Protokół Nr XLIV/06 obrad XLIV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 19 czerwca 2006 roku

Protokół Nr XLIV/06 obrad XLIV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 19 czerwca 2006 roku
Protokół Nr XLIV/06

Protokół Nr XLIV/06

 

obrad XLIV Sesji Rady  Powiatu w Suwałkach

 

 

 

Obrady   XLIV  Sesji Rady Powiatu w   Suwałkach    odbyły   się w dniu 19 czerwca  2006 roku w gabinecie Wicestarosty Suwalskiego (pok. 213)  w budynku znajdującym się  w Suwałkach przy ul. Noniewicza 10.

 

 

 

         Obradom przewodniczył  Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1000.

 

Ad. 1

 

Otwarcie obrad i powitanie gości.

 

         Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał Radnych Rady  Powiatu (Lista obecności Radnych - Załącznik Nr 1), poinformował, że dzisiejsze obrady zostały zwołane na prośbę Starosty, ale uprzedzałem, że być może będzie taka konieczność. Ponadto poinformował, że w obradach uczestniczą Skarbnik Powiatu Elżbieta Ikonowicz i Sekretarz Powiatu Cezary G. Zwoliński.

         Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 Radnych,   istnieje więc   prawomocne quorum do podejmowania uchwał.

 

Ad. 2

 

Przyjęcie porządku obrad.

 

         Przewodniczący Rady   poinformował, że porządek otrzymaliście, czy  ktoś ma uwagi lub inne propozycje do otrzymanego porządku obrad. Nie wniesiono. Zaproponowany porządek obrad poddał pod głosowanie, został przyjęty jednogłośnie (Załącznik Nr 2).

 

Ad. 3

Przyjęcie protokołu z XLIII sesji Rady Powiatu.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XLIII Sesji Rady Powiatu był wyłożony w Biurze Rady Powiatu i zapytał Radnych czy są uwagi  odnośnie protokołu.

Uwag nie wniesiono.

Głosowanie nad przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji Rady Powiatu:

za przyjęciem protokołu głosowało          - 13 Radnych

przeciwko                                         - 0

wstrzymało się od głosu                  - 0

 

Protokół z XLIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. 4

 

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

 

 

Przewodniczący Rady - w dniach 8 i 14 czerwca odbyły się posiedzenia Zarządu Powiatu, otrzymaliście je dzisiaj z materiałami i  poprosił o sprawozdanie.

Wicestarosta Suwalski Sławomir Renkiewicz odczytał sprawozdanie.

Przewodniczący Rady - czy są pytania.

Radny Stanisław Szwengier - mam pytanie do punktu pierwszego sprawozdania, jaki to sztandar i co to za szkoła.

Wicestarosta Suwalski - Zespół szkół Nr 4 to tzw. "ekonomiak" , przy ul. Sejneńskiej. Było nam bardzo miło, że jest szkoła, która zechciała umieścić nasz herb na sztandarze i z jednej strony jest herb miasta Suwałki, a z drugiej herb Powiatu Suwalskiego.

Innych pytań ani żadnych uwag nie wniesiono.

 

( Do obradujących dołączył Radny Józef Chmura oraz  Radny Tadeusz Protasiewicz - 15 uprawnionych do głosowania).

 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z posiedzenia Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdania  głosowało          - 14 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                            - 0

 

Sprawozdanie z posiedzeń Zarządu Powiatu w Suwałkach  w okresie międzysesyjnym zostało przyjęte jednogłośnie (Załącznik Nr 3).

 

Ad. 5

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Przewodniczący Rady -  proszę o zgłaszanie interpelacji lub zapytań.

Radny Stanisław Szwengier -  mam dwa pytania, jedno dotyczy sytuacji związanej z budynkiem przy ul. Świerkowej, czy jest już ogłoszony przetarg. Drugie zas pytanie dotyczy kierownika Biura Equal, czy jest już zatrudniony kierownik.

Innych zapytań nie wniesiono.

