Protokół Nr I/10
Protokół Nr I/10
z obrad I Sesji Rady Powiatu w Suwałkach
Obrady I Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 2 grudnia 2010 r. w sali Nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1300.
Ad 1.
Otwarcie obrad.
Radny senior Szczepan Ołdakowski dokonał otwarcia obrad o godz. 1300, następnie poinformował zebranych, że jako najstarszy wiekiem radny będzie prowadził obrady do momentu wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu. Prowadzący obrady poprosił wszystkich o powstanie.
Odegrany został Hymn Państwowy.
Radny senior Szczepan
Ołdakowski przekazał, iż w środę w wypadku samochodowym zginęli
partnerzy z Litwy: vicemer Rejonu Wyłkowyszek Juozas Meškauskas oraz dyrektor
administracyjny Sigitas Kasparaitis. Pan mer Wyłkowyszek Algirdas Bagušinskas w
stanie ciężkim przebywa w klinice
w Kownie. Radny senior Szczepan Ołdakowski poprosił o powstanie
i uczczenie minutą ciszy ich śmierć.
Prowadzący obrady powitał
zaproszonych gości: Pana Czesława Renkiewicza – Prezydenta Miasta Suwałki,
gratulując jednocześnie wyboru na stanowisko Prezydenta Miasta i życząc dobrej
współpracy pomiędzy samorządami. Powitał podinsp. Pana Józefa Borkowskiego Z – cę
Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach, Pana Dariusza Siwickiego –
Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach, Pana Józefa
Hańczuka – Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach, Pana Ryszarda
Masłowskiego – Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach, Panią Teresę
Dzienuć – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, Pana Stanisława
Dziemiana – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, Pana
Marka Dziemiana – Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, Pana Jana
Kazimierza Orłowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół w Dowspudzie, Panią Bożennę
Jadwigę Chmielewską – Dyrektora Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami
Psychicznymi w Lipniaku, Panią Irenę Magdalenę Kaczanowską – Powiatowego
Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki, Pana Cezarego
Grzegorza Zwolińskiego – Sekretarza Powiatu, Panią Elżbietę Olejnik – Skarbnika
Powiatu, Panią Grażynę Kuklińską – Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Naczelników Wydziałów Starostwa: Panią Teresę Zwolan, Panią Jolantę Sawicką,
Panią Celinę Puchalską, Pana Stanisława Żukowskiego, Pana Ryszarda
Kalinowskiego.Powitał przedstawicieli Radia 5 – Pana Artura Parafinowicza oraz
Panią Agnieszkę Kiersztyn – przedstawiciela
Kuriera Suwalskiego. (Lista zaproszonych Gości –
Załącznik Nr 1). Radny senior stwierdził, że na 15 Radnych w obradach uczestniczy
15 Radnych (Lista obecności Radnych – Załącznik Nr 2), co stanowi 100%
ustawowego składu rady, istnieje więc prawomocne quorum, przy którym Rada
Powiatu może obradować i podejmować prawomocne uchwały.
Radny senior poprosił
Sekretarza Powiatu o rozdanie radnym w imieniu Przewodniczącego Powiatowej
Komisji Wyborczej w Suwałkach zaświadczeń
o uzyskaniu mandatu radnego.
Sekretarz Powiatu rozdał Radnym w/w zaświadczenia.
Ad. 2
Ślubowanie radnych.
Prowadzący obrady poinformował, że stosownie do
postanowień art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie
powiatowym, radny przed objęciem mandatu składa ślubowanie. Dodał, że jako
radny senior pierwszy złoży ślubowanie przed Wysoką Radą. Następnie ślubowanie
od pozostałych radnych odbędzie się w ten sposób, że radni będą kolejno
wyczytywani z imienia i nazwiska z listy obecności, a każdy wyczytany radny
powstanie i wypowie treść ślubowania. Ślubowanie może zostać złożone z dodaniem
zdania: „Tak mi dopomóż Bóg”.
Prowadzący
obrady poprosił wszystkich o powstanie i odczytał rotę ślubowania: „Uroczyście
ślubuję rzetelnie i sumiennie wykonywać obowiązki wobec Narodu Polskiego,
strzec suwerenności i interesów Państwa Polskiego, czynić wszystko dla
pomyślności Ojczyzny, wspólnoty samorządowej powiatu
i dobra obywateli, przestrzegać Konstytucji i innych praw Rzeczypospolitej
Polskiej. Tak mi dopomóż Bóg”.
