Uchwała Nr XXXVI/225/05
uchwała nr xxxvi/ 225/05
rady powiatu w suwałkach
z dnia 21 października 2005
w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok
Na podstawie art. 12 pkt 5 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1592, z 2002 roku Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, nr 113, poz. 984, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 roku Nr 162, poz. 1568, z 2004 roku Nr 102, poz. 1055, Nr 167, poz. 1759) oraz art. 109 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 roku Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 roku Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210 poz. 2135, Nr 273, poz. 2703, oraz z 2005 roku Nr 14, poz. 114 i Nr 64, poz. 565) Rada Powiatu uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Zwiększyć plan dochodów budżetowych o kwotę 566.875 zł, w tym:
dz. 020 rozdz. 02001 § 2460 o kwotę 24.585 zł
dz. 754 rozdz. 75414 § 6432 o kwotę 85.000 zł
dz. 758 rozdz. 75803 § 2920 o kwotę 280.179 zł
dz. 756 rozdz. 75618 § 0420 o kwotę 100.000 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 0750 o kwotę 1.000 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 0830 o kwotę 13.800 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 0970 o kwotę 150 zł
dz. 801 rozdz. 80195 § 2130 o kwotę 100 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 2338 o kwotę 6.885 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 2339 o kwotę 2.296 zł
dz. 852 rozdz. 85203 § 0960 o kwotę 2.400 zł
dz. 852 rozdz. 85203 § 2120 o kwotę 15.400 zł
dz. 853 rozdz. 85333 § 0750 o kwotę 1.000 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 2338 o kwotę 23.191 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 2339 o kwotę 10.889 zł
§ 1. 2. Zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę 566.875 zł, w tym:
dz. 020 rozdz. 02001 § 3030 o kwotę 24.585 zł
dz. 020 rozdz. 02002 § 4110 o kwotę 1.283 zł
dz. 020 rozdz. 02002 § 4120 o kwotę 183 zł
dz. 630 rozdz. 63003 § 2830 o kwotę 5.000 zł
dz. 750 rozdz. 75020 § 4300 o kwotę 222.221 zł
dz. 754 rozdz. 75414 § 6062 o kwotę 85.000 zł
dz. 754 rozdz. 75495 § 4210 o kwotę 200 zł
dz. 801 rozdz. 80123 § 4010 o kwotę 5.100 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 4140 o kwotę 1.500 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 4260 o kwotę 2.000 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 4300 o kwotę 6.350 zł
dz. 801 rozdz. 80195 § 4170 o kwotę 100 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 3218 o kwotę 6.749 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 3219 o kwotę 2.251 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4218 o kwotę 136 zł
dz. 803 rozdz. 80309 § 4219 o kwotę 45 zł
dz. 852 rozdz. 85201 § 2320 o kwotę 48.650 zł
dz. 852 rozdz. 85201 § 3110 o kwotę 8.324 zł
dz. 852 rozdz. 85201 § 4220 o kwotę 15.000 zł
dz. 852 rozdz. 85201 § 4300 o kwotę 5.000 zł
dz. 852 rozdz. 85203 § 4110 o kwotę 873 zł
dz. 852 rozdz. 85203 § 4120 o kwotę 121 zł
dz. 852 rozdz. 85203 § 4170 o kwotę 4.924 zł
dz. 852 rozdz. 85203 § 4210 o kwotę 7.242 zł
dz. 852 rozdz. 85203 § 4300 o kwotę 4.640 zł
dz. 852 rozdz. 85204 § 2320 o kwotę 16.318 zł
dz. 852 rozdz. 85204 § 3110 o kwotę 58.000 zł
