Zarządzenie Nr 39/07
zarządzenie nr 39/07
starosty suwalskiego
z dnia 9 lipca 2007 r.
w sprawie określenia zasad przebywania pracowników oraz innych osób w budynku Starostwa Powiatowego w Suwałkach oraz procedur postępowania dotyczących zabezpieczenia pomieszczeń
Na podstawie art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.)zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Zarządzenie określa zasady przebywania pracowników w budynku Starostwa Powiatowego w Suwałkach, w tym poza godzinami pracy i w dni wolne od pracy oraz procedury postępowania dotyczące zabezpieczenia pomieszczeń.
2. Zasady ochrony danych osobowych
określa zarządzenie Starosty Suwalskiego
w sprawie wprowadzenia polityki bezpieczeństwa w zakresie danych osobowych.
3. Zasady ochrony informacji niejawnych określa Plan Ochrony Informacji Niejawnych w Starostwie Powiatowym w Suwałkach.
§ 2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) Starostwie – należy przez to rozumieć Starostwo Powiatowe w Suwałkach,
2) pracowniku
– należy przez to rozumieć pracownika Starostwa, jak również pracownika
podmiotu zajmującego na podstawie umowy pomieszczenia biurowe w budynku przy
ul. Świerkowej 60,
3) wydziale – należy przez to rozumieć również samodzielne stanowisko pracy,
4) budynku Starostwa – należy przez to rozumieć część nieruchomości zabudowanej położonej w Suwałkach, przy ul. Świekowej 60,
§ 3. 1. Z uwagi na publiczny charakter działania Starostwa w czasie jego pracy nie obowiązuje system przepustek, ani też inny sformalizowany system określający uprawnienia do wejścia, przebywania i wyjścia z budynku Starostwa.
2. W związku z ust.1 wynika szerszy zakres obowiązków dla wszystkich pracowników w godzinach pracy Starostwa, a w szczególności:
1) zwracanie uwagi na zachowanie osób wchodzących i wychodzących z budynku Starostwa,
2) reagowanie na wejście do budynku i przebywanie w budynku Starostwa osób będących pod wpływem działania alkoholu lub innych środków odurzających,
3) reagowanie na próby niszczenia, wynoszenia lub wywożenia mienia z budynku Starostwa,
4) reagowanie na próby wnoszenia do budynku Starostwa przedmiotów niebezpiecznych, materiałów lub substancji budzących podejrzenie itp.,
5) natychmiastowe
reagowanie, poprzez powiadomienie odpowiednich służb oraz osób
o zaobserwowanych próbach stworzenia zagrożenia dla życia i zdrowia, a także
utraty lub zniszczenia mienia.
§ 4. Otwarcia
budynku dokonuje wyznaczony pracownik na podstawie upoważnienia wydanego przez
Starostę, nie wcześniej niż na 30 minut przed godziną rozpoczęcia pracy
Starostwa.
§ 5. 1.
Pracownik, który pobrał klucz(e) od pomieszczenia(eń ), przed uruchomieniem
zamków sprawdza od strony wizualnej stan tych zamków i ewentualnych
zabezpieczeń zastosowanych przy
zamykaniu pomieszczeń.
2. Po otwarciu pomieszczeń biurowych,
jeszcze przed przystąpieniem do pracy, pracownicy sprawdzają stan zastosowanych
zabezpieczeń sprzętu biurowego
i komputerowego, a także składowanej
w tych pomieszczeniach
dokumentacji i innego wyposażenia.
3. W przypadku stwierdzenia zmian lub naruszenia stanu zabezpieczeń, o których mowa w ust.1 i 2 , pracownik, który to stwierdził, natychmiast powiadamia o tym swojego bezpośredniego przełożonego, pracownika zatrudnionego na stanowisku administracyjno-gospodarczym oraz Sekretarza Powiatu.
4. Od momentu pobrania kluczy do momentu ich
zdania, na pracowniku
(pracownikach) tych pomieszczeń, w których usytuowane jest(są) jego(ich)
miejsce(a) pracy spoczywa pełna
odpowiedzialność za ochronę pomieszczeń biurowych w godzinach pracy Starostwa.
5. Zasady opuszczania pomieszczeń biurowych - stanowiska pracy - w godzinach pracy określają odrębne unormowania zawarte w Regulaminie Pracy Starostwa.