Następnie Radny senior wywoływał kolejno z listy obecności radnych, którzy składali ślubowanie, wypowiadając słowa roty ślubowania.
Ad. 3
Przyjęcie porządku obrad.
Prowadzący obrady przedstawił proponowany porządek obrad sesji przygotowany przez zwołującego sesję Przewodniczącego Rady poprzedniej kadencji Pana Sławomira Małachowskiego, który Państwo Radni otrzymali wraz z zaproszeniem na sesję:
1. Otwarcie obrad i powitanie gości.
2. Ślubowanie radnych.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Wybór Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
7. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
8. Zamknięcie obrad.
Radny senior zapytał, czy są pytania albo inne propozycje do porządku obrad sesji. Pytań ani propozycji nie było. Prowadzący obrady poddał pod glosowanie proponowany porządek obrad.
Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:
za przyjęciem porządku głosowało - 15 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 4
Wybór Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach.
Prowadzący obrady poinformował, że Rada Powiatu wybiera ze swojego grona Przewodniczącego Rady, zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym, bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady, w głosowaniu tajnym.
Radny senior zwrócił
się do Radnych o zgłaszanie kandydatów
na stanowisko Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach. Będąc przy głosie
Radny senior Szczepan Ołdakowski zgłosił Radnego Sławomira Małachowskiego,
podając krótkie uzasadnienie, przypominając, że Pan Małachowski dwukrotnie już
pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Powiatu
w Suwałkach, jest doświadczonym, kompetentnym samorządowcem, sesje pod jego
przewodnictwem przebiegały sprawnie bez żadnych zakłóceń.
Innych kandydatów nie zgłoszono. Radny Sławomir Małachowski wyraził zgodę na kandydowanie.
Prowadzący obrady zwrócił się do Radnego Małachowskiego
z zapytaniem czy chce on zabrać głos.
Radny
Sławomir Małachowski podziękował Radnemu seniorowi
za zgłoszenie jego kandydatury. Pytań do zgłoszonego kandydata nie było.
Prowadzący obrady przekazał, że zgodnie z § 32 ust. 2 Statutu Powiatu Suwalskiego głosowanie jest tajne i przeprowadzi je komisja skrutacyjna wybrana przez Radę Powiatu spośród Radnych. W głosowaniu tajnym Radni głosują na kartach opatrzonych pieczęcią Rady.
Radny senior
zaproponował 3 – osobowy skład komisji skrutacyjnej. Innych propozycji nie
było. Prowadzący obrady poddał pod glosowanie
3 – osobowy skład komisji skrutacyjnej.
Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego 3 – osobowego składu komisji skrutacyjnej.
za przyjęciem 3 – osobowego
składu komisji skrutacyjnej głosowało - 15 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Zaproponowany 3 – osobowy skład komisji skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie.
Radny senior poprosił
Radnych o zgłaszanie kandydatów do pracy
w komisji skrutacyjnej.
Radna Anna Danuta Truchan zgłosiła Radnego Artura Łuniewskiego, który wyraził zgodę na pracę w Komisji.
Radny Marek Dziatkowski zgłosił Radnego Tomasza Rogowskiego, który wyraził zgodę na pracę w Komisji.
Radny Tomasz Rogowski zgłosił Radnego Szymona Putrę, który wyraził zgodę na pracę w Komisji.
Prowadzący obrady zapytał, czy Radni mają uwagi do proponowanego składu Komisji Skrutacyjnej. Nikt uwag nie zgłosił, więc Radny senior zarządził głosowanie nad powołaniem Komisji Skrutacyjnej w składzie:
1. Artur Łuniewski
2. Tomasz Rogowski
3. Szymon Putra
Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego składu komisji skrutacyjnej:
za przyjęciem składu komisji skrutacyjnej głosowało - 15 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Zaproponowany skład komisji skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie.
Prowadzący obrady
stwierdził, że Rada Powiatu powołała Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia
wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu
w Suwałkach.
Radny Senior zarządził 5-minutową przerwę w obradach, celem ukonstytuowania się komisji skrutacyjnej i przygotowania Regulaminu głosowania w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach. Przerwa trwała od godz. 1325 – 1330.
Komisja Skrutacyjna wybrała na Przewodniczącego Komisji Pana Artura Łuniewskiego.
