Protokół Nr XXXVIII/14
Protokół Nr XXXVIII/14
obrad XXXVIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach
Obrady XXXVIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 6 listopada 2014 r. w sali nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1400.
Ad 1: Otwarcie obrad i powitanie gości
Przewodniczący Rady otwierając obrady powitał zaproszonych gości: Pana Cezarego Cieślukowskiego Radnego Sejmiku Województwa Podlaskiego, Pana Józefa Borkowskiego Zastępcę Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach, bryg. Bogdana Wierzchowskiego Zastępcę Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach, Pana Janusza Bonarskiego Naczelnika Urzędu Skarbowego w Suwałkach, Panią Katarzynę Łuniewską – Kopacz Zastępcę Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach, Pana Mirosława Szczesnego Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki, Pana Andrzeja Mielziuka Zastępcę Komendanta Placówki Straży Granicznej w Rutce – Tartak, Pana Jacka Łozińskiego Dyrektora Wigierskiego Parku Narodowego, Pana Jacka Pomiana wz. Naczelnika Urzędu Celnego w Suwałkach, Pana ppłk Grzegorza Konopko Wojskowego Komendanta Uzupełnień w Suwałkach, Panią Teresę Dzienuć – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, Pana Stanisława Dziemiana – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, Pana Marka Dziemiana – Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, Pana Jana Kazimierza Orłowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie, Panią Bożennę Jadwigę Chmielewską – Dyrektor Ośrodka Wsparcia w Lipniaku, Kierownik ZAZ SOWA w Lipniaku, Pana Cezarego Grzegorza Zwolińskiego – Sekretarza Powiatu, Panią Elżbietę Olejnik – Skarbnik Powiatu, Panią Grażynę Kuklińską – Powiatowego Rzecznika Konsumentów, Naczelników Wydziałów Starostwa Powiatowego w Suwałkach w osobach: Pani Teresy Zwolan, Pani Jolanty Sawickiej, Pani Celiny Puchalskiej, Pani Ewy Kamińskiej, Pana Stanisława Żukowskiego, Pana Ryszarda Kalinowskiego (Lista zaproszonych Gości – załącznik nr 1).
Przewodniczący Rady powitał Radnych Rady Powiatu
(Lista obecności Radnych – załącznik nr 2) oraz Zarząd
Powiatu na czele z Panem Starostą
i obsługę Biura Rady.
Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 Radnych ustawowego składu Rady w obradach uczestniczy 15 Radnych:
1. Burzyński Marian
2. Chlebus Andrzej
3. Dziatkowski Marek
4. Kleszczewski Zbigniew
5. Kowalewski Witold
6. Łanczkowski Andrzej
7. Łuniewski Artur
8. Mackiewicz Zbigniew
9. Małachowski Sławomir
10.Ołdakowski Szczepan
11.Putra Szymon
12.Rogowski Tomasz
13.Szwengier Stanisław
14.Truchan Anna Danuta
15.Wierzchowska Mirosława
Przewodniczący Rady stwierdził, że istnieje prawomocne quorum do podejmowania uchwał.
Ad 2: Przyjęcie porządku obrad
Przewodniczący Rady poinformował, że Państwo Radni proponowany porządek obrad otrzymali (załącznik nr 3).
Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi lub propozycje zmiany porządku obrad sesji.
Uwag ani propozycji zmian do porządku obrad sesji nie wniesiono.
Proponowany porządek obrad XXXVIII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach:
1. Otwarcie obrad i powitanie gości.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z obrad XXXVII sesji Rady Powiatu w Suwałkach.
4. Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
7. Informacja Naczelnika Urzędu Skarbowego w Suwałkach z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych.
8. Informacja Starosty Suwalskiego z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych.
9. Informacja Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych.
10. Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Komisji Polityki Społecznej Rady Powiatu w Suwałkach w 2014 r.”
11. Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Komisji Finansowej Rady Powiatu w Suwałkach w 2014 r.”
12. Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Rady Powiatu w Suwałkach w 2014 r.”
13. Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z rocznego planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Suwałkach w 2014 r.”
14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usuwaniem i przechowywaniem pojazdów.
15.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat
za usunięcie i przechowywanie statku lub innego obiektu pływającego
z obszarów wodnych Powiatu Suwalskiego w 2015 r.
16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyznaczenia organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2014 r.
18. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2014 – 2022.
19. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
20. Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.
Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:
„za” - 15
„przeciwko” - 0
„wstrzymało się od głosu” - 0
Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.
Ad 3: Przyjęcie protokołu z obrad XXXVII sesji Rady Powiatu w Suwałkach
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół zwyczajowo był wyłożony w Biurze Rady Powiatu. Zapytał, czy są uwagi do treści protokołu. Uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.
