedmiotem posiedzenia Komisji Problematyki Społecznej i poprosił Przewodniczącego Komisji o opinię.
Witold Kowalewski - komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów za rok ubiegły i wniósł w imieniu komisji o zatwierdzenie sprawozdania.
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały (Załącznik Nr 42) i poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2005 rok:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała nr XLII/259/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 20 kwietnia 2006 r. w sprawiezatwierdzenia sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2005 rok została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 43).
Ad. 19
Przyjęcie "Sprawozdania z działalności Zespołu szkół im. Gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie za 2005 rok".
Przewodniczący Rady - sprawozdanie z działalności Zespołu Szkół w Dowspudzie Radni otrzymali wraz z materiałami. Zapytał czy ktoś z Radnych ma pytania lub uwagi do przedłożonego sprawozdania. Nie było. Poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o opinię komisji.
Witold Kowalewski - Komisja w dniu 13 kwietnia analizowała sprawozdanie z działalności Zespołu Szkół im. Gen. Michała Ludwika Paca, Pan Dyrektor był obecny na posiedzeniu komisji. Poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie i w imieniu komisji wniósł o przyjęcie sprawozdania.
Głosowanie nad przyjęciem sprawozdania z działalności Zespołu Szkół im. Gen. Michała L. Paca w Dowspudzie:
za przyjęciem sprawozdania głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie z działalności Zespołu Szkół im. Gen. Michała L. Paca w Dowspudzie za 2005 rok została przyjęte jednogłośnie ( sprawozdanie stanowi załącznik Nr 44).
Ad. 20
Przyjęcie "Sprawozdania z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach za 2005 rok".
Przewodniczący Rady - sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy za 2005 rok Radni otrzymali wraz z materiałami. Zapytał czy ktoś z Radnych ma pytania lub uwagi do przedłożonego sprawozdania. Udzielił głosu Staroście Suwalskiemu.
Starosta Suwalski - co prawda ja nie mam żadnych uwag ani zapytań, ale mam pewną refleksję dotyczącą działalności Powiatowego Urzędu Pracy. Chcę podkreślić, że dzięki aktywności zwłaszcza Pani Dyrektor, w ubiegłym roku Powiatowy Urząd Pracy dysponował, chyba największą w historii kwotą na aktywne formy walki z bezrobociem, sięgały one prawie 6 mln zł, więc wzrosły dwukrotnie w stosunku do pierwotnego limitu i tu się należą słowa uznania i podziękowania dla Pani Dyrektor i dla całego zespołu Powiatowego Urzędu Pracy za pisanie projektów i pozyskiwanie środków unijnych na walkę z bezrobociem. Również chcę zwrócić Państwa uwagę, że w tym czasie dzięki gospodarności i umiejętności wykorzystania różnych środków, także z budżetu powiatu, znacznie zmienił się stan budynku Powiatowego Urzędu Pracy, wyposażenia. W związku z tym warunki w jakich obsługiwania są petenci, zarówno bezrobotni jak i pracodawcy znacznie się poprawiły. Chcę zwrócić uwagę przede wszystkim na odnowienie i wyposażenie między innymi Klubu Pracy, sali informacji zawodowej, w ogóle estetyka budynku się poprawiła, może za wyjątkiem wyglądu zewnętrznego gdyż jest tam niezbędna termomodernizacja. Chcę również Państwa poinformować, że Pani Dyrektor została wyróżniona przez Suwalską Organizację Pracodawców, specjalnym wyróżnieniem, które przyznaje to stowarzyszenia właśnie za dobrą współpracę z pracodawcami.
Przewodniczący Rady - chcę również pogratulować Pani Dyrektor tego wyróżnienia, czekaliśmy z tym do sesji i w imieniu całej rady gratuluję tego sukcesu. Poprosił Przewodniczącego Komisji Problematyki Społecznej o opinię.
Witold Kowalewski - Komisja w dniu 13 kwietnia analizowała sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, Pani Dyrektor była obecna na posiedzeniu komisji. Poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie i w imieniu komisji wniósł o przyjęcie sprawozdania.