dz. 853 rozdz. 85333 § 4300 o kwotę 1.000 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 3248 o kwotę 17.149 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 3249 o kwotę 8.051 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4018 o kwotę 2.456 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4019 o kwotę 1.154 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4118 o kwotę 729 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4119 o kwotę 342 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4128 o kwotę 103 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4129 o kwotę 49 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4178 o kwotę 1.774 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4179 o kwotę 833 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4218 o kwotę 980 zł
dz. 854 rozdz. 85415 § 4219 o kwotę 460 zł
§ 2. 1. Zmniejszyć plan dochodów budżetowych o kwotę 70.605 zł, w tym:
dz. 754 rozdz. 75495 § 6296 o kwotę 68.601 zł
dz. 854 rozdz. 85417 § 0830 o kwotę 2.004 zł
§ 2. 2. Zmniejszyć plan wydatków budżetowych o kwotę 70.605 zł, w tym:
dz. 754 rozdz. 75495 § 6066 o kwotę 68.601 zł
dz. 854 rozdz. 85417 § 4300 o kwotę 2.004 zł
§ 3. 1. Zmniejszyć plan wydatków budżetowych o kwotę 305.735 zł, w tym:
dz. 010 rozdz. 01095 § 4210 o kwotę 3.344 zł
dz. 630 rozdz. 63003 § 4210 o kwotę 2.400 zł
dz. 630 rozdz. 63003 § 4300 o kwotę 6.497 zł
dz. 700 rozdz. 70005 § 4430 o kwotę 1.720 zł
dz. 700 rozdz. 70005 § 4480 o kwotę 639 zł
dz. 700 rozdz. 70005 § 4500 o kwotę 1 zł
dz. 710 rozdz. 71015 § 4280 o kwotę 35 zł
dz. 710 rozdz. 71015 § 6060 o kwotę 148 zł
dz. 750 rozdz. 75011 § 4040 o kwotę 717 zł
dz. 754 rozdz. 75495 § 6065 o kwotę 243.875 zł
dz. 754 rozdz. 75495 § 6066 o kwotę 14.259 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 4110 o kwotę 4.000 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 4120 o kwotę 500 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 4480 o kwotę 900 zł
dz. 851 rozdz. 85195 § 2830 o kwotę 1.000 zł
dz. 852 rozdz. 85203 § 3020 o kwotę 1.200 zł
dz. 852 rozdz. 85218 § 4010 o kwotę 13.579 zł
dz. 852 rozdz. 85218 § 4110 o kwotę 2.467 zł
dz. 852 rozdz. 85218 § 4120 o kwotę 332 zł
dz. 852 rozdz. 85218 § 4300 o kwotę 4.606 zł
dz. 852 rozdz. 85218 § 4440 o kwotę 1.016 zł
dz. 854 rozdz. 85495 § 2830 o kwotę 1.500 zł
dz. 921 rozdz. 92105 § 2830 o kwotę 1.000 zł
§ 3. 2. Zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę 305.735 zł, w tym:
dz. 700 rozdz. 70005 § 4590 o kwotę 2.360 zł
dz. 710 rozdz. 71015 § 4210 o kwotę 35 zł
dz. 710 rozdz. 71015 § 4300 o kwotę 148 zł
dz. 710 rozdz. 71095 § 4210 o kwotę 4.000 zł
dz. 710 rozdz. 71095 § 4300 o kwotę 8.241 zł
dz. 750 rozdz. 75011 § 4210 o kwotę 717 zł
dz. 754 rozdz. 75414 § 6061 o kwotę 243.875 zł
dz. 754 rozdz. 75414 § 6062 o kwotę 14.259 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 4210 o kwotę 4.100 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 4270 o kwotę 1.000 zł
dz. 801 rozdz. 80130 § 4350 o kwotę 300 zł
dz. 852 rozdz. 85203 § 4430 o kwotę 1.200 zł
dz. 852 rozdz. 85220 § 4010 o kwotę 13.579 zł
dz. 852 rozdz. 85220 § 4110 o kwotę 2.467 zł
dz. 852 rozdz. 85220 § 4120 o kwotę 332 zł
dz. 852 rozdz. 85220 § 4300 o kwotę 4.606 zł
dz. 852 rozdz. 85220 § 4440 o kwotę 1.016 zł
dz. 854 rozdz. 85406 § 2320 o kwotę 3.099 zł
dz. 926 rozdz. 92605 § 4210 o kwotę 401 zł
§ 4. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
1. Dochody ogółem - 16.333.322 zł
2. Wydatki ogółem - 18.018.962 zł
3. Źródło pokrycia deficytu budżetowego powiatu w kwocie 1.685.640 zł stanowią:
- wolne środki na rachunku bieżącym powiatu pochodzące z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 525.640 zł,
- kredyt bankowy długoterminowy w kwocie 260.000 zł,
- kredyt bankowy długoterminowy w kwocie 900.000 zł.