 

Ad. 6

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

 

Starosta Suwalski -  Szanowni Państwo ! więc jeśli chodzi o budynek przy ul. Świerkowej, przetarg został już ogłoszony. Termin rozstrzygnięcia to 30 czerwca br., w tej chwili czekamy na oferty. Z mojej wiedzy wynika, że do tej pory wpłynęła tylko jedna oferta, właściwie to firma ta zgłosiła się po specyfikację istotnych warunków zamówienia, jest to suwalska firma chyba "Arkady". Dodał, że jest to okres, w którym  jest środek inwestycji budowlanych i może być problem z wykonawcą, chociażby z tego względu, że termin wykonania inwestycji, który określiliśmy w specyfikacji to koniec września na prace zewnętrzne - termomodernizacyjne, natomiast do końca października ma być zrobiona całość wewnątrz. Mam nadzieję, że wszystko się dobrze potoczy, środki mamy już  całkowicie zapewnione, został już rozstrzygnięty przetarg na kredyt inwestycyjny i termomodernizacyjny. Kredyt termomodernizacyjny będzie obsługiwał Bank Ochrony Środowiska, bo on wygrał przetarg, natomiast kredyt  inwestycyjny będzie obsługiwał, który wygrał u nas po raz pierwszy  Bank Pekao BP. Mieliśmy dwie oferty : Kredyt Banku, który prowadzi nasz rachunek i Pekao BP i oferta tego banku była korzystniejsza. Nadmienił, że w międzyczasie były zmiany w projekcie dotyczące   wystroju wewnątrz budynku, ale jak dodał, jeśli chodzi o budynek to jesteśmy w stanie to zrealizować do końca października. Odpowiadając na drugie pytanie dotyczące Kierownika Biura Projektu Equal, więc tutaj sprawa jest już sfinalizowana i Pan Stanisław Dziemian został zatrudniony i już dzisiaj prowadzi spotkanie międzynarodowe, gdyż od dzisiaj mamy wszystkich partnerów i odbywa się to w ramach harmonogramu spotkań projektu Equal o współpracy międzynarodowej. Mamy dwóch partnerów z Włoch i jednego z Litwy, oczywiście wszyscy nasi partnerzy z projektu uczestniczą w tym trzydniowym spotkaniu, na którym będą omawiane dotychczasowe działania, które każdy z partnerów już realizuje, wymiana doświadczeń i to co zostało we Włoszech ustalone,  zaproponowano prowadzenie wspólnej strony internetowej a także  przedstawienie projektu takiego podręcznika dobrych praktyk, więc tego wszystkiego co w ramach tego projektu zostanie wypracowane zostanie opisane  w tym podręczniku jakby do wykorzystania później i upowszechniania w ramach unii. Pan Stanisław Dziemian jest zatrudniony na umowę o pracę, ale w systemie pracy zadaniowym czyli może realizować swoje zadania w innym czasie niż pełni funkcję Dyrektora PCPR. Dzięki temu, że ta sprawa jest już uporządkowana, to nasze partnerstwo przystąpiło do realizacji swoich działań. Odbyło się spotkanie, przekazane zostały środki wszystkim naszym  partnerom krajowym, pierwsza transza jest w trakcie rozliczania, będziemy składali wniosek o następną, wydaje mi się, że wszystko jest na dobrej drodze.

Radny Zygmunt Filipowicz - ludzie młodzi, zdolni wyjeżdżają do pracy za granicę, a my durni kształcimy do pracy.

Starosta Suwalski - ludzie po kryzysie psychicznym, a to może spotkać każdego z nas, są też ludźmi.

 

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2006 rok

 

Przewodniczący Rady - otrzymaliście projekt uchwały dziś przed sesją (Załącznik Nr 4) , proszę o uzasadnienie.