§ 6. 1. Po zakończeniu dnia pracy, pracownicy Starostwa zobowiązani są do uporządkowania swoich stanowisk pracy, wykonania czynności zabezpieczających adekwatnych do zastosowanych rozwiązań technicznych i organizacyjnych, głównie polegających na :
1) zabezpieczeniu dokumentacji,
2) zabezpieczeniu komputerów i nośników pamięci,
3) wyłączeniu
wszystkich urządzeń energetycznych zasilanych energią elektryczną,
( grzejniki, czajniki, wentylatory
itp.) zgodnie z zasadami bhp i ppoż,
4) zamknięciu okien i drzwi,
5) zdaniu
kluczy od pomieszczeń pracownikowi znajdującemu się w Biurze Obsługi Klienta.
2. Klucze od biurek stanowiskowych i szaf biurowych są w posiadaniu pracowników, którzy ponoszą pełną odpowiedzialność za ich należyte zabezpieczenie.
3. Zasady przechowywania oraz
wydawania kluczy zapasowych od biurek stanowiskowych i szaf biurowych określi
naczelnik wydziału lub bezpośredni przełozony samodzielnego stanowiska pracy.
§ 7. Do otwierania pomieszczeń dla potrzeb wykonania czynności związanych ze sprzątaniem wykorzystywane są klucze zdane przez pracowników z zastrzeżeniem unormowań wynikających z § 1 ust. 2 i 3.
§ 8. Pracownicy mogą przebywać w
budynku Starostwa bez zezwolenia przełożonych
w godzinach ustalonych w Regulaminie Pracy Starostwa Powiatowego w Suwałkach
oraz do 15 minut przed rozpoczęciem pracy i do 15 minut po zakończeniu pracy.
§ 9. 1. Osoby biorące udział w szkoleniach, seminariach, konferencjach itp. organizowanych w Sali Konferencyjnej Starostwa mogą przebywać w budynku Starostwa wyłącznie w dniach i godzinach wskazanych przez organizatora.
2. Z wnioskiem o wyrażenie zgody na przebywanie w budynku Starostwa poza godzinami pracy i w dni wolne od pracy występuje wydział odpowiedzialny za organizację (współorganizację) lub będący uczestnikiem szkolenia (seminarium, konferencji itp.), wskazując jednocześnie we wniosku pracownika odpowiedzialnego za zabezpieczenie budynku Starostwa, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. W przypadkach kiedy żaden z wydziałow nie jest organizatorem (współorganizatorem, uczestnikiem) szkolenia (seminarium, konferencji itp.) z właściwym wnioskiem występuje pracownik zatrudniony na stanowisku do spraw administracyjno-gospodarczych.
§ 10. Prawo przebywania w budynku Starostwa po godzinach urzędowania mają:
1) Starosta,
2) Wicestarosta,
3) Sekretatrz Powiatu,
4) pracownicy zatrudnieni na stanowiskach obsługi,
5) pracownicy wytypowani do powiadamiania w przypadku alarmu w budynku Starostwa.
§ 11. 1. Pracownik może przebywać w budynku Starostwa poza godzinami pracy i w dni wolne od pracy wyłacznie:
1) na polecenie służbowe,
2) na wniosek własny, w uzgodnieniu z Naczelnikiem Wydziału (lub bezpośrednim przełożonym) i Sekretarzem Powiatu, po uzyskaniu zgody Starosty lub Wicestarosty.
2. Fakt przebywania poza godzinami pracy i w dni wolne od pracy zgłasza się pracownikowi Wydziału Organizacyjnego zatrudnionemu na stanowisku ds. administracyjno-gospodarczych:
1) do
godziny 12 00 dnia, w którym
pracownik zamierza przebywać w budynku Starostwa poza godzinami pracy,
2) do
godziny 1000 dnia przed dniem wolnym od pracy, w którym
pracownik zamierza przebywać w budynku Starostwa.
3. Pracownik, który pozostaje w budynku Starostwa poza godzinami pracy i w dni wolne od pracy powinien postepować zgodnie z instrukcją otrzymaną od pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. administracyjno-gospodarczych.
4. Wzór wniosku o wyrażenie zgody na przebywanie w budynku Starostwa po godzinach pracy i w dni wolne od pracy stanowi załacznik do ninieszego zarządzenia.
§ 12. Wprowadzanie przez pracownika do
budynku Starostwa, po godzinach pracy
i w dni wolne od pracy osób niezatrudnionych w Starostwie, wymaga zgody
Starosty lub Wicestarosty.
§ 13. Za prawidłowe zabezpieczenie pomieszczenia, w kórym odbywa się narada, posiedzenie lub szkolenie, odpowiada pracownik obsługujący dane spotkanie lub pracownik wskazany we wniosku o wyrażenie zgody na przebywanie w budynku Starostwa po godzinach pracy i w dni wolne od pracy.
§ 14. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Powiatu.
§ 15. Zarządzenie wchodzi w życie z
dniem podpisania.
S T A R O S T A
/-/ Szczepan Ołdakowski
Metryka strony