Głosowanie nad przyjęciem sprawozdania z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach za 2005 rok:
za przyjęciem sprawozdania głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach za 2005 rok zostało przyjęte jednogłośnie ( sprawozdanie stanowi załącznik Nr 45).
Ad. 21
Przyjęcie "Sprawozdania z działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach za 2005 rok".
Przewodniczący Rady - sprawozdanie z działalności Zarządu Dróg Powiatowych Radni otrzymali wraz z materiałami. Zapytał czy ktoś z Radnych ma pytania lub uwagi do przedłożonego sprawozdania. Nie było. Poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o opinię Komisji.
Zygmunt Filipowicz - Komisja Budżetowo - Gospodarcza pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie Zarządu Dróg Powiatowych i w imieniu komisji wnoszę o przyjęcie sprawozdania.
Głosowanie nad przyjęciem sprawozdania z działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach za 2005 rok:
za przyjęciem sprawozdania głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie z działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach za 2005 rok zostało przyjęte jednogłośnie ( sprawozdanie stanowi załącznik Nr 46).
Ad. 22
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Przewodniczący Rady - poinformował, że oprócz projektów uchwali sprawozdania zostały przekazane wszystkim Radnym następujące materiały: pismo przypominające o obowiązku składania oświadczeń majątkowych;
Zarządzenie Wojewody Podlaskiego w sprawie ustalenia liczby Radnych i obwieszczenie Wojewody o podaniu tego zarządzenia do publicznej wiadomości; odpowiedź ARIMR na zapytanie Radnego Filipowicza dotyczące przyczyn zmiany lokalizacji siedziby Agencji; pismo Radnego Filipowicza do ARIMR jako Przewodniczącego Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych; stanowisko Starosty Węgorzewskiego w sprawie przebiegu drogi ekspresowej "VIA BALTICA", uchwałę Rady Powiatu w Ełku w sprawie wyrażenia stanowiska o przebiegu drogi ekspresowej "Via Baltica; stanowiska podjęte podczas IX Zgromadzenia Ogólnego Związku Powiatów Polskich. Ponadto, dziś przed sesją otrzymali Radni pismo z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - odpowiedź dla Pana Zygmunta Filipowicza oraz informację z Urzędu Marszałkowskiego nt. naszego wniosku dotyczącego zakończenia przebudowy układu komunikacyjnego dróg powiatowych w gminie Przerośl, który znalazł się na liści rezerwowej ( pisma te stanowią kolejno załączniki od nr 47 - 55). Jeżeli ktoś potrzebuje te materiały to są dostępne w Biurze Rady Powiatu. Przypomniał tym radnym, którzy nie złożyli jeszcze oświadczeń majątkowych o obowiązku ich złożenia do dnia 30 kwietnia. Zapytał czy ktoś chce zabrać głos, po czym udzielił głosu Staroście Suwalskiemu.
Starosta Suwalski - Szanowni państwo Radni! Panie Przewodniczący! Chcę poinformować o sytuacji dotyczącej remontu budynku przy ul. Świerkowej, siedzibę Starostwa Powiatowego w Suwałkach. Od wtorku po świętach funkcjonuje w tym budynku już Wydział Komunikacji. W tej chwili trwa przeprowadzka kolejnej jednostki tj. Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, a za chwilę będziemy przeprowadzać architekturę z wydziału geodezji do tej części budynku, którą już wyremontowaliśmy i teraz czynimy starania aby pozyskać dodatkowe środki i wyremontować pozostałą część. Wystąpiliśmy z wnioskiem zarówno do Marszałka Województwa Podlaskiego o wsparcie finansowe, a także do Premiera Kazimierza Marcinkiewicza i Wicepremiera Ludwika Dorna w tej sprawie i mam tutaj następujące informacje dotyczące zabiegów pozyskania dodatkowych środków : jutro odbędzie się posiedzenie Komisji Finansów Sejmiku Samorządowego Województwa Podlaskiego wyjazdowe u nas w Starostwie w związku z wnioskiem jaki złożyliśmy. Ta