Prowadzący
obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej
o odczytanie proponowanego Regulaminu głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Łuniewski odczytał proponowany Regulamin głosowania w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach.
Prowadzący obrady zapytał czy są uwagi lub inne propozycje. Uwag ani propozycji nie było. Zaproponowany Regulamin głosowania poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad przyjęciem
zaproponowanego Regulaminu głosowania
w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach:
za przyjęciem proponowanego Regulaminu głosowało - 15 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Zaproponowany Regulamin głosowania w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie (załącznik Nr 3).
Radny senior
poprosił członków Komisji o przystąpienie do pracy
i rozdanie kart do głosowania.
Radny
Sławomir Małachowski przekazał, iż nie będzie brał udziału
w głosowaniu, w związku z czym poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o
niewydawanie mu karty do głosowania w wyborach Przewodniczącego Rady Powiatu w
Suwałkach.
Prowadzący obrady zarządził 10 -minutową przerwę w obradach. Przerwa trwała od godz. 1335 – 1345.
Komisja Skrutacyjna rozdała karty do głosowania. Radni wypełniali karty i kolejno wrzucali wypełnione karty do urny.
Prowadzący obrady zarządził 5 - minutową przerwę w obradach. Przerwa trwała od godz. 1350– 1355.
Prowadzący
obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej
o przedstawienie wyników głosowania.
Radny Artur
Łuniewski odczytał protokół głosowania, zgodnie z którym na kandydaturę Radnego
Sławomira Małachowskiego w wyborze
na Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach oddano 14 ważnych głosów
i ważnie oddane głosy otrzymał Radny Sławomir Małachowski.
Na podstawie
wyników głosowania Radny senior stwierdził, że Rada Powiatu w Suwałkach bezwzględną
większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady w
głosowaniu tajnym podjęła uchwałę Nr I/1/10 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 2
grudnia 2010 roku
w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach (załącznik Nr 4).
Radny senior złożył gratulacje i kwiaty Radnemu Sławomirowi Małachowskiemu, życząc pomyślnej i owocnej pracy. Poprosił Radnego Małachowskiego o zajęcie miejsca za stołem prezydialnym i dalsze przewodnictwo obrad przekazał dla nowo wybranego Przewodniczącego Rady Powiatu.
Przewodniczący Rady Powiatu Sławomir Małachowski powitał zebranych, złożył podziękowania Radnym za mandat zaufania jakim go obdarzono, wyraził nadzieję, że wywiąże się ze wszystkich obowiązków jakie funkcja ta na niego nakłada.
Przewodniczący Rady poinformował, że chciałby rozszerzyć porządek obrad dzisiejszej sesji o następujące punkty:
- wybór Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach
- wybór Starosty Suwalskiego
- wybór Wicestarosty Suwalskiego
- wybór członka Zarządu Powiatu w Suwałkach
- podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej
- podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji stałych rady
- podjęcie uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Finansowej
- podjęcie uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Polityki Społecznej
- podjęcie uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu
Przewodniczący Rady zapytał czy są inne propozycje lub uwagi do porządku obrad. Propozycji lub uwag nie wniesiono.
Proponowany porządek obrad sesji po wprowadzonej zmianie:
1. Otwarcie obrad i powitanie gości.
2. Ślubowanie radnych.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Wybór Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
7. Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach.
8. Wybór Starosty Suwalskiego.
9. Wybór Wicestarosty Suwalskiego.
10. Wybór członka Zarządu Powiatu w Suwałkach.
11. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.
12. Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji stałych rady.
13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Finansowej.
14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Polityki Społecznej.
15. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu.
16. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
17. Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady Powiatu zaproponowany
porządek obrad poddał
pod głosowanie.
Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:
za przyjęciem porządku głosowało - 15 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 5
Interpelacje i zapytania radnych.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie interpelacji bądź zapytań. Nie wniesiono.
Ad. 6
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
Przewodniczący Rady poprosił Prezydenta Miasta Suwałki o zabranie głosu.
Prezydent
Miasta Suwałki Czesław Renkiewicz serdecznie podziękował
za zaproszenie na I sesję Rady Powiatu. Pogratulował wszystkim radnym
wyłonionym w ostatnich wyborach samorządowych do Rady Powiatu. Przekazał, że
mandat radnego to zaufanie, to również wyzwanie, a także mandat jakim obdarzyli
radnych wyborcy, którzy mają określone oczekiwania
w stosunku do radnych. Życzył, aby praca w Radzie Powiatu układała się bardzo dobrze,
aby dyskusje towarzyszące spotkaniom były merytoryczne, konstruktywne i
twórcze, a także samych trafnych i dobrych decyzji, które będą służyły
rozwojowi Powiatu Suwalskiego.
