Protokół Nr XLIII/06 obrad XLIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 2 czerwca 2006 roku
Protokół Nr XLIII/06
obrad XLIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach
Obrady XLIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się w dniu 2 czerwca 2006 roku w Sali (s. 126) w budynku znajdującym się w Suwałkach przy ul. Pułaskiego 26.
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1400.
Ad. 1
Otwarcie obrad i powitanie gości.
Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości, (Lista zaproszonych Gości - Załącznik nr 1) oraz powitał Radnych Rady Powiatu (Lista obecności Radnych - Załącznik Nr 2).
Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach uczestniczy 14 Radnych, istnieje więc prawomocne quorum do podejmowania uchwał.
Ad. 2
Przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący Rady poinformował, że porządek otrzymaliście, czy ktoś ma uwagi lub inne propozycje do otrzymanego porządku obrad.
Wicestarosta Suwalski wniósł w imieniu Zarządu Powiatu w Suwałkach o ujęcie porządku punktu w brzmieniu : " Podjęcie uchwały w sprawie określenia zakresu i formy przedstawienia przez Zarząd Powiatu informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Suwalskiego za I półrocze roku budżetowego".
Przewodniczący Rady poinformował, że punkt wniesiony przez Wicestarostę Suwalskiego wprowadza do porządku jako punkt 8, zaś pozostałe ulegają przesunięciu. Zaproponowany porządek obrad poddał pod głosowanie, został przyjęty jednogłośnie (Załącznik Nr 3).
Ad. 3
Przyjęcie protokołu z XLII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XLII Sesji Rady Powiatu był wyłożony w Biurze Rady Powiatu i zapytał Radnych czy są uwagi odnośnie protokołu.
Uwag nie wniesiono.
Głosowanie nad przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji Rady Powiatu:
za przyjęciem protokołu głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Protokół z XLII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4
Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.
Przewodniczący Rady - sprawozdanie z posiedzeń Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym, które odbyły się w dniach 27 kwietnia, 5 i 19 maja Br. Radni otrzymali z materiałami.
Uwag ani pytań nie wniesiono.
Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z posiedzeń Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym:
za przyjęciem sprawozdania głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie z posiedzeń Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 4).
Przewodniczący Rady - w międzyczasie odbyło się jeszcze jedno posiedzenie w dniu 29 maja br., poprosił o sprawozdanie.
Wicestarosta Suwalski Sławomir Renkiewicz odczytał sprawozdanie.
Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z posiedzenia Zarządu Powiatu w Suwałkach w dniu 29 maja 2006 roku:
za przyjęciem sprawozdania głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie z posiedzeń Zarządu Powiatu w Suwałkach z dnia 29 maja 2006 roku zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 5).
Ad. 5
Interpelacje i zapytania radnych.
Przewodniczący Rady - proszę o zgłaszanie interpelacji bądź zapytań.
Radny Mieczysław Ostrowski zapytał dlaczego wstrzymano roboty budowlane hotelu w Bachanowie.
Radny Adam Iwaszko złożył zapytanie dotyczące wydawania zaświadczeń do eksportu
byczków. Zapytał czy prawdą jest, że potrzebne są dwa zaświadczenia, jedno
wiadomym jest, że wykonywane jest z urzędu a prawdopodobnie drugie należy
wykonać na własny koszt.
Wójt Gminy Rutka Tartak, któremu Przewodniczący Rady zezwolił na złożenie
zapytania, poinformował, że firmy budujące silosy wprowadzają w błąd rolników,
otóż przywożą te silosy na paszę i mówią, że tylko wylać płytę betonową i że
nic więcej nie potrzeba. Poprosił Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
Powiatu Ziemskiego Suwałki o udzielenie odpowiedzi, gdyż na jego stan
znajomości Prawa budowlanego, to dla silosów powyżej 4 m wysokości potrzebne
jest pozwolenie na budowę, zaś Zarząd Powiatu o poinformowanie mieszkańców Powiatu
Suwalskiego jakie są wymagania.