Głosowanie nad przyjęciem protokołu nr XXXVII/14 obrad XXXVII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach:
„za” - 15
„przeciwko” - 0
„wstrzymało się od głosu” - 0
Protokół nr XXXVII/14 obrad XXXVII Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.
Ad 4: Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami
Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdanie z
działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym z posiedzeń w
dniach:
9, 14 i 23 października 2014 roku Państwo Radni otrzymali na posiedzeniach
poszczególnych Komisji Rady.
Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi, ewentualnie pytania do Zarządu w sprawie sprawozdania. Pytań ani uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.
Głosowanie nad przyjęciem sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:
„za” - 15
„przeciwko” - 0
„wstrzymało się od głosu” - 0
Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym (załącznik nr 4) zostało przyjęte jednogłośnie.
Przewodniczący Rady nadmienił, że jeszcze w dniu dzisiejszym Zarząd odbył posiedzenie, sprawozdanie będzie przedłożone ewentualnie na piśmie, przesłane Radnym, jeżeli będzie takie życzenie.
Ad 5: Interpelacje i zapytania radnych
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie interpelacji.
Interpelacji ani zapytań nie wniesiono.
Ad 6: Odpowiedzi na interpelacje i zapytania
Przewodniczący Rady przekazał, że z uwagi na brak interpelacji i zapytań, punkt stał się bezprzedmiotowy.
Ad 7: Informacja Naczelnika Urzędu Skarbowego w Suwałkach z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych
Przewodniczący Rady podziękował Naczelnikowi Urzędu Skarbowego za przyjęcie zaproszenia. Poinformował, że do Biura Rady Powiatu wpłynęły informacje Urzędu Skarbowego z przeprowadzonych formalnych i wstępnych analiz oświadczeń majątkowych za 2013 rok złożonych w 2014 roku oraz na dwa miesiące przed upływem kadencji. Następnie zwrócił się z prośbą do Naczelnika Urzędu o przedstawienie Radzie informacji.
Pan Janusz Bonarski Naczelnik Urzędu Skarbowego w
Suwałkach przekazał, że wykonując obowiązki wynikające z ustawy o samorządzie
powiatowym Urząd Skarbowy dokonuje analizy oświadczeń majątkowych, badając
terminowość, prawidłowość oraz przedstawiając działania, które podejmuje w
związku
z powyższym. Zatem Urząd Skarbowy w Suwałkach poddał analizie oświadczenia
złożone raz na koniec roku, dwa na dwa miesiące przed upływem kadencji.
W pierwszym przypadku dokonano analizy 38 oświadczeń, wszystkie zostały złożone
w terminie, 20% oświadczeń zawierało błędy, najczęściej miały one charakter
drobnych pomyłek, nie wypełniania wszystkich pozycji w oświadczeniu lub też nie
wskazania przynależności składników do określonego majątku, w paru sytuacjach
nie wykazano dochodów, za dużo wykazano dochodów, bądź też nie wykazano udziału
spadkowego. Jeżeli chodzi o działania, jakie podjęli, to 30 maja
i 9 września przekazali dla Pana Przewodniczącego i Pana Starosty wyniki
szczegółowych analiz w odniesieniu do poszczególnych oświadczeń. Jeżeli chodzi
o oświadczenia składane na dwa miesiące przed upływem kadencji, przeanalizowali
15 oświadczeń, wszystkie zostały złożone w terminie, 40% zawierało błędy,
najczęściej były to błędy o charakterze formalnym, jak wcześniej wspomniał, nie
było wykazanego mienia, nie było wykazanych nieruchomości, czy też kredytów.
Przekazali wstępne informacje dla Pana Przewodniczącego i Pana Starosty. W I
kwartale 2015 planują przekazać całość analizy, obejmującą również oświadczenia
majątkowe w związku z nową kadencją. Ilość błędów jest coraz mniejsza, co
sytuuje Powiat Suwalski w innych jednostkach samorządu, jako powiat
wyróżniający się.
Przewodniczący Rady podziękował Naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Suwałkach za przedstawienie informacji z dokonanych analiz oświadczeń majątkowych, podziękował za słowa otuchy i dodał, że zarazem dowodzi to, że Państwo poważnie traktują uwagi Urzędu Skarbowego i tych uwag jest coraz mniej.
Ad 8: Informacja Starosty Suwalskiego z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych
Przewodniczący Rady poinformował, że w dniu 21 października br. wpłynęła do Biura Rady Powiatu informacja Starosty Suwalskiego z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych (załącznik nr 5). Następnie zwrócił się z prośbą do p. Starosty o przedstawienie powyższej informacji.
Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, że oświadczenie majątkowe wraz z kopią zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym nw. osoby winne złożyć staroście w terminie do dnia 30 kwietnia 2014 roku oświadczenie o stanie majątkowym według stanu na dzień 31 grudnia 2013 roku: Wicestarosta Suwalski, Członek Zarządu, Sekretarz Powiatu i Skarbnik Powiatu, kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu suwalskiego oraz osoby wydające decyzje administracyjne z upoważnienia Starosty Suwalskiego, a więc dziewięciu pracowników Starostwa Powiatowego, w tym czterech Naczelników oraz dwóch pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, w tym Zastępca Dyrektora. Zgodnie z art. 25c ust. 12 ustawy o samorządzie powiatowym informuje Radę Powiatu, że wszystkie osoby zobowiązane do złożenia oświadczenia majątkowego dokonały tego obowiązku w terminie właściwym. Stosownie do pisma Naczelnika Urzędu Skarbowego w Suwałkach, dotyczącego podjęcia stosownych działań w celu usunięcia braków o charakterze formalnym w oświadczeniu o stanie majątkowym, wezwał kierownika powiatowej jednostki organizacyjnej – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach do uzupełnienia – sprostowania oświadczenia majątkowego. W trakcie analizy oświadczeń majątkowych nie stwierdził w tych oświadczeniach błędów natury formalnej i merytorycznej, po uwzględnieniu złożonego przez kierownika powiatowej jednostki organizacyjnej uzupełnienia oświadczenia majątkowego, dotyczącego nie określenia przynależności składników majątkowych do majątku odrębnego, objętego małżeńską wspólnością majątkową lub wspólnością z innymi osobami, wymienionych w częściach A.I oraz A.VIII. W związku ze stwierdzonymi przez Urząd Skarbowy w Suwałkach brakami w oświadczeniu o stanie majątkowym kierownika powiatowej jednostki organizacyjnej, zostanie on dodatkowo zobowiązany do prawidłowego określenia przynależności poszczególnych składników majątkowych, dochodów i zobowiązań do majątku odrębnego lub majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową. Ponadto osoby zobowiązane do składania oświadczeń majątkowych zostaną ponownie zobowiązane do składania oświadczeń zgodnie z wymogami określonymi w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa. Wzorem lat ubiegłych poinformuje osoby zobowiązane do składania oświadczeń o stanie majątkowym o obowiązku ich wypełniania w sposób poprawny i czytelny.
Przewodniczący Rady podziękował Staroście za przedstawienie informacji z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych.
Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi bądź pytania. Uwag ani pytań nie było.
Ad 9: Informacja Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach z dokonanej analizy oświadczeń majątkowych
Przewodniczący
Rady przekazał, że ma dwa pisma, dwie informacje, które stanowią jeden punkt (załącznik
nr 6). W pierwszej informacji: oświadczenia majątkowe wraz z kopią zeznania
o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT) radni winni złożyć
Przewodniczącemu Rady Powiatu w terminie do dnia 30 kwietnia 2014 roku.
Przewodniczącemu Rady Powiatu oświadczenie o stanie majątkowym według stanu na
dzień 31 grudnia 2013 roku powinni złożyć – i tu wymienia wszystkich Radnych.
Stosownie do postanowień art. 25c pkt 12 cytowanej ustawy informuje, że na
czternastu Radnych obowiązanych do złożenia oświadczeń majątkowych czternastu
dopełniło obowiązku i złożyło je w ustawowym terminie, tj. do dnia 30 kwietnia
2014 roku. Stosownie do pisma Naczelnika Urzędu Skarbowego w Suwałkach,
cytowane dwa pisma, dotyczące podjęcia stosownych działań w celu usunięcia
braków o charakterze formalnym
w oświadczeniu o stanie majątkowym wezwał Radnych i tu wszyscy Radni wiedzą
bezpośrednio, kogo wzywał, do uzupełnienia, sprostowania oświadczenia
majątkowego. W toku przeprowadzonej analizy zwracał przede wszystkim uwagę na
czytelność i kompletność zapisów w oświadczeniach majątkowych oraz staranność
wypełnienia poszczególnych pozycji. Nie stwierdził w oświadczeniach błędów
natury formalnej i merytorycznej, po uwzględnieniu złożonych przez Radnych
uzupełnień oświadczeń majątkowych. Wypełnienie oświadczeń majątkowych
niezgodnie z uwagami zawartymi w druku oświadczenia będącego załącznikiem do
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2003 roku w sprawie
określenia wzorów formularzy oświadczeń majątkowych radnego powiatu, członka
zarządu powiatu, sekretarza powiatu, skarbnika powiatu, kierownika jednostki
organizacyjnej powiatu, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego
powiatową osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu
starosty, stanowi naruszenie formalnych przepisów. Dokonując analizy złożonych
oświadczeń majątkowych opierał się na posiadanej wiedzy o stanie faktycznym i
prawnym. Druga informacja dotyczy oświadczeń majątkowych, które Radny składał
na dwa miesiące przed upływem kadencji i jest zobowiązany do złożenia
oświadczenia o swoim stanie majątkowym. Tak, jak poprzednio, oświadczenia
majątkowe wraz z kopią zeznania radni winni złożyć Przewodniczącemu Rady
Powiatu w terminie do dnia 21 września 2014 roku.