Starosta Suwalski - Panie Przewodniczący ! Szanowna Rado! przede wszystkim chcę  w imieniu Zarządu bardzo serdecznie podziękować za zrozumienie naszego problemu i faktu, że środki które udało nam się jeszcze pozyskać i żeby je uruchomić to trzeba je przyjąć do budżetu, a jeśli chodzi o zadania inwestycyjne to musza być te wszystkie zadania, które planujemy musza być ujęte w rocznym załączniku zadań inwestycyjnych. To wszystko jest wymogiem koniecznym do rozpoczęcia procedury przetargowej. Są trzy tematy, które spowodowały tę nagłą potrzebę zwołania sesji. Pierwszy temat to otrzymanie wsparcia finansowego z budżetu sejmiku wojewódzkiego w kwocie 350.000 zł. Na sesji na początku czerwca byłem tam, uczestniczyłem  obradach i uzasadniałem taka potrzebę i sejmik podjął uchwałę o udzieleniu nam wsparcia w takiej właśnie kwocie na remont  przyszłej siedziby  przy ul. Świerkowej. Także jest już taka uchwała sejmiku i w związku  z tym jest podstawa, żeby te środki ująć w naszym budżecie i uwzględnić w tych wszystkich środkach, które mamy na remont tego budynku a także na wyposażenie. Następny temat to jest właśnie problem z projektem, który złożyliśmy i uzyskaliśmy wsparcie finansowe z programu Phare 2003 Remont Zabytkowej Kordegardy w Dowspudzie na potrzeby Centrum Informacji Turystycznej. Przypomniał, że udało nam się uzyskać grant w wysokości ponad 211.000 Euro, to było jeszcze w ubiegłym roku, podpisaliśmy umowę z władzą wdrażającą Programu Phare no i oczywiście nasza sytuacja związana ze zmianą siedziby spowodowała, że nie mamy środków na udział własny. W związku z tym Starostwo i Zarząd poszukiwał środków innych z zewnątrz na zapewnienie tego udziału własnego i składaliśmy, między innymi, w marcu tego roku wniosek do Komitetu Integracji Europejskiej, który rekomenduje wnioski do rezerwy celowej na współfinansowanie  tych zadań realizowanych właśnie z projektu Phare.  Trwała ta procedura dosyć długo, szło to przez Pana Wojewodę, ponieważ wnioskodawcą w naszym imieniu był Pan Wojewoda i wcześniej ze służbami Wojewody ustaliliśmy, że to będzie wniosek  o takim symbolu K1 czyli wniosek dotyczący współfinansowania. Wniosek ten uzyskał wstępną rekomendację w UKIE, był zawieszony na wykazie wniosków, które są w trakcie opiniowania przez różne resorty rządowe i trwało to dosyć długo. Termin nam uciekał, władza wdrażająca w międzyczasie miała nam zaopiniować  Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia. W związku  z tym, że nie mieliśmy  środków na realizację tego przedsięwzięcia to oni nie kwapili się z akceptacją specyfikacji. Dopiero teraz w miesiącu czerwcu doszło do pozytywnego zaopiniowania tej specyfikacji, a w międzyczasie musieliśmy jeszcze drugi wniosek składać przez Pana Wojewodę, inna wersję z prośbą o zapewnienie współfinansowania. Ten drugi wniosek uzyskał pozytywna rekomendację Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej z takim uzasadnieniem, że grozi nam środków z projektu Phare i jest pozytywna opinia dla współfinansowania. W tej chwili czekamy na pozytywną opinię Ministra Finansów o tym zapewnieniu współfinansowania. Ponieważ termin nam się raptownie skurczył realizacji tego przedsięwzięcia, umowa z Phare przewidywała zakończenie  tej inwestycji do końca tego roku, wystąpiliśmy z prośbą o przesunięcie tego terminu do końca roku, ewentualnie do końca listopada. Pani Dyrektor Biura Władzy Wdrażającej powiedziała nam, że do końca roku niestety nie może, ale wyraża zgodę o przedłużenie terminu na koniec października, a więc o jeden miesiąca  także na przeprowadzenie procedury przetargowej według nowej ustawy o zamówieniach publicznych. Wcześniej w umowie grantowej był zapisany był termin sześciotygodniowy od momentu ogłoszenia przetargu do momentu rozstrzygnięcia, a teraz zgodnie  z nową ustawą  termin ten skraca się do jednego miesiąca. Na posiedzeniu Zarządu zastanawialiśmy się co dalej robić sytuacja jest naprawdę trudna, konsultowaliśmy to z projektantem tj. p. Kuczyńskimi, którzy przygotowali  ten projekt modernizacji budynku w Dowspudzie,a także z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, również z Panem Przewodniczącym Stowarzyszenia Euroregion Niemen i wszyscy zachęcali nas, żeby mimo wszystko podejść do tego przedsięwzięcia i spróbować te środki wykorzystać, a nie stracić. Zdajemy sobie sprawę z tego, że może być problem z pozyskaniem wykonawcy, bo jest szczyt sezonu budowlanego i tutaj może być problem. Chcemy również tak skonstruować umowę, ażeby firma która zdecyduje się na realizację tego przedsięwzięcia przejęła całą odpowiedzialność za termin jej realizacji. Czyli w przypadku, gdyby nie wywiązała się z zadania to wtedy ponosi pełną odpowiedzialność finansową za nie wywiązanie się z umowy. Jeżeli taką znajdziemy to zrealizujemy, a jeżeli nie to te środki  z projektu Phare nie zostaną przez nas wykorzystane. Jest jeszcze taka możliwość, zgodnie z  ogólnymi zasadami programów Phare, że władza wdrażająca zaliczy nam tę część inwestycji, którą wykonamy i te środki, które  zostały już tam poniesione pochodzące z tego grantu. Czyli tutaj, zgodnie  z tymi zasadami obowiązującymi w Phare, nie ma takiego wielkiego zagrożenia, że jeżeli do końca nie zrealizujemy to część tego przedsięwzięcia wykonamy i pozyskamy tę cześć pieniędzy. Wydaje mi się, że tutaj warto jednak, mimo wszystko, próbować. Tym bardziej, że powiat  z własnych środków nie angażuje. Trzecią przyczyną zwołania dzisiejszej sesji są środki, jakie udało nam się pozyskać na inwestycje drogowe, na modernizację dróg i to są niewielkie, co prawda w tym roku środki, jest kwota 340.000 zł pozyskanych z rezerwy ministerialnej na kontynuowanie drogi Wiżajny - Stankuny - Wiżajny i środki gmin to jest kwota 195.000 zł, deklarowały trzy gminy swoje środki i są to gminy Wiżajny, Jeleniewo i Suwałki. Jest jeszcze kwota 250.000 zł, którą powiat miał zarezerwowane w budżecie na zadania w zakresie modernizacji i remontów dróg. W związku z tym, te  zadania drogowe trzeba też przyjąć do załącznika inwestycyjnego na ten rok, co pozwoli na uruchomienie procedury przetargowej.