Ad. 6
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
Pani Irena Kaczanowska Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki odpowiadając na pytanie Radnego Ostrowskiego poinformowała, że na mocy uprawnień i przepisów wstrzymała te roboty, zaś Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego utrzymał to wstrzymanie w mocy. Radny Ostrowski powiedział, że odpowiedź taka satysfakcjonuje go, ale po obradach chciałby o tym porozmawiać.
Pan Witold Wałecki Powiatowy Lekarz Weterynarii - wydanie statusu gospodarstwa wolnego od chorób zakaźnych wiąże
się z dwukrotnym badaniem w przeciągu 12 miesięcy, w przerwie nie dłuższej niż
4 miesiące z urzędu, czyli to co wynika z rozporządzenia Ministra Rolnictwa w
celu wykrycia brucelozy, gruźlicy lub białaczki. W pozostałych przypadkach
takiej decyzji nie możemy wydać dlatego, że ma być to badanie urzędowe, a więc
badanie takie, które w tej chwili obejmuje 1/3 terenu co trzy lata, takie są
wymagania unii, nasze przepisy SA inne a unijne inne, a wiąże się to oczywiście z brakiem funduszy na badania w całości
bydła, tych gospodarstw gdzie jest bydło. Dodał, że jest nieporozumienie,
ponieważ kupcy, którzy handlują tym bydłem podpuszczają rolników, żeby załatwił
to zaświadczenie, wtedy oni kupią od niego to bydło, chodzi o zaświadczenie, że
gospodarstwo jest wolne od tych trzech chorób zakaźnych. Rolnicy o tym dobrze
wiedzą, tylko kupujący chcą w sposób nieuczciwy zdobyć to. Nie mamy środków
finansowych na takie badania i w związku z tym nie możemy wydać zaświadczeń, że
gospodarstwa są urzędowo wolne od chorób zakaźnych natomiast nie wydajemy
zaświadczeń indywidualnych, nie ma czegoś takiego, musi być to badanie z
urzędu. Ponadto poinformował, że może jest to nieuczciwe, ale Ministerstwo nie
daje na to pieniędzy, dodał, że koledzy którzy
w tym roku robili 1/3 terenu nie otrzymali do dnia dzisiejszego
pieniędzy za marzec, kwiecień i maj. Dodał, że utrudniony jest w związku z tym
eksport, ale można sprzedawać na terenie kraju. Będzie to trwało dopóki nie
dostaniemy dodatkowych funduszy na badania tych stad, dla których muszą być
wydane zaświadczenia z urzędu.
Pani Irena Kaczanowska Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego Powiatu
Ziemskiego Suwałki odpowiadając na pytanie Wójta Gminy Rutka Tartak
poinformowała, że zgodnie z art. 29 ust.1 pkt 1 lit d ustawy Prawo budowlane
pozwolenia na budowę nie wymaga budowa naziemnych silosów na materiały sypkie o
pojemności do 30 m3 i wysokości nie większej niż 4,50 m, lecz w
nawiązaniu do postanowień art. 30 ust. 1 pkt 1 budowa ta wymaga zgłoszenia
właściwemu organowi tj. Staroście. Tym samym do budowy większych silosów
konieczne jest pozwolenie na budowę.
Przewodniczący Rady - czy satysfakcjonują odpowiedzi, a zwracając się do Wójt Rutka Tartak zapytał, czy chce, żeby ta informacja poszła w teren?
Wójt Gminy Rutka tartak - tak, ponieważ jest z tym duży problem, wiem że nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności, ale lepiej żeby wiedzieli o tych zgłoszeniach..
Przewodniczący Rady - wystąpimy z prośba do Pana Starosty, aby rozpropagował taką informację.
Ad. 7
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżecie powiatu na 2006 rok.
Przewodniczący Rady - Radni otrzymali projekt uchwały (Załącznik nr 6) wraz z materiałami. Proszę o pytania oraz czy konieczne są dodatkowe uzasadnienia. Poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o opinię komisji do tego projektu.