Przewodniczący
Rady podziękował Prezydentowi Miasta Suwałki
za wystąpienie.
Ad. 7
Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach.
Przewodniczący Rady
poinformował, że Rada Powiatu wybiera ze swego grona Wiceprzewodniczącego Rady,
zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy
o samorządzie powiatowym, bezwzględną większością głosów w obecności co
najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.
Przewodniczący
Rady zwrócił się do Wysokiej Rady o zgłaszanie kandydatów na tę funkcję.
Powiedział, że korzystając z przywileju bycia przy głosie, zgłasza kandydaturę
Radnej Anny Danuty Truchan. Dodał, że jest to doświadczony Radny. Rekomenduje
ją na tę funkcję, gdyż przez ostatnie 4 lata pełniła funkcję Radnego,
uczestniczyła we wszystkich obradach sesji rady
i będzie godnie reprezentować stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu.
Radny Zbigniew Mackiewicz zgłosił kandydaturę Radnego Witolda Kowalewskiego na stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady zapytał czy Radna Anna Danuta Truchan wyraża zgodę na kandydowanie.
Radna Anna Danuta Truchan wyraziła zgodę.
Przewodniczący Rady zapytał czy Radny Witold Kowalewski wyraża zgodę na kandydowanie.
Radny Witold Kowalewski nie wyraził zgody.
Przewodniczący Rady poinformował, że w związku z tym, że głosowanie jest tajne przeprowadzi je powołana przez Radę i wybrana spośród radnych trzy osobowa Komisja Skrutacyjna.
Przewodniczący Rady zaproponował, aby Komisja Skrutacyjna powołana do wyboru Przewodniczącego Rady przeprowadziła pozostałe głosowania.
Uwag, ani propozycji zmian składu Komisji Skrutacyjnej nie wniesiono.
Przewodniczący Rady zapytał kolejno członków Komisji Skrutacyjnej czy zgadzają się na przeprowadzenie pozostałych głosowań.
Członkowie dotychczasowej Komisji Skrutacyjnej wyrazili zgodę.
Głosowanie nad przyjęciem dotychczasowego składu Komisji Skrutacyjnej:
za przyjęciem składu komisji skrutacyjnej głosowało - 14 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 1
Zaproponowany dotychczasowy 3 – osobowy skład komisji skrutacyjnej został przyjęty większością głosów.
Prowadzący obrady
stwierdził, że Rada Powiatu powołała Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia
wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu
w Suwałkach.
Przewodniczący Rady zarządził 5-minutową przerwę w obradach, celem przygotowania Regulaminu głosowania w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach. Przerwa trwała od godz. 1410 – 1415.
Prowadzący
obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej
o odczytanie proponowanego Regulaminu głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Łuniewski odczytał proponowany Regulamin głosowania w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach.
Prowadzący obrady zapytał czy są uwagi lub inne propozycje. Uwag ani propozycji nie było. Zaproponowany Regulamin głosowania poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad przyjęciem
zaproponowanego Regulaminu głosowania
w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach:
za przyjęciem proponowanego Regulaminu głosowało - 15 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Zaproponowany Regulamin głosowania w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie (załącznik Nr 5).
Przewodniczący
Rady poprosił członków Komisji o przystąpienie
do pracy i rozdanie kart do głosowania.
Prowadzący obrady zarządził 5 -minutową przerwę w obradach. Przerwa trwała od godz. 1420 – 1425.
Przewodniczący
Rady przekazał, iż Radna Anna Danuta Truchan
nie będzie brała udziału głosowaniu, w związku z czym poprosił Przewodniczącego
Komisji Skrutacyjnej o nie wydawanie jej karty do głosowania w wyborach Wiceprzewodniczącego
Rady Powiatu w Suwałkach.
Komisja Skrutacyjna rozdała karty do głosowania. Radni wypełniali karty i kolejno wrzucali wypełnione karty do urny.
Prowadzący obrady zarządził 5 - minutową przerwę w obradach. Przerwa trwała od godz. 1430 – 1435.
Prowadzący
obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej
o przedstawienie wyników głosowania.