Radny Zygmunt Filipowicz - Wysoka Rado! jeśli chodzi o te dzisiejsze sprawy, według mnie to jest bardzo ważna rzecz ze względu na pamięć hrabiega Paca. Po nim zostały tylko ruiny i ten jeden budynek i trzeba o to naprawdę zadbać, żeby te pieniądze, nie nasze, wykorzystać. Ja mam prośbę i wniosek do Pana Starosty, żeby nie zważając na okres urlopowy i inny wziąć bat  do rąk i robić wszystko, żeby te sprawy zostały załatwione bardzo szybko. Jeżeli trzeba , to i po południu znaleźć na to pieniądze i środki, ale żeby nie popuścić. Sprawa następna, proszę za bardzo nie straszyć wykonawcy tym wszystkim, trzeba wziąć pod uwagę jedną rzecz, że jeżeli zrobimy nawet tylko 70 % to będziemy mieli zrobione nie za swoje pieniądze 70 %, a jak 90% to tez tyle będzie, a może damy rade zrobić wszystko. Natomiast nie wychodzić z taką silną zaporą do wykonawców, że jak nie zrobicie to za wszystko będziecie odpowiadać. Przecież są umowy, delikatnie zrobić, że będą ponosić koszty procentowo, żeby nie odstraszyć potencjalnego wykonawcy, bo w tym okresie rzeczywiście trudno będzie kogoś znaleźć. Następnym zadaniem dla tych którzy przyjdą po nas będzie, ja bym był za tym, żeby okopać te ruiny, zaizolować ten fundament i żeby te piwnice były użytkowe to trzeba to zrobić, bo wtedy nie byłoby tej wilgoci, wprowadzić tam jakieś ogrzewania, ale to już praca dla następnej kadencji. Bo to jest ważny ośrodek, czy będzie to Ministerstwa Rolnictwa, czy będzie Powiatu, to jest jedyna taka rzecz, która promieniuje na całą tę część południową Powiatu Suwalskiego i  Dowspuda była i jest bardzo ważnym ośrodkiem. W otoczeniu rolnictwa na terenie Powiatu Suwalskiego, pracujących na rzecz rolnictwa, 80 % z nich to absolwenci technikum rolniczego, nie można o tym zapominać. Ja bardzo serdecznie proszę, aby się tym zając, bo pozostaje sierpień, wrzesień i październik - 3 miesiące, gdyby się zjawiła jakaś dobra firma chciała się tego podjąć, to przez 3 miesiące zrobi to. Dlatego tez uważam, że uchwałę tą należy podjąć i jak najszybciej przystąpić do realizacji.