Zygmunt Filipowicz - Panie Przewodniczący ! Wysoka Rado! Komisja Budżetowo - Gospodarcza w dniu 30 maja br. rozpatrywała powyższe zmiany w budżecie i zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian budżetowych w bieżącym roku i w imieniu komisji proszę o podjęcie uchwały. Ponadto poinformował, że budżet wzrósł o prawie 800.000 zł, oby dalej taki propozycje zmian były.
( opinia komisji stanowi załącznik nr 7do niniejszego protokołu).
Przewodniczący Rady - czy Państwo radni mają jakieś pytania, uwagi.
Uwag i pytań nie wniesiono.
Głosowanie nad podjęciem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2006 rok:
za podjęciem uchwały głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr XLIII/260/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 2 czerwca 2006 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2006 rok została podjęta jednogłośnie.
(uchwała stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu).
Ad. 8
Podjęcie uchwały w sprawie określenia zakresu i formy przedstawienia przez Zarząd Powiatu informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Suwalskiego za I półrocze roku budżetowego.
Przewodniczący Rady - projekt uchwały został dziś wprowadzony do porządku obrad, ale Państwo Radni otrzymali projekt uchwały (Załącznik Nr 9) podczas posiedzeń komisji w dniach 30 i 31 maja. Proszę o pytania oraz czy konieczne są dodatkowe wyjaśnienia, jest to uchwała proceduralna. Nie wniesiono. Poprosił Przewodniczącego Komisji Budżetowo - Gospodarczej o opinię komisji do tego projektu.
Zygmunt Filipowicz - Panie Przewodniczący ! Wysoka Rado! Komisja Budżetowo - Gospodarcza również w dniu 30 maja br. zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały Rady Powiatu. W imieniu komisji wniósł o przyjęcie.
( opinia komisji stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu).
Przewodniczący Rady - czy Państwo radni mają jakieś pytania, uwagi.
Uwag i pytań nie wniesiono.
Głosowanie nad podjęciem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie
określenia zakresu i formy przedstawienia przez Zarząd Powiatu informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Suwalskiego za I półrocze roku budżetowego.
za podjęciem uchwały głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr XLIII/261/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 2 czerwca 2006 r. w sprawie określenia zakresu i formy przedstawienia przez Zarząd Powiatu informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Suwalskiego za I półrocze roku budżetowego została podjęta jednogłośnie.
(uchwała stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu).
Ad. 9
Przyjęcie "Informacji o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz działalności Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach w 2005 r."
Przewodniczący Rady - informację o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz działalności Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach w 2005 r. Radni otrzymali wraz z materiałami. Informacją tą zajmowała się Komisja Problematyki Społecznej. Zapytał czy jest konieczność uzupełnienia tych materiałów lub jakieś pytania, jest z nami Zastępca Komendanta Pan Wojciech Rutkowski.
Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach Wojciech Rutkowski - chciałbym uzupełnić te materiały, gdyż informacja ta była przygotowywana w lutym br. . Myślę, że nie jest żadna tajemnicą, jeśli chodzi o Policję całą a także o Suwałki, że mamy wakaty. Część tych wakatów powstała w związku z tym, że jest planowana reorganizacja służb logistycznych, z 15 etatów policyjnych w logistyce, tam jest większa część ludzi to sprzątający i mechanicy zatrudnieni na bazie transportu, którzy świadczą usługi dla Sejn, Augustowi również dla Gołdapi. Z tych 15 etatów w logistyce, 10 etatów od dnia 1 lipca zostanie przeniesiona do służb prewencyjnych i część osób, które posiada prawa emerytalne, właściwie 6 osób odeszło już na emerytury. Zostały więc wakaty. Chcę dla Państwa tutaj powiedzieć, że jeżeli chodzi o posterunki to jest tam prawie 23 policjantów i na dzień dzisiejszy nie ma żadnego wakatu. Są to komórki organizacyjne w naszej jednostce w których nie ma wakatów, w pozostałych : ruch drogowy, sztab, dochodzeniówka, kryminalni są wakaty i to związane z różnymi sytuacjami, między innymi, emerytury, stan zdrowia, długotrwałe zwolnienia lekarskie. Myślę, że jest taki wyraz kierownictwa, że jeżeli chodzi o posterunki, o tereny wiejskie podchodzimy do tego na miarę naszych możliwości, na dzień dzisiejszy ta wygląda sytuacja. Tyle mego uzupełnienia, pozostałe rzeczy są przedstawione w informacji.