4. Na spłatę kredytów bankowych przeznacza się wolne środki na rachunku bieżącym budżetu powiatu pochodzące z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 163.354 zł.
§ 5. Uzasadnienie dokonanych zmian zawiera Załącznik Nr 1 do Uchwały.
§ 6. Ustala się limit wydatków na zadania inwestycyjne zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do Uchwały. Jednocześnie traci moc Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXV/215/05 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 22 września 2005 roku.
§ 7. Wykonanie Uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Suwałkach.
Przewodniczący Rady
Sławomir Małachowski
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XXXVI/225 /05
Rady Powiatu w Suwałkach
z dnia 21 października 2005 roku
uzasadnienie
do uchwały nr xxxvI/ 225/05 rady powiatu w suwałkach
z dnia 21 października 2005 roku
w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2005 rok
I. Zmiany w budżecie powiatu na 2005 rok zawarte w § 1 Uchwały polegają na:
- zwiększeniu planu dochodów i wydatków w dz. 020 rozdz. 02001 - Gospodarka leśna" o kwotę 24.585 zł, w związku ze zmianą decyzji za prowadzenie upraw leśnych przyznającej 50% dodatek z tytułu likwidacji gospodarstwa rolnego w wyniku zalesienia gruntów rolnych. Środki na wypłatę ekwiwalentów przekazywane są przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie,
- zwiększeniu planu dochodów i wydatków w dz. 754 rozdz. 75414 - "Obrona cywilna" o kwotę 85.000 zł, w związku z otrzymaną dotacją z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na współfinansowanie realizacji projektu "Zabezpieczenie łączności radiowej i usprawnienie zarządzania informacją w Centrum Zarządzania Kryzysowego w Suwałkach" w ramach programu Phare,
- zwiększeniu planu dochodów w dz. 756 rozdz. 75618 - "Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw" o kwotę 100.000 zł z tytułu opłat komunikacyjnych z przeznaczeniem na zakup tablic rejestracyjnych w Starostwie Powiatowym, zabezpieczenie udziału Starostwa w projekcie realizowanym przez Suwalską Izbę Rolniczo-Turystyczną "Na bałtyckim szlaku - rozwój i promocja produktu turystycznego", na dotacje dla innych powiatów z tytułu należnych opłat za 6 dzieci przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych na terenie innych powiatów za miesiąc październik bieżącego roku oraz na zakup środków żywności w Domu Dziecka w Pawłówce,
- zwiększeniu planu dochodów i wydatków w dz. 758 rozdz. 75803 - "Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla powiatów" o kwotę 280.179 zł z tytułu podziału rezerwy części ogólnej dla powiatów. Kwotę rezerwy przeznacza się na wydatki związane z opieką społeczną,
- zwiększenia planu dochodów i wydatków w dz. 801 rozdz. 80130 - "Szkoły zawodowe" z tytułu opłat związanych ze sprzedażą energii cieplnej do mieszkań i sprzedaży starych ram okiennych z wymiany okien w Zespole Szkół w Dowspudzie oraz najmu lokali mieszkalnych,