Radny Artur
Łuniewski odczytał protokół głosowania, zgodnie z którym na kandydaturę Radnej
Anny Danuty Truchan w wyborze
na Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach oddano 14 ważnych głosów i
ważnie oddane głosy otrzymała Radna Anna Danuta Truchan.
Na podstawie
wyników głosowania Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Powiatu w Suwałkach
bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu
rady w głosowaniu tajnym podjęła uchwałę Nr I/2/10 Rady Powiatu w Suwałkach z
dnia 2 grudnia 2010 roku
w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach (załącznik Nr
6).
Prowadzący obrady
złożył gratulacje Radnej Annie Danucie Truchan
i poprosił o zajęcie miejsca za stołem prezydialnym.
Wiceprzewodniczący Rady podziękowała za złożone zaufanie i dodała, że ma nadzieję iż swoją funkcję będzie pełnić godnie przez obecną kadencję.
Ad. 8
Wybór Starosty Suwalskiego.
Przewodniczący
Rady poinformował, iż Rada Powiatu wybiera zgodnie
z art. 27 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym starostę bezwzględną większością
głosów ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.
Przewodniczący Rady zwrócił się do Wysokiej Rady o zgłaszanie kandydatów na Starostę Suwalskiego.
Radny Witold
Kowalewski zgłosił kandydaturę Radnego Szczepana Ołdakowskiego na Starostę
Suwalskiego. Dodał, iż Radny Ołdakowski
od dwóch kadencji pełnił funkcję Starosty Suwalskiego i jednocześnie
Przewodniczącego Zarządu Powiatu. Jest doświadczonym samorządowcem. Wcześniej
był również radnym sejmiku województwa podlaskiego oraz pełnił funkcję Dyrektora
Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach. Dodał, iż jest to człowiek, który ma
wszelkie niezbędne kwalifikacje do pełnienia zaszczytnej funkcji Starosty
Suwalskiego.
Przewodniczący Rady zapytał Radnego Szczepana Ołdakowskiego czy wyraża zgodę na kandydowanie.
Radny Szczepan Ołdakowski wyraził zgodę.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady zapytał czy członkowie dotychczasowej Komisji Skrutacyjnej wyrażają zgodę na dalszą pracę. Wyrazili zgodę.
Prowadzący obrady poddał pod głosowanie skład Komisji Skrutacyjnej.
Głosowanie nad przyjęciem dotychczasowego składu komisji skrutacyjnej:
za przyjęciem składu komisji skrutacyjnej głosowało - 14 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 1
Zaproponowany dotychczasowy 3 – osobowy skład komisji skrutacyjnej został przyjęty większością głosów.
Prowadzący obrady stwierdził, że Rada Powiatu powołała Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia wyboru Starosty Suwalskiego.
Przewodniczący Rady zarządził 5-minutową przerwę w obradach, celem przygotowania Regulaminu głosowania w sprawie wyboru Starosty Suwalskiego. Przerwa trwała od godz. 1445 – 1450.
Prowadzący
obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej
o odczytanie proponowanego Regulaminu głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Łuniewski odczytał proponowany Regulamin głosowania w sprawie wyboru Starosty Suwalskiego.
Prowadzący obrady zapytał czy są uwagi lub inne propozycje. Uwag ani propozycji nie było. Zaproponowany Regulamin głosowania poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad przyjęciem
zaproponowanego Regulaminu głosowania
w sprawie wyboru Starosty Suwalskiego:
za przyjęciem proponowanego Regulaminu głosowało - 15 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Zaproponowany Regulamin głosowania w sprawie wyboru Starosty Suwalskiego został przyjęty jednogłośnie (załącznik Nr 7).
Przewodniczący
Rady poprosił członków Komisji o przystąpienie
do pracy i rozdanie kart do głosowania.
Prowadzący obrady zarządził 5 -minutową przerwę w obradach. Przerwa trwała od godz. 1455 – 1500.
Komisja Skrutacyjna rozdała karty do głosowania. Radni wypełniali karty i kolejno wrzucali wypełnione karty do urny.
Prowadzący obrady zarządził 5 - minutową przerwę w obradach. Przerwa trwała od godz. 1505 – 1510.
Prowadzący
obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej
o przedstawienie wyników głosowania.
Radny Artur
Łuniewski odczytał protokół głosowania, zgodnie z którym na kandydaturę Radnego
Szczepana Ołdakowskiego w wyborze
na Starostę Suwalskiego oddano 15 ważnych głosów i ważnie oddane głosy otrzymał
Szczepan Ołdakowski.