Przewodniczący Rady - podziękował za uzupełnienie, dodał, że informacja jest wyczerpująca w związku z tym zapewne nie ma pytań. Poprosił o opinię komisji.
Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej Witold Kowalewski - panie Przewodniczący! Szanowni Państwo! Komisja Problematyki Społecznej podczas posiedzenia w dniu 31 maja zapoznała się z informacją o stanie bezpieczeństwa i publicznego i porządku, w posiedzeniu komisji uczestniczył Zastępca Komendanta Pan Jarosław Wizgo i udzielił wyczerpujących wyjaśnień. Dodał, że Komisja pozytywnie zaopiniowała informację i w imieniu komisji wniósł o jej przyjęcie.
Przewodniczący Rady - czy są jakieś pytania, uwagi.
Uwag ani pytań nie wniesiono.
Głosowanie nad przyjęciem Informacji o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz działalności Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach w 2005 r.
za przyjęciem informacji głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Informacja o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz działalności Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach w 2005 r. została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik Nr 12 do protokołu.
Ad. 10
Przyjęcie "Informacji Komendanta Miejskiego państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa ochrony przeciwpożarowej oraz o zagrożeniach pożarowych na terenie Powiatu Suwalskiego w 2005 roku".
Przewodniczący Rady - Państwo Radni Informację Komendanta Miejskiego państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa ochrony przeciwpożarowej oraz o zagrożeniach pożarowych na terenie Powiatu Suwalskiego w 2005 roku otrzymali wraz z materiałami. Pan Komendant na posiedzeniu Komisji Problematyki Społecznej udzielał wyjaśnień Radnym wchodzącym w skład tej komisji. Zapytał czy są pytania lub uwagi do przedstawionej informacji.
Uwag ani pytań nie wniesiono. Przewodniczący udzielił głosu Zastępcy Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku kpt. Janowi Grodkowskiemu.
St. kpt. Jan Grodkowski - Panie Przewodniczący! Chciałby dla Radnych, dla Panów Wójtów, dla wszystkich służb współpracujących serdecznie podziękować za okres współpracy. Poinformował, że za chwile będzie prezentacja multimedialne z realizacji zadań, które są realizowane na terenie województwa. Dodał, że chce na ręce Pana Wicestarosty, w imieniu Pana generała podziękować za współpracę, za wszelkie działania na rzecz rozwoju ochrony przeciwpożarowej składam serdeczne podziękowania, również w imieniu mieszkańców województwa podlaskiego za pomoc udzielana strażakom.
Zostały wręczone listy gratulacyjne oraz przez Zastępcę Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku oraz Zastępcę Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach Panu Wicestaroście oraz Przewodniczącemu Rady Powiatu.
St. kpt. Jan Grodkowski przedstawił informacje multimedialną, której treść stanowi załącznik Nr 13 do protokołu. Na zakończenie podziękował wszystkim za pomoc dla Państwowej Straży Pożarnej.
Przewodniczący Rady - dziękuję za miłe słowa skierowane pod adresem Powiatu oraz Komendy Miejskiej Straży Pożarnej i oddal glos Wicestaroście Suwalskiemu.