komisja będzie opiniowała nasz wniosek i przedstawiała propozycję dofinansowania z budżetu sejmiku tego remontu. Natomiast jeśli chodzi o wystąpienie do Premiera, to o tym został również poinformowany Poseł Jarosław Zieliński i poproszony o wsparcie naszego wniosku. W odpowiedzi Pan Poseł informuje nas o swoich działaniach, jakie w tej sprawie podjął. Skierował również taką prośbę - wsparcie wniosku Zarządu Powiatu w Suwałkach o udzielenie pomocy finansowej z budżetu państwa na remont i dostosowanie do potrzeb siedziby Starostwa i taką prośbę Poseł skierował do Premiera. W odpowiedzi otrzymał i również nam przekazuje informację od Sekretarza Stanu -Zastępcy Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów następującej treści : "w nawiązaniu do pisma Pana Posła z 23 marca w sprawie poparcia wniosku Zarządu Powiatu w Suwałkach dotyczącego udzielenia pomocy finansowej z budżetu państwa prac remontowych przyszłej siedziby Starostwa uprzejmie informuję, że wyżej wymieniony wniosek został przekazany do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Finansów oraz do Wojewody Podlaskiego z prośbą o przedstawienie stanowiska. Przedsięwzięcia jakichkolwiek działań w przedmiotowej sprawie będzie możliwe dopiero po uzyskaniu stosownych opinii". Dodał, że tutaj Pan Poseł informuje nas, że zwrócił się w tej sprawie do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, do Wojewody z prośbą o poparcie tego naszego wniosku. Ja również chcę tutaj Państwu, że z Panem Wojewoda spotykałem się w tej sprawie i również prosiłem, że w sytuacji gdy wystąpi do niego Premier o opinię, to żeby ta opinia była pozytywna i deklarował to Pan Wojewoda.
Stanisław Szwengier - czy można zaprosić na kolejną sesję Dyrektora Szpitala Wojewódzkiego? Poinformował, że zakończył się III Turniej Piłki Nożnej o Puchar LZS i drużyna Starostwa Powiatowego w Suwałkach pod przewodnictwem Mariana Przekopa zajęła I miejsce w powiecie na 12 drużyn startujących.
Przewodniczący Rady - jeśli chodzi o zaproszenie Dyrektora szpitala, to co napisać w zaproszeniu, jakie problemy, czy jakieś konkretne zapytanie, żeby mógł się przygotować.
Stanisław Szwengier - ogólnie o sytuację służby zdrowia.
Przewodniczący Rady - po sesji zapraszam Radnych do gabinetu Wicestarosty w celu omówienia następnych obrad sesji oraz Dnia Samorządowca.
Wicestarosta Suwalski - mam taka informację, otóż odbyło się już drugie spotkanie z Wicewojewodą w sprawie organizacji święta Konstytucji 3 maja. Dodał, że wszyscy uczestnicy tego spotkania doszli do porozumienia i najprawdopodobniej to święto będzie obchodzone razem, wspólnie ze wszystkimi. Osobiście uważam, że to dobrze i odbędzie się jeszcze jedno spotkanie w celu ustalenia szczegółów i najprawdopodobniej to spotkanie rozpocznie się Mszą Świętą w kościele p.w. św. Aleksandra w Suwałkach.
Witold Wałecki Powiatowy Lekarz Weterynarii - Panie Przewodniczący! Szanowni Państwo! Chcę wejść w posiadania informacji nt. wypełniania rozporządzenia porządkowego Nr 2/06 Wojewody Podlaskiego w sprawie obowiązku zgłaszania posiadania drobiu, na jakim jest to etapie. Dodał, że w związku z nowelizacja rozporządzenia w sprawie zakazu wprowadzania drobiu do obrotu informuję, że dalej obowiązuje, a więc w związku z zagrożeniem ptasią grypą i pomorem drobiu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej obowiązuje zakaz targów, organizowanie pokazów, konkursów, przechowywania i prezentacji w celu sprzedaży.
Innych uwag, ani informacji nie wniesiono.
Ad. 23
Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zamknął obrady XLII sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1415.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
PRZEWODNICZĄCY RADY
/-/Sławomir Małachowski
Protokołowała :
/-/ Agnieszka Kruchelska
Metryka strony