Tu wszyscy Radni zostali wymienieni, czternastu Radnych, na czternastu Radnych
obowiązanych do złożenia oświadczeń majątkowych czternastu dopełniło obowiązku
i złożyło je w ustawowym terminie, tj. do dnia 21 września 2014 roku. Stosownie
do pisma Naczelnika Urzędu Skarbowego w Suwałkach z dnia
30 października 2014 roku dotyczącego podjęcia stosowych działań w celu
usunięcia braków o charakterze formalnym w oświadczeniu o stanie majątkowym wezwał
Radnych, którzy mieli te błędy do uzupełnienia, sprostowania oświadczeń majątkowych.
W toku przeprowadzonej analizy zwracał przede wszystkim uwagę na czytelność i
kompletność zapisów w oświadczeniach majątkowych oraz staranność wypełnienia
poszczególnych pozycji. W oświadczeniach czterech Radnych stwierdził błędy
natury formalnej i merytorycznej, polegające na m. in. braku określenia
przynależności do majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową lub majątku
odrębnego zasobów pieniężnych, dochodów, składników mienia ruchomego oraz
zobowiązań. Wypełnienie oświadczeń majątkowych niezgodnie z uwagami zawartymi w
druku oświadczenia będącego załącznikiem do rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 26 lutego 2003 roku w sprawie określenia wzorów formularzy
oświadczeń majątkowych radnego powiatu, członka zarządu powiatu, sekretarza
powiatu, skarbnika powiatu, kierownika jednostki organizacyjnej powiatu, osoby
zarządzającej i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoby
wydającej decyzje administracyjne w imieniu starosty, stanowi naruszenie
formalnych przepisów. Dokonując analizy złożonych oświadczeń majątkowych
opierał się na posiadanej wiedzy o stanie faktycznym
i prawnym. Oczywiście te informacje są do wzglądu, tu jest cały materiał, są
załącznikiem do protokołu, także Radni jeszcze zainteresowani, jeśli chcą
szczegółowo, to można z tym się zapoznać.
Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi bądź pytania. Uwag ani pytań nie było.
Ad 10: Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Komisji Polityki Społecznej Rady Powiatu w Suwałkach w 2014 r.”
Przewodniczący
Rady przekazał, że w dniu 6 listopada br. Komisja Polityki Społecznej
opracowała sprawozdanie z działalności Komisji w 2014 roku
i przedłożyła je Radzie Powiatu (załącznik nr 7).
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy jest konieczność odczytywania sprawozdania. Nikt nie zgłosił takiej konieczności.
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy są pytania lub uwagi.
Pytań ani uwag nie było.
Przewodniczący Rady stwierdził, że w wyniku braku pytań i uwag uznaje sprawozdanie za przyjęte.
Ad 11: Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Komisji Finansowej Rady Powiatu w Suwałkach w 2014 r.”
Przewodniczący
Rady przekazał, że w dniu 5 listopada br. Komisja Finansowa opracowała
sprawozdanie z działalności Komisji w 2014 roku
i przedłożyła je Radzie Powiatu (załącznik nr 8).
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy jest konieczność odczytywania sprawozdania. Nikt nie zgłosił takiej konieczności.
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy są pytania lub uwagi.
Pytań ani uwag nie było.
Przewodniczący Rady stwierdził, że w wyniku braku pytań i uwag uznaje sprawozdanie za przyjęte.
Ad 12: Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z działalności Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Rady Powiatu w Suwałkach w 2014 r.”
Przewodniczący
Rady przekazał, że w dniu 5 listopada br. Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu opracowała
sprawozdanie z działalności Komisji w 2014 roku
i przedłożyła je Radzie Powiatu (załącznik nr 9).
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy jest konieczność odczytywania sprawozdania. Nikt nie zgłosił takiej konieczności.
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy są pytania lub uwagi.
Pytań ani uwag nie było.
Przewodniczący Rady stwierdził, że w wyniku braku pytań i uwag uznaje sprawozdanie za przyjęte.
Ad 13: Zapoznanie się ze „Sprawozdaniem z rocznego planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Suwałkach w 2014 r.”
Przewodniczący
Rady przekazał, że w dniu 5 listopada br. Komisja Rewizyjna opracowała
sprawozdanie z rocznego planu kontroli Komisji w 2014 roku
i przedłożyła je Radzie Powiatu (załącznik nr 10).
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy jest konieczność odczytywania sprawozdania. Nikt nie zgłosił takiej konieczności.