Wicestarosta Suwalski - Szanowny Panie Komendancie ja nie będę tutaj mówił o wielkim znaczeniu Straży Pożarnej, ani o tym czym się ta straż zajmuje, ponieważ wasza działalność bardzo się rozrosła. Chcę na Pańskie ręce złożyć serdeczne podziękowania w imieniu własnym, w imieniu Zarządu Powiatu, myślę że również w imieniu Pana Przewodniczącego, w imieniu Radnych, za to że Pan Generał traktuje wszystkich równo, spotkałem się z Panem Generałem i zauważyłem, że jest mu blisko do nas, do Suwalszczyzny i to, że pomimo że jesteśmy na krańcach naszego województwa to mamy nowy sprzęt, dzięki temu sprzętowi nasi mieszkańcy mogą się czuć bezpieczniej i dzięki wyposażeniu straży w nowy sprzęt to część sprzętu mogła trafić do gmin i myślę, że w imieniu Wójtów takie podziękowania mogę Panu złożyć.
Przewodniczący Rady i Wicestarosta Suwalski wręczyli Zastępcy Komendanta Wojewódzkiego państwowej Straży Pożarnej list gratulacyjny.
Przewodniczący Rady - czy są pytania do Zastępcy Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej.
Uwag ani pytań nie wniesiono.
Przewodniczący Rady - proszę o opinię komisji.
Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej - poinformował, że komisja na swoim posiedzeniu pozytywnie zaopiniowała informację, obecny był Komendant Krzysztof Hawrus i w imieniu komisji wniósł o jej przyjęcie.
Głosowanie nad przyjęciem Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa ochrony przeciwpożarowej oraz o zagrożeniach pożarowych na terenie Powiatu Suwalskiego w 2005 roku.
za przyjęciem informacji głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Informacja Komendanta Miejskiego państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa ochrony przeciwpożarowej oraz o zagrożeniach pożarowych na terenie Powiatu Suwalskiego w 2005 roku została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik Nr 13 do protokołu.
Ad. 11
Przyjęcie "Informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie Powiatu Suwalskiego za 2005 rok".
Przewodniczący Rady - informacje o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie naszego powiatu Radni otrzymali wraz z materiałami. Zapytał czy Powiatowy Inspektor Sanitarny chce coś dodać oraz czy Radni mają pytania.
Pytań ani uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady - proszę o opinię komisji.
Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała informacje i wniósł w imieniu komisji o jej przyjęcie.
Głosowanie nad przyjęciem informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie Powiatu Suwalskiego.
za przyjęciem informacji głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie Powiatu Suwalskiego została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 14 do protokołu.
Ad. 12
Przyjęcie "Informacji o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na obszarze miasta i powiatu suwalskiego za 2005 rok".
Przewodniczący Rady - informacje o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie naszego powiatu Radni otrzymali wraz z materiałami. Zapytał czy Powiatowy Lekarz Weterynarii chce coś dodać oraz czy Radni mają pytania.
Pytań ani uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady - proszę o opinię komisji.
Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała informację i wniósł w imieniu komisji o jej przyjęcie.
Głosowanie nad przyjęciem informacji o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na obszarze miasta i Powiatu Suwalskiego.
za przyjęciem informacji głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Informacja o stanie bezpieczeństwa o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na obszarze miasta i powiatu suwalskiego za 2005 rok została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 15 do protokołu.
Ad. 13
Przyjęcie "Sprawozdania za rok 2005 z pracy merytorycznej Domu dziecka w Pawłówce".
Przewodniczący Rady - Sprawozdanie Domu Dziecka w Pawłówce Radni otrzymali wraz z materiałami, zapytał czy Pan Dyrektor chce cos dodać oraz czy radni potrzebują dodatkowych wyjaśnień.
Uwag, pytań ani uzupełnienia nie wniesiono.
Przewodniczący Rady - proszę o opinię komisji.
Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie i wniósł w imieniu komisji o jej przyjęcie.
Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania za 2005 rok z pracy merytorycznej Domu Dziecka w Pawłówce.
za przyjęciem informacji głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie za 2005 rok z pracy merytorycznej Domu Dziecka w Pawłówce została przyjęte jednogłośnie i stanowi załącznik nr 16 do protokołu.