- zwiększeniu planu dochodów i wydatków w dz. 801 rozdz. 80195 - "Pozostała działalność" o kwotę 100 zł w związku z pismem Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego zwiększającego dotację celową na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego,
- zwiększeniu planu dochodów i wydatków w dz. 803 rozdz. 80309 - "Pomoc materialna dla studentów" o kwotę 9.181 zł, w związku z Porozumieniem z Samorządem Województwa Podlaskiego na wypłatę ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego "Stypendiów dla studentów pochodzących z terenu powiatu suwalskiego II",
- zwiększeniu planu dochodów i wydatków w dz. 852 rozdz. 85203 - "Ośrodki wsparcia" o kwotę 2.400 z tytułu otrzymanej darowizny. Powyższą kwotę przeznacza się na wydatki bieżące Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku oraz o kwotę 15.400 zł z tytułu 3 dotacji otrzymanych zgodnie z Porozumieniami z Ministrem Polityki Społecznej z przeznaczeniem na realizację programów z zakresu "funkcjonowania i rozwoju sieci oparcia społecznego dla osób z zaburzeniami psychicznymi",
- zwiększeniu planu dochodów i wydatków w dz. 853 rozdz. 85333 - "Powiatowe urzędy pracy" o kwotę 1.000 zł, z tytułu najmu lokalu z przeznaczeniem na wydatki bieżące w Powiatowym Urzędzie Pracy w Suwałkach,
- zwiększeniu planu dochodów i wydatków w dz. 854 rozdz. 85415 - "Pomoc materialna dla uczniów" o kwotę 34.080 zł w związku z Porozumieniem z Samorządem Województwa Podlaskiego na finansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego projektu "Stypendia dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, maturalnych powiatu suwalskiego II".
II. Zmiany w budżecie powiatu na 2005 rok zawarte w § 2 Uchwały wynikają z:
- zmniejszenia planu dochodów i wydatków budżetowych w dz. 854 rozdz. 85417 - "Szkolne schroniska młodzieżowe" o kwotę 2.004 zł w związku z niewykonaniem dochodów z tytułu odpłatności za pobyt młodzieży w schroniskach młodzieżowych w okresie lipiec - sierpień bieżącego roku,
- zmniejszenia planu dochodów i wydatków budżetowych w dz. 754 rozdz. 75495 - "Pozostała działalność" o kwotę 68.601 zł przeznaczonych jako udział własny na współfinansowanie projektu realizowanego ze środków Phare "Zabezpieczenie łączności radiowej i usprawnienie zarządzania informacją w Centrum Zarządzania Kryzysowego w Suwałkach". Projekt ten współfinansowany będzie z dotacji celowej otrzymanej z rezerwy celowej w kwocie 85.000 zł.
III. Zmiany w budżecie powiatu na 2005 rok zawarte w § 3 Uchwały polegają na przeniesieniach pomiędzy poszczególnymi podziałkami klasyfikacji budżetowej celem dostosowania planu wydatków do faktycznych wydatków w Starostwie Powiatowym i podległych jednostkach budżetowych.
Ponadto:
Niewykorzystane środki na dotacje celowe na dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych przeznacza się na zwiększenie dotacji dla Miasta Suwałki z przeznaczeniem na współfinansowanie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz wydatki rzeczowe w Starostwie Powiatowym.
