Zarządzenie Nr 61/07
Zarządzenie Nr 61/07
Starosty
Suwalskiego
z dnia 6 grudnia 2007 roku
w sprawie zmiany zarządzenia dotyczącego ustalenia instrukcji inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Suwałkach
Na podstawie art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz.U. z 2002 roku Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) zarządza się co następuje:
§ 1
W Instrukcji inwentaryzacyjnej dla Starostwa Powiatowego w Suwałkach stanowiącej załącznik do Zarządzenia Nr 42/07 Starosty Suwalskiego z dnia 12 lipca 2007 roku, wprowadza się następujące zmiany:
1. W dziale V w § 5:
1) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Inwentaryzacja w drodze spisu z natury polega na porównaniu stanu faktycznego stwierdzonego przez komisję inwentaryzacyjną ze stanem wynikającym z ewidencji księgowej z wyłączeniem przedmiotów o niskiej wartości podlegających ewidencji ilościowej, których stan faktyczny porównuje się z ewidencją pozaksięgową, a także wyjaśnieniu i rozliczeniu ewentualnych różnic.”
2) ust. 5 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) wnioskowanie w sprawie zmian lub uzupełnień w składzie komisji. Do komisji inwentaryzacyjnej nie mogą być powołane: osoby odpowiedzialne za inwentaryzowane składniki, Skarbnik, osoby prowadzące ewidencję księgową inwentaryzowanych składników.”
2. W dziale VII w § 7:
1) w ust. 4 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:
„Kontroli przez przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i Skarbnika może być poddany cały spis z natury względnie wybrane pozycje.”
2) w ust. 4 po pkt 4 dodaje się zapis w brzmieniu:
„Na arkuszu spisu osoby kontrolujące oznaczają swoim podpisem pozycje, które zostały skontrolowane.”
3) w ust. 5 skreśla się zadanie:
„Sporządzający w arkuszu spisowym w rubryce „uwagi” odznacza sprawdzone pozycje.”
3. W dziale IX w § 9 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Wyniki weryfikacji ujmuje się w protokołach o treści wynikającej z potrzeb jednostki. Protokół z dokonanej weryfikacji dokumentacji, który w odniesieniu do poszczególnych składników aktywów i pasywów powinien zawierać:
1) opis metody weryfikacji,
2) wyniki weryfikacji,
3) wyjaśnienie ewentualnych różnic,
4) wniosek w sprawie sposobu rozliczenia różnic,
5) podpisy osób odpowiedzialnych za ewidencję księgową, osoby inwentaryzującej i zatwierdzającej.
W przypadku ujawnienia różnic protokół zatwierdza Starosta lub Wicestarosta.”
§ 2
Wykonanie Zarządzenia powierza się Skarbnikowi Powiatu.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w
życie z dniem podpisania.
S T A R O S T A
/-/ Szczepan
Ołdakowski
Metryka strony