Ad. 14
Przyjęcie "Sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za rok 2005".
Przewodniczący Rady - sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie Radni otrzymali wraz z materiałami, zapytał czy Dyrektor chce cos dodać oraz czy radni maja pytania.
Dyrektor nic nie dodał a pytań ani uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady - proszę o opinię komisji.
Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie i wniósł w imieniu komisji o jej przyjęcie.
Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za rok 2005
za przyjęciem informacji głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za rok 2005 zostało przyjęte jednogłośnie i stanowi załącznik nr 17 do protokołu.
Ad. 15
Przyjęcie "Sprawozdania z działalności Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku".
Przewodniczący Rady - sprawozdanie Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami, zapytał czy są uwagi pytania, może Pani Dyrektor chce coś dodać.
Dyrektor nic nie dodała zaś pytań ani uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady - proszę o opinię komisji.
Przewodniczący Komisji Problematyki Społecznej poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie i wniósł w imieniu komisji o jej przyjęcie.
Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z działalności Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami psychicznymi w Lipniaku za 2005 rok
za przyjęciem informacji głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie z działalności Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku za 2005 rok zostało przyjęte jednogłośnie i stanowi załącznik nr 18 do protokołu.
Ad. 16
Przyjęcie "Informacji za 2005 rok z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki".
Przewodniczący Rady - informacje z działalności Powiatowego Inspektora nadzoru Budowlanego otrzymaliście państwa wraz z materiałami. Dodał, że informacja ta dla mnie była bardzo pouczająca, przy okazji jej czytania wiele się dowiedziałem. Zapytał czy są uwagi, pytania.
Uwag ani pytań nie wniesiono.
Przewodniczący Rady - proszę o opinię komisji.
Przewodniczący Komisji Budżetowo - Gospodarczej Zygmunt Filipowicz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała informację i wniósł w imieniu komisji o jej przyjęcie.
Głosowanie nad przyjęciem Informacji za 2005 rok z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki
za przyjęciem informacji głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Informacja za 2005 rok z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 19 do protokołu.
Ad. 17
Wolne wnioski i oświadczenia radnych
Przewodniczący Rady - zanim przejdziemy do innych spraw oddaje głos Wicestaroście Suwalskiemu.
Wicestarosta Suwalski - Szanowny panie Przewodniczący ! Szanowni Państwo Radni! Zarząd Powiatu chce zaproponować Wysokiej Radzie przyjęcie stanowiska, które było omawiane na Komisji Budżetowo - Gospodarczej.
Przewodniczący Rady - czy Radni maja inne propozycje, ponieważ stanowisko to zostało zaaprobowane przez Komisje Budżetowo - Gospodarczą.
Innych propozycji nie wniesiono i jednogłośnie postanowiono aby Wicestarosta odczytał stanowisko, później zostanę naniesione ewentualne uwagi.
Wicestarosta Suwalski odczytał stanowisko Rady Powiatu dotyczące oceny funkcjonowania ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego ( w zakresie dochodów powiatów) i wniósł o jego przyjęcie.
Przewodniczący Rady - to jest materiał do dyskusji ewentualnie do przyjęcia takiej formie i treści nam przedstawionej. Dodał, że jego zdaniem jest to bardzo dobrze przygotowane stanowisko zawierający wszystko to, o czym niejednokrotnie dyskutowaliśmy.
Ustalono, iż stanowisko ma być skierowane do : Premiera RP, Ministra Finansów, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Parlamentarzyści Województwa Podlaskiego, Marszałek, Powiaty ziemskie położone wokół miast o statusach powiatów grodzkich, Związek Powiatów Polskich, Konwent Powiatów Województwa Podlaskiego, Wójtowie Gmin oraz media lokalne.
Przewodniczący Rady - jeżeli jakaś instytucja jeszcze się Państwu nasunie, to proszę to zgłosić do Biura Rady Powiatu.