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy są pytania lub uwagi.
Pytań ani uwag nie było.
Przewodniczący Rady stwierdził, że w wyniku braku pytań i uwag uznaje sprawozdanie za przyjęte.
Przewodniczący Rady zarządził przerwę w obradach.
Przerwa trwała od godz. 1425 do godz. 1440.
Ad 14: Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usuwaniem i przechowywaniem pojazdów
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był w dniu wczorajszym przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu, natomiast przez Komisję Polityki Społecznej w dniu 6 listopada br.
Następnie zapytał Radnych, czy są pytania lub uwagi do przedstawionego projektu uchwały.
Pytań ani uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 11).
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, że Komisja zaopiniowała przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu pozytywnie (uchwała Komisji – załącznik nr 12).
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 13).
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usuwaniem i przechowywaniem pojazdów:
„za podjęciem uchwały” - 15
„przeciwko” - 0
„wstrzymało się od głosu” - 0
Uchwała Nr XXXVIII/219/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 6 listopada 2014 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usuwaniem i przechowywaniem pojazdów została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 14).
Ad
15: Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za
usunięcie i przechowywanie statku lub innego obiektu pływającego
z obszarów wodnych Powiatu Suwalskiego w 2015 r.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był w dniu wczorajszym przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu, natomiast przez Komisję Polityki Społecznej w dniu dzisiejszym.
Następnie zapytał Radnych, czy są uwagi do przedstawionego projektu uchwały.
Uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 15).
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, że Komisja zaopiniowała przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu pozytywnie (uchwała Komisji – załącznik nr 16).
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 17).
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statku lub innego obiektu pływającego z obszarów wodnych Powiatu Suwalskiego w 2015 r.:
„za podjęciem uchwały” - 15
„przeciwko” - 0
„wstrzymało się od głosu” - 0
Uchwała Nr XXXVIII/220/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 6 listopada 2014 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statku lub innego obiektu pływającego z obszarów wodnych Powiatu Suwalskiego w 2015 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 18).
Ad 16: Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyznaczenia organizatora rodzinnej pieczy zastępczej
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był w dniu dzisiejszym przez Komisję Polityki Społecznej.
Następnie Przewodniczący zapytał Radnych, czy są pytania lub uwagi do przedstawionego projektu uchwały.
Pytań ani uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 19).
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wyznaczenia organizatora rodzinnej pieczy zastępczej:
„za podjęciem uchwały” - 15
„przeciwko” - 0
„wstrzymało się od głosu” - 0
Uchwała Nr XXXVIII/221/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 6 listopada 2014 r. w sprawie wyznaczenia organizatora rodzinnej pieczy zastępczej została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 20).
Ad 17: Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2014 r.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był w dniu wczorajszym przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu, natomiast przez Komisję Polityki Społecznej w dniu dzisiejszym.
Następnie zapytał Radnych, czy są pytania lub uwagi do przedstawionego projektu uchwały.
Pytań ani uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 21).
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, że Komisja zaopiniowała przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu pozytywnie (uchwała Komisji – załącznik nr 22).
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 23).
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2014 rok:
„za podjęciem uchwały” - 15
„przeciwko” - 0
„wstrzymało się od głosu” - 0
Uchwała Nr XXXVIII/222/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 6 listopada 2014 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2014 rok została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 24).
Ad 18: Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2014 – 2022
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był w dniu wczorajszym przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu, natomiast przez Komisję Polityki Społecznej w dniu dzisiejszym.
Następnie zapytał Radnych, czy są pytania lub uwagi do przedstawionego projektu uchwały.
Pytań ani uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 25).
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, że Komisja zaopiniowała przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu pozytywnie (uchwała Komisji – załącznik nr 26).
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji – załącznik nr 27).
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2014 – 2022:
„za podjęciem uchwały” - 15
„przeciwko” - 0
„wstrzymało się od głosu” - 0
Uchwała Nr XXXVIII/223/14 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 6 listopada 2014 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2014 – 2022 została podjęta jednogłośnie (załącznik nr 28).
Ad 19: Wolne wnioski i oświadczenia radnych
Radny Tomasz Rogowski: „Panie Przewodniczący, Szanowna Rado, Drodzy Goście, korzystając z okazji, iż zbliża się koniec tej kadencji, a ja już wiem, że nie będę kandydował w następnych wyborach, chciałem serdecznie podziękować kolegom Radnym i koleżankom za czteroletnią współpracę, bardzo dużo się nauczyłem, dużo rzeczy poznałem, mój punkt widzenia zmienił się względem tego, co przychodziłem na początku. Bardzo chciałbym również serdecznie podziękować Państwu Gościom z różnych instytucji, z którymi również współpracowałem. Na zakończenie chciałbym życzyć wszystkim wszystkiego dobrego, zadowolenia i wszystkiego dobrego w pracy, w rodzinie, a Radnym, którzy kandydują chciałbym życzyć, aby uzyskali ten mandat radnego i nadal mogli sprawować zaszczytny cel i działać ma rzecz naszego Powiatu. Bardzo serdecznie dziękuję.”