Elżbieta Ikonowicz -  Panie Przewodniczący ! Szanowni Państwo! Króciutko uzupełnię, więc pierwsze trzy pozycje uchwały w § 1 dotyczą dróg publicznych powiatowych. Pierwsze dwie pozycje to  zwiększenie planu dochodów o kwotę ogółem 2.300 zł z tytułu kar umownych za samowolne zajęcie pasa drogowego - kwota 1.200 zł i z tytułu rozliczenia podatku VAT - kwota 1.100 zł i te dwie kwoty przeznacza się na wydatki bieżące w  Zarządzie Dróg Powiatowych. Kolejna zmiana w zarządzie Dróg Powiatowych przedstawiona została przez Pana Starostę omawiana, a więc zwiększenie kwoty dochodów i wydatków o 195.000 zł z tytułu porozumień z gminami : Wiżajny, Jeleniewo i Suwałki. Kolejna zmiana jest w rozdziale gospodarka gruntami i nieruchomościami jest to dotacja w wysokości 15.000 zł z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na wyceny nieruchomości Skarbu Państwa. Kolejne trzy pozycje dotyczą Starostwa Powiatowego, ogółem jest to kwota 14.000 zł, w tym z tytułu kar umownych dla wykonawców o 4.000 zł, refundacji poniesionych w 2005 r. przez Starostwa Powiatowe  wydatków na utrzymanie Biura Equal w kwocie 8.000 zł oraz  wpłaty z wynajmu pomieszczeń dla CAR w kwocie 2.000 zł, są to środki refundowane. Te trzy kwoty przeznacza się na wydatki bieżące w Starostwie Powiatowym. Kolejna zmiana, również przez Pana Starostę omawiana to zwiększenie środków na modernizację przyszłej siedziby Starostwa i  są to środki z sejmiki wojewódzkiego w kwocie 350.000 zł. Następna zmiana to jest zwiększenie dotacji  na komisje poborowe o kwotę 1.500 zł z przeznaczeniem na działalność Powiatowej Komisji Lekarskiej. Ostatnia zmiana jest w dz. 921 i jest to łączna kwota 1.107.897 zł, są to środki z dwóch różnych źródeł na  realizację projektu "Centrum Obsługi  Turysty - remont zabytkowej Kordegardy w Dowspudzie". Kwota 819.844 zł jest to kwota z grantu, natomiast kwota 288.053 zł to są środki z rezerwy celowej budżetu państwa na sfinansowanie tego projektu. Następna zmiana w § 2 są to przeniesienia pomiędzy poszczególnymi paragrafami klasyfikacji budżetowej celem dostosowania planu wydatków do faktycznych wydatków no i kwota 107.000 zł jest to przeniesienie z wydatków bieżących remontowych w Zarządzie Dróg Powiatowych na wydatki modernizacyjne na drogach. Budżet po zmianach wynosi po stronie dochodów 18.491.650 zł zaś po stronie wydatków 20.152.632 zł.