Głosowanie nad przyjęciem stanowiska Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 2 czerwca 2006 r. w sprawie oceny funkcjonowania ustawy o dochodach samorządów ( w zakresie dochodów powiatów) w nawiązaniu do pokrycia potrzeb finansowych powiatu związanych z realizacja zadań ustawowych, a także możliwości współfinansowania zadań inwestycyjnych ( zabezpieczenia udziału własnego) przy korzystaniu ze środków unijnych
za przyjęciem informacji głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Stanowisko Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 2 czerwca 2006 r. w sprawie oceny funkcjonowania ustawy o dochodach samorządów ( w zakresie dochodów powiatów) w nawiązaniu do pokrycia potrzeb finansowych powiatu związanych z realizacja zadań ustawowych, a także możliwości współfinansowania zadań inwestycyjnych ( zabezpieczenia udziału własnego) przy korzystaniu ze środków unijnych zostało przyjęte jednogłośnie i stanowi załącznik nr 20 do protokołu.
Przewodniczący Rady - ponadto wraz z materiałami Radni otrzymali : informację Zarządu powiatu w Suwałkach z dnia 27 kwietnia o formach współpracy z organizacjami pozarządowymi w 2005 r. i realizacji zadań publicznych objętych "Programem współpracy Powiatu Suwalskiego z organizacjami pozarządowymi na 2005 rok (załącznik nr 21), informację Zarządu Powiatu o rozliczeniach składanych przez podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, które w roku 2005 otrzymały dotacje z budżetu Powiatu Suwalskiego (Załącznik nr 22), informację Agencji Rynku Rolnego o mlecznej rezerwie do wykorzystania (załącznik nr 23) oraz odpowiedź Zastępcy szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na pismo Starosty Suwalskiego dotyczące uczelnia pomocy finansowej z budżetu państwa i ta odpowiedź pewnie nie zaskoczyła bo jest tylko oparta na podstawach prawnych, a może powinni się zastanowić czy prawa tak nie zmienić, żeby te pieniądze dać. (załącznik nr 24). Udzielił głosu Radnemu Stanisławowi Szwengier.
Radny Stanisław Szwengier - Panie Przewodniczący ! Szanowni Państwo ! Starostwo Powiatowe w Suwałkach zajęło I miejsce w piłce nożnej w VII olimpiadzie samorządowej Województwa Podlaskiego. Dzisiaj chłopaki grają w Grajewie już rozgrywki wojewódzkie.
Przewodniczący Rady - miła wiadomość, trzymamy kciuki. Złożył następnie wszystkim obecnym serdeczne życzenia z okazji Dnia Samorządu Terytorialnego, są wśród nas pracownicy samorządowi, Wójtowie, Radni oraz wszyscy związani z samorządem.
Wicestarosta Suwalski - Szanowni państwo! W imieniu własnym i w imieniu Zarządu Powiatu chcę złożyć najserdeczniejsze życzenia, nie tylko Radnym, ale głównie tym wszystkim ludziom, którzy się tutaj znaleźli, ponieważ w moim rozumieniu samorząd to nie tylko rada, to nie tylko zarząd, ale samorząd to głównie ludzie, organizacje, firmy i inne instytucje które są, mieszkają na terenie danego samorządu terytorialnego, ponieważ to dzięki nim dany samorząd może się rozwijać, może iść naprzód, oczywiście na miarę swoich możliwości. Dziękuję jeszcze raz i to co się dobrego w powiecie dzieje to myślę, że wam to zawdzięczamy. Dziękuję bardzo.
Przewodniczący Rady - dziękuję Komendantowi Miejskiemu Policji w Suwałkach, za udostępnienie sali, za gościnność.
Ad. 18
Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zamknął obrady XLIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1515.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
PRZEWODNICZĄCY RADY
/-/ Sławomir Małachowski
Protokołowała :
/-/ Agnieszka Kruchelska
Metryka strony