Radny
Andrzej Łanczkowski: „Proszę Państwa, ja również, tak jak kolega, dzisiaj mam
ostatnie posiedzenie, wszystkim Państwu bardzo dziękuję
za współpracę przez lat osiem, kolegom, którzy będą startowali, koleżankom, do
nowego układu Rady Powiatu, życzę samych sukcesów, życzę Państwu w radzie publicznej
takiego spokoju, jak to było przez osiem lat, kiedy ja miałem okazję tutaj
zasiadać, bardzo przyjemnie ten okres wspominam, jeszcze raz wszystkim bardzo
dziękuję.”
Przewodniczący
Rady podziękował w imieniu całej Rady Gościom, że dzisiaj zaszczycili swoją
obecnością i byli na sesjach przez całą kadencję, dodał, że przygotowali z
Panem Starostą w imieniu Radnych, Zarządu symboliczne podziękowania, które chcą
złożyć wszystkim Gościom. Przewodniczący Rady: „Bardzo, bardzo, bardzo szczere
podziękowania za współpracę, życzenia, żeby z następną Radą, zarówno służbom,
jak i naszym Dyrektorom, wszystkim Gościom, którzy tutaj przychodzą z racji
różnych funkcji i obowiązków, współpracowało się przynajmniej tak, jak z nami,
a może i się uda lepiej, natomiast uważam, że jestem dumny z tej Rady i mimo
wszystko muszę się chwalić, chwalić swoich Radnych przed Państwem, myślę, że
się bardzo dobrze współpracowało i myślimy, że macie też o nas takie zdanie,
natomiast każdy zostawi to w swoim sumieniu, w swoich myślach. Bardzo, bardzo
serdecznie dziękuję nie tylko za te cztery lata, ale też
za poprzednich dwanaście, jako Przewodniczący, cztery wcześniej, jako Radny,
czyli za szesnaście lat wspólnie spędzonych.” Następnie Przewodniczący Rady
oddał głos Staroście.
Starosta Szczepan
Ołdakowski: „Szanowni Państwo, w przypadku Zarządu ta współpraca może była nawet
bardziej intensywna, niż Rady, bo myśmy się częściej spotykali na różnych
formach, w różnych sytuacjach i tutaj również chcę powiedzieć, że z naszego
punktu widzenia, jesteśmy Wam wdzięczni, że zawsze życzliwie podchodziliście do
tego, czym się my zajmowaliśmy, zawsze można było na Was liczyć, na Wasze
wsparcie, na Waszą pomoc w sytuacjach jakiś tam kryzysowych, takie też miały
miejsce, w różnych, czy na naszych uroczystościach, nigdy Was nie zabrakło,
uświetnialiście te nasze wspólne spotkania, a również tym, którzy pomagali nam
w realizacji zadań powiatowych w postaci inwestycji, czy też w zdobywaniu
środków, ma na myśli tutaj Pana Cezarego Cieślukowskiego, który bezpośrednio
mógł nam pomagać i wspierać, działając w Sejmiku Województwa Podlaskiego, najpierw,
jako członek Zarządu, a obecnie, jako Radny, ale również, jako Prezes Lokalnej
Grupy Rybackiej, gdzie również korzystaliśmy i to tak nawet dosyć bogato ze
środków zdobytych właśnie przez Lokalną Grupę Rybacką. Dziękuję wszystkim
Państwu, wszystkim Kierownikom, Dyrektorom, Prezesom, Komendantom, którzy są
może luźniej związani z nami, niż nasi współpracownicy naszych jednostek, ale
tak jak powiedziałem, nigdy nas nie zawiedliście, zawsze te nasze spotkania
były pełne życzliwości, były poważne, realizowaliśmy wspólnie nasze
przedsięwzięcia, nasz plan działania, czy program, jaki mamy do zrealizowania,
zgodnie z obowiązującymi przepisami. Naszym Dyrektorom, Kierownikom jednostek,
Naczelnikom Wydziałów, pozostałym pracownikom proszę również przekazać nasze
podziękowanie, za to, że na co dzień nas wspieraliście, żeby nie było tego
całego, urzędniczo mówiąc „aparatu wykonawczego” to po prostu niewiele by się
mogło zrobić, a dzięki Waszemu zaangażowaniu, Waszemu zrozumieniu, Waszym
kompetencjom, myślę, że wiele zrobiliśmy, zrobiliśmy zarówno w tych działach,
które w taki sposób może mniej widoczny, ale bardzo były potrzebne, z tej sfery
pomocy społecznej, przeciwdziałania bezrobociu, z dziedziny kultury, oświaty i tutaj
właśnie, tak jak powiedziałem, to dzięki temu, że działaliście kompetentnie,