Na podstawie
wyników głosowania Przewodniczący Rady stwierdził,
że Rada Powiatu w Suwałkach bezwzględną większością głosów ustawowego składu
rady w głosowaniu tajnym podjęła uchwałę Nr I/3/10 Rady Powiatu
w Suwałkach z dnia 2 grudnia 2010 roku w sprawie wyboru Starosty Suwalskiego (załącznik
Nr 8).
Prowadzący obrady złożył gratulacje Radnemu Szczepanowi Ołdakowskiemu i poprosił o zajęcie miejsca za stołem prezydialnym.
Starosta Suwalski Szczepan Ołdakowski podziękował wszystkim Radnym
za obdarzenie go zaufaniem,
dodał, że zależy mu na dobrej współpracy z całą Wysoką Radą. Zapewnił, że
wszystkich radnych traktował będzie jednakowo,
a drzwi do jego gabinetu będą dla wszystkich otwarte. Wyraził nadzieję, że
będzie to kolejna wielka koalicja.
Ad. 9
Wybór Wicestarosty Suwalskiego.
Przewodniczący Rady poinformował, że Rada Powiatu wybiera, zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o samorządzie powiatowym, Wicestarostę oraz pozostałych członków zarządu, na wniosek Starosty zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Zgodnie ze statutem powiatu, w skład zarząd powiatu wchodzą trzy osoby, Starosta jako jego przewodniczący, Wicestarosta i członek zarządu.
Panie Starosto! proszę o zgłoszenie kandydata na stanowisko Wicestarosty Suwalskiego.
Starosta Suwalski poinformował, że Zarząd Powiatu w trzeciej kadencji pracował według jego oceny bardzo dobrze i chciałby powtórzyć poprzedni skład Zarządu Powiatu, dlatego na Wicestarostę Suwalskiego zgłosił Radnego Witolda Kowalewskiego. Starosta dodał, iż Pan Kowalewski jest Radnym Powiatu już III kadencję, wcześniej pełnił również funkcję Radnego Gminy Wiżajny, ma duże doświadczenie samorządowe a także w pracy w administracji, był dyrektorem szkoły w Oklinach, kierownikiem Delegatury Kuratorium Oświaty w Białymstoku, od II kadencji pełnił funkcję Wicestarosty Suwalskiego. Dodał, iż współpraca z Panem Kowalewskim układała się bardzo dobrze. Bardzo odpowiedzialnie pełnił powierzone obowiązki. Starosta dodał, że jest to dobra kandydatura, darzy go pełnym zaufaniem, dlatego też proponuje go na stanowisko Wicestarosty Suwalskiego.
Przewodniczący Rady zapytał Radnego Witolda Kowalewskiego czy wyraża zgodę na kandydowanie.
Radny Witold Kowalewski wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady zapytał czy członkowie dotychczasowej Komisji Skrutacyjnej wyrażają zgodę na dalszą pracę. Wyrazili zgodę.
Prowadzący obrady poddał pod głosowanie skład Komisji Skrutacyjnej.
Głosowanie nad przyjęciem dotychczasowego składu komisji skrutacyjnej:
za przyjęciem składu komisji skrutacyjnej głosowało - 14 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 1
Zaproponowany dotychczasowy 3 – osobowy skład komisji skrutacyjnej został przyjęty większością głosów.
Prowadzący obrady stwierdził, że Rada Powiatu powołała Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia wyboru Wicestarosty Suwalskiego.
Przewodniczący Rady zarządził 5-minutową przerwę w obradach, celem przygotowania Regulaminu głosowania w sprawie wyboru Wicestarosty Suwalskiego. Przerwa trwała od godz. 1515 – 1520.
Prowadzący
obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej
o odczytanie proponowanego Regulaminu głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Łuniewski odczytał proponowany Regulamin głosowania w sprawie wyboru Wicestarosty Suwalskiego.
Prowadzący obrady zapytał czy są uwagi lub inne propozycje. Uwag ani propozycji nie było. Zaproponowany Regulamin głosowania poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad przyjęciem
zaproponowanego Regulaminu głosowania
w sprawie wyboru Wicestarosty Suwalskiego:
za przyjęciem proponowanego Regulaminu głosowało - 15 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Zaproponowany Regulamin głosowania w sprawie wyboru Wicestarosty Suwalskiego został przyjęty jednogłośnie (załącznik Nr 9).