Przewodniczący Rady
Sławomir Małachowski
Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr XXXVI /225/05
Rady Powiatu w Suwałkach
z dnia 21 października 2005 roku
Wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2005 roku
Nazwa zadania inwestycyjnego i jego lokalizacja |
Rok rozpocz.zakończ |
Wartość kosztorys. zadania |
Dotychczas poniesione wydatki (do końca ub.r.) |
Pozostałość środków na rachunku inwestycyj-nym
|
Środki wynikające z planów na 2005 r. ogółem w zł |
w tym: |
||||||
Środki własne budżetowe |
Środki z własnych funduszów celowych |
Wpłaty ludności |
Środki z budżetu państwa |
Dotacje bezzwrotne z funduszów celowych |
Kredyty i pożyczki |
Inne środki (np. partycypacja innych jednostek) |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
I. Zadanianoworozpoczynane |
|
7.452.341 |
104.044 |
- |
3.363.865
|
912.804 |
- |
- |
673.530 |
- |
525.000 |
1.252.531 |
- modernizacja dróg |
|
2.561.947 |
- |
- |
2.219.665 |
351.604 |
- |
- |
350.530 |
- |
265.000 |
1.252.531 |
- dr. Nr 1130B Rutka Tartak - - Poszeszupie - Ejszeryszki |
2005 |
1.406.417 |
- |
- |
1.214.135 |
351.604 |
- |
- |
- |
- |
- |
862.531 |
- dr. Nr 1118B Kamionka Poprzeczna - Aleksandrowo |
2005 |
650.530 |
- |
- |
500.530 |
- |
- |
- |
350.530 |
- |
- |
150.000 |
- dr. Nr 1141 Prudziszki Suchodoły |
2005 |
140.000 |
- |
- |
140.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
70.000 |
70.000 |
- dr. Nr 1111 przez wieś Chmielówka |
2005 |
65.000 |
- |
- |
65.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
45.000 |
20.000 |
- dr. Nr 1114 przez wieś Śmieciuchówka |
2005 |
200.000 |
- |
- |
200.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
100.000 |
100.000 |
- dr. Nr 1122 Bakałarzewo Karasiewo |
2005 |
100.000 |
- |
- |
100.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
50.000 |
50.000 |
- modernizacja przyszłej siedziby Starostwa Powiatowego |
2005 |
225.000 |
- |
- |
225.000 |
225.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- realizacja inwestycji w Ośrodku Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku |
2005 |
2.437.000 |
- |
- |
431.360 |
108.360 |
- |
- |
323.000 |
- |
- |
- |
- dokumentacja projektowa drogi 1159B Szołtany- Puńsk-Wojtokiemie |
2005 |
14.640 |
- |
- |
14.640 |
14.640 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- Centrum Obsługi Turysty - remont zabytkowej Kordegardy w Dowspudzie |
2004 |
1.777.500 |
46.970 |
- |
103.700 |
103.700 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- termomodernizacja internatu przy Zespole Szkół w Dowspudzie |
2004 |
436.254 |
57.074 |
- |
369.500 |
109.500 |
- |
- |
- |
- |
260.000 |
- |
II. Zakupy inwestycyjne |
|
564.186 |
- |
- |
564.186 |
28.259 |
- |
- |
89.000 |
23.000 |
175.000 |
248.927 |
- kserokopiarka |
2005 |
4.000 |
- |
- |
4.000 |
- |
- |
- |
4.000 |
- |
- |
- |
- zestaw komputerowy |
2005 |
5.052 |
- |
- |
5.052 |
- |
- |
- |
- |
|
- |
5.052 |
- zakup sprzętu do zabezpieczenia łączności radiowej i usprawnienia zarządzania informacyjne- go w Centrum Zarządzania Kryzysowego w Suwałkach |
2005 |
343.134 |
- |
- |
343.134 |
14.259 |
- |
- |
85.000 |
- |
- |
243.875 |
- realizacja projektu "Budowa i wdrożenie w urzędach samorządu terytorialnego województwa podlaskiego platform elektronicznych dla rozwoju elektronicznych usług dla ludności" |
2005 |
14.000 |
- |
- |
14.000 |
14.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- ścinarka do poboczy |
2005 |
175.000 |
- |
- |
175.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
175.000 |
- |
- wyposażenie nowych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych w Ośrodku Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku |
2005 |
23.000 |
- |
- |
23.000 |
- |
- |
|
|
23.000 |
|
|
Ogółem: |
8.016.527 |
104.044 |
- |
3.928.051 |
941.063 |
- |
- |
762.530 |
23.000 |
700.000 |
1.501.458 |
Przewodniczący Rady
Sławomir Małachowski
Metryka strony