podejmowaliście inicjatywy, to myślę, że ta nasza pomoc mieszkańcom powiatu
suwalskiego była widoczna. Jeżeli chodzi o zadania inwestycyjne to też chyba
nie mamy się czego wstydzić, udało nam się sporo uzyskać środków, zarówno
poprzez dobrą współpracę w samorządami gminnymi, tutaj co prawda nie ma dzisiaj
przedstawicieli poszczególnych Gmin, ale my uczestniczymy tam w sesjach i też
dziękujemy, mamy również przygotowane takie podziękowania zarówno Radom Gmin,
jak i Wójtom. Na koniec wypada podziękować całej Radzie, faktycznie ja jestem
pod ogromnym wrażeniem i chyba mam trochę szczęście, że trafiłem na takich
ludzi, którzy przedkładają swoje jakieś prywatne sprawy, nad ten nasz wspólny
interes
i wykazywali to zrozumienie w wielu różnych sytuacjach i nigdy nie zawiedli,
także jestem naprawdę Wam wdzięczny, chylę czoło przed wszystkimi Radnymi
Powiatu Suwalskiego, myślę, że w następnej kadencji Powiat Suwalski zasługuje
co najmniej na taką Radę, jak teraz mamy, to co tu się działo na sesji, to
widać było, że nie ma sporu, nie ma złośliwości, na komisjach, na roboczo
wymienialiśmy się poglądami, słuchaliśmy nawzajem swoich pomysłów, propozycji,
Zarząd starał się uwzględniać i w miarę możliwości je realizowaliśmy, oby tak
dalej. Życzę wszystkim sukcesu w wyborach, Państwu również, naszym Gościom,
sukcesów w Waszej pracy i zadowolenia również w życiu rodzinnym. Dziękuję
serdecznie i wszystkiego dobrego!”
Radni w geście podziękowania wstali, natomiast Przewodniczący Rady wraz ze Starostą złożyli podziękowania za współpracę każdemu z osobna.
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy ktoś chce jeszcze zabrać głos.
Radny Sejmiku
Województwa Podlaskiego Cezary Cieślukowski zabrał głos: „Szanowni Państwo,
Panie Przewodniczący, Panie Wójcie, Szanowni Państwo Radni, Goście, Panie
Starosto! Szanowni Państwo, ja reprezentowałem nasz region – Suwalszczyznę w
Sejmiku Województwa Podlaskiego, jako Radny z Waszej woli. Moja odpowiedzialność
sprowadzała się do tego, co robić, jak pracować, żeby poprawić jakość życia
mieszkańców tego regionu. Byłem odpowiedzialny
za ochronę zdrowia i za punkt honoru postawiłem sobie, żeby uratować suwalski
Szpital i myślę, że powoli krok, po kroku to już nabiera takiego kształtu,
jakiego oczekujemy. Przekonałem Pana Dyrektora Szałandę, żeby został
Dyrektorem, przygotować program restrukturyzacji, przygotować program
inwestycji. Zrealizowaliśmy mnóstwo, i termomodernizację, i nowy OIOM, i nowy
SOR, i blok operacyjny, i nefrologię ze stacją dializ, i przeniesienie oddziału
zakaźnego,
i kończymy oddział onkologiczny, i kupiliśmy tomograf, i rezonans itd., mnóstwo
rzeczy się zadziało, naprawdę Województwo zainwestowało ponad 50 mln zł w ten
Szpital, zmienia się klimat i również atmosfera, ja mam poczucie, że do tego
przyłożyłem rękę, jest to moja wielka satysfakcja, a wiem, że to jest
bezpośrednio poczucie dla mieszkańców powiatu suwalskiego, bo nigdzie indziej,
tylko tam się leczymy, dlatego ja jestem przekonany, że takimi jednostkami, jak
szpitale powinno zarządzać województwo nie powiaty, dlatego, że jest inna siła,
inne możliwości, inny punkt startu, inna możliwość uzyskania środków
finansowych, jestem dumny z tego, że to się udało zrobić. Drugi taki ważny obszar,
który dotyczy mieszkańców powiatu są jak zwykle drogi. Nie na szczęście mamy
tylko drogi wojewódzkie
na terenie powiatu suwalskiego, ale i o te drogi staramy się dbać. Myślę, że
też po raz pierwszy w historii tak duże środki samorząd Województwa
zainwestował właśnie w drogi na całym obszarze tutaj okręgu wyborców, ale
najwięcej na powiecie suwalskim, czyli to, co zrobione Suwałki – Bakałarzewo za
60 mln zł, czy Suwałki – Sejny, gdzie łączna wartość inwestycji będzie ponad
130 mln zł, również na wyjeździe z Suwałk w kierunku Rutki – Tartak, Wiżajn i
droga Szypliszki – Wiżajny. Wszędzie tam widać zmiany, wszędzie widać poprawę i
myślę, że ludzie, którzy jeżdżą po drogach wojewódzkich coraz mniej narzekają,
na pewno chcemy poprawić, jeżeli będę oczywiście reprezentował nasz powiat w
Sejmiku Województwa, na pewno chcemy poprawić po tych inwestycjach obwodnicy
Augustowa, drogę Suwałki – Raczki – Augustów, na pewno chcemy zbudować,
zmodernizować generalnie drogę Suwałki – Filipów, bo można powiedzieć została
taka ostatnia, która była nietrącona w tym wypadku, a warto i trzeba zrobić, bo
też tam przecież mnóstwo ludzi tamtędy jeździ, a tym bardziej, że prowadzi do
granicy z Rosją, no i kontynuować te prace na drodze do Rutki – Tartak, na
drodze do Wiżajn tak, aby rzeczywiście jakość poruszania się po obszarze
powiatu, przynajmniej tymi drogami wojewódzkimi, była jak najlepsza. Zajmowałem
się też sprawami wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego, mam nadzieję, że
to odczuły i szkoły, nie tylko gminne, ale również i powiatowe, Szkoła w
Dowspudzie, Ośrodek w Lipniaku również i to była taka przyjemna praca, bo to są
problemy o charakterze społecznym, dotyczące bezpośrednio ludzi i myślę, że na
pewno nasi mieszkańcy z tego skorzystali. Oddzielnym tematem jest Lokalna Grupa
Rybacka, o której tak uprzejmie tu Pan Starosta wspomniał, z tych 50 mln zł,
które zainwestowaliśmy w region, grubo ponad połowa trafiła na teren powiatu
suwalskiego, tutaj Gmina Suwałki około 5 mln zł, to nie tak, że sama Gmina, ale
przedsiębiorcy, rybacy, organizacje pozarządowe, ci wszyscy, którzy składali,
zrobili. Gmina Raczki ponad 4 mln zł, Gmina Wiżajny ponad 4 mln zł, Pan Wójt nowy
błyskawicznie wyczuł gdzie jest dobra koniunktura i kilka projektów
przygotował, Gmina Jeleniewo oczywiście, znakomite projekty, łącznie z
kościołem w Jeleniewie. Mnóstwo takich przykładów można podawać, straż pożarna,
ta ochotnicza i państwowa i fajnie, że mogliśmy wspólnie prowadząc ten projekt
zmienić oblicze Powiatu Suwalskiego. Chciałem bardzo serdecznie podziękować
Panu Staroście, Panu Wicestaroście, Panu Andrzejowi – Członkowi Zarządu, Panu
Przewodniczącemu Rady, wszystkim Radnym, pracownikom, kierownikom jednostek
organizacyjnych urzędu i wszystkim, którzy współpracowali, bo rzeczywiście trzeba
powiedzieć, że ta współpraca była dobra, bardzo dobra, taka po prostu
serdeczna, przyjacielska, we wspólnie dobrze pojętym interesie, bez złej
rywalizacji, bez jakiegoś tam dokuczania, a wręcz przeciwnie – róbmy razem coś,
co będzie służyło mieszkańcom i to się nam pięknie udawało, i w inwestycjach, i
w tych działaniach integracyjnych, i prospołecznych, i tych transgranicznych,
także myślę, że mamy wspólny powód do satysfakcji i ja na ręce Pana
Przewodniczącego przekażę taki skromny upominek, bardzo podobny do tych zdjęć,
które ja otrzymałem, może trochę większe, ale to w podziękowaniu dla całej Rady.”
Przewodniczący Rady podziękował Radnemu Cezaremu Cieślukowskiemu za życzenia i prezenty.
Przewodniczący Rady zapytał, czy ktoś chce zabrać głos jeszcze z Gości. Nikt nie chciał zabrać głosu.
Przewodniczący Rady przekazał, że jest to ostatnia sesja, chyba, że coś nieprzewidzialnego wydarzyłoby się, ponieważ oficjalnie Rada do 21 listopada jest Radą Powiatu i przypomniał, że pierwszą sesję w ciągu siedmiu dni Komisarz zwołuje od ogłoszenia wyników wyborów do rady powiatu.
Ad 20: Zamknięcie obrad
Przewodniczący Rady podziękował raz jeszcze wszystkim za przybycie i zamknął obrady XXXVIII sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1515.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
PRZEWODNICZĄCY RADY
/-/Sławomir Małachowski
Protokołowała:
/-/ Ewa Krzyżewska
Metryka strony