Przewodniczący
Rady poprosił członków Komisji o przystąpienie
do pracy i rozdanie kart do głosowania.
Prowadzący obrady zarządził 5 -minutową przerwę w obradach. Przerwa trwała od godz. 1525 – 1530.
Komisja Skrutacyjna rozdała karty do głosowania. Radni wypełniali karty i kolejno wrzucali wypełnione karty do urny.
Prowadzący obrady zarządził 5 - minutową przerwę w obradach. Przerwa trwała od godz. 1535 – 1540.
Prowadzący
obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej
o przedstawienie wyników głosowania.
Radny Artur
Łuniewski odczytał protokół głosowania, zgodnie z którym na kandydaturę Radnego
Witolda Kowalewskiego w wyborze
na Wicestarostę Suwalskiego oddano 15 ważnych głosów i ważnie oddane głosy
otrzymał Witold Kowalewski.
Na podstawie
wyników głosowania Przewodniczący Rady stwierdził,
że Rada Powiatu w Suwałkach zwykłą większością głosów w obecności co najmniej
połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym podjęła uchwałę Nr I/4/10
Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 2 grudnia 2010 roku
w sprawie wyboru Wicestarosty Suwalskiego (załącznik Nr 10).
Prowadzący obrady złożył gratulacje Radnemu Witoldowi Kowalewskiemu i poprosił o zajęcie miejsca za stołem prezydialnym.
Wicestarosta Suwalski Witold
Kowalewski podziękował wszystkim Radnym za obdarzenie go zaufaniem, dodał, że bardzo
ceni głos sprzeciwu
i głos wstrzymujący się jest to również pewna wskazówka dla jego osoby.
Serdecznie podziękował Staroście Suwalskiemu za zaufanie i zgłoszenie go na
stanowisko Wicestarosty Suwalskiego.
Ad. 10
Wybór członka Zarządu Powiatu w Suwałkach.
Przewodniczący Rady poinformował, że Rada Powiatu wybiera, zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o samorządzie powiatowym poza Wicestarostą pozostałych członków zarządu, na wniosek Starosty zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Zgodnie ze statutem powiatu, w skład zarząd powiatu wchodzą trzy osoby, Starosta jako jego przewodniczący, Wicestarosta i członek zarządu.
Panie Starosto! proszę o zgłoszenie kandydata na stanowisko członka Zarządu Powiatu w Suwałkach.
Starosta
Suwalski na członka Zarządu Powiatu w Suwałkach zaproponował Radnego Andrzeja
Chlebusa, który również jest doświadczonym samorządowcem, działał w Radzie
Powiatu od początku tj. od I kadencji. Od drugiej kadencji pełnił funkcję
członka Zarządu Powiatu. Z zawodu jest
technikiem rolnikiem, prowadzi bardzo dobre gospodarstwo rolne, wielokrotnie
wyróżniane nagrodami w skali nie tylko powiatu i województwa, ale również
w skali kraju. Starosta podkreślił jego
zdolności w pozyskiwaniu
i wykorzystywaniu środków unijnych. Jako
członek Zarządu Powiatu
w poprzednich dwóch kadencjach bardzo wspierał etatowych członków Zarządu, w
każdej sytuacji był do dyspozycji, wspierał swoimi uwagami
i doświadczeniami w zakresie gospodarowania mieniem powiatu. Starosta dodał, iż
uważa że dalej ta współpraca będzie tak wyglądała.
Przewodniczący Rady zapytał Radnego Andrzeja Chlebusa czy wyraża zgodę na kandydowanie.
Radny Andrzej Chlebus wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady zapytał czy członkowie dotychczasowej Komisji Skrutacyjnej wyrażają zgodę na dalszą pracę. Wyrazili zgodę.
Prowadzący obrady poddał pod głosowanie skład Komisji Skrutacyjnej.
Głosowanie nad przyjęciem dotychczasowego składu komisji skrutacyjnej:
za przyjęciem składu komisji skrutacyjnej głosowało - 14 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 1
Zaproponowany dotychczasowy 3 – osobowy skład komisji skrutacyjnej został przyjęty większością głosów.
Prowadzący obrady
stwierdził, że Rada Powiatu powołała Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia
wyboru członka Zarządu Powiatu
w Suwałkach.
Przewodniczący Rady