Przewodniczący Rady - mam takie pytanie, jeśli chodzi o zwiększenie planu dochodów w ostatniej pozycji uzasadnienia, bo może ono nie jest tak istotne, ale kiedy czytam zwiększyć plan dochodów o kwotę 1.107.897 zł z tytułu zawartej i tutaj mi brakuje mi kwoty tej wyszczególnionej  o te osiemset tysięcy  z kawałkiem, bo jest kwota 288.053 zł i podczas czytania brakuje tej kwoty.

Elżbieta Nikonowicz - słuszna uwaga, zaraz to poprawimy i uchwała będzie już prawidłowa.

 

Innych uwag ani pytań nie wniesiono.

 

Przewodniczący Rady - proszę o opinię komisji.

 

Zygmunt Filipowicz - odczytał uchwałę Nr 50/148/06 Komisji Budżetowo - Gospodarczej z dnia 19 czerwca 2006 r. w sprawie  zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2006 rok, opinia jest pozytywna (Załącznik Nr 5).

 

Głosowanie nad podjęciem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2006 rok:

 

za podjęciem uchwały  głosowało            - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                            - 0

 

Uchwała Nr XLIV/262/06 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 19 czerwca 2006 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2006 rok została podjęta jednogłośnie (uchwała stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu).

 

Ad. 8

 

Wolne wnioski  i oświadczenia radnych.

 

Starosta Suwalski - ja już dzisiaj wspominałem, że  od dziś trwa spotkanie międzynarodowe w ramach partnerstwa Equal w hotelu Holiday w Starym Folwarku. Jutro będzie objazd wszystkich naszych partnerów krajowych, czyli m.in. Szpital Psychiatryczny, Powiatowy Urząd Pracy, Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości, no i nasi partnerzy z innych powiatów więc Augustów, Olecko a ostatniego dnia będziemy rozmawiali do południa o zadaniach w ramach Equal, natomiast po obiedzie ma być spotkanie dwustronne, strona Włoska chce rozmawiać z nami Powiatem Suwalskim na tematy gospodarcze i współpracy w zakresie innym, nie tylko w projekcie Equal ale o innych dziedzinach gospodarki, między innymi, chodzi o spółdzielnie jakie tam prowadza, spółdzielnie społeczne prowadzą działalność gospodarczą i tutaj u nas poszukują partnerów i myślę, że może coś z tego konkretnego się urodzi.

Radny Zygmunt Filipowicz - spółdzielnie jaką działalność prowadzą, w jakim zakresie.

Starosta Suwalski -  różną, nawet w zakresie turystyki, zobaczymy co z tego jeszcze wyniknie.

Radna Beata Ordonowska - z jakiej części Włoch są ci partnerzy?

Starosta Suwalski - mamy dwóch partnerów z Włoch, jeden jest z południa,  ten który chce z nami rozmawiać jest z Padwy i Wenecji. Mam taka propozycję, że jeśli ktoś może to zapraszamy na to spotkanie i wtedy będzie można zapytać i wyjaśnić, ewentualnie więcej się dowiedzieć.

Przewodniczący Rady - wobec tego że nie ma innych wniosków, chcę poinformować, że nie planuję już sesji w czerwcu i w lipcu, planuję ją zaś pod koniec sierpnia, ale oczywiście jeśli będzie taka potrzeba, to ją zwołam.

 

Ad. 9

 

Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski  zamknął obrady XLIV sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1040.

 

         Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

 

   /-/ Sławomir Małachowski

 

 

 

 

 

Protokołowała :

/-/ Agnieszka Kruchelska

        

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kruchelska

Wprowadzający: Agnieszka Kruchelska

Data modyfikacji: 2006-08-25

Opublikował: Ewa Krzyżewska

Data publikacji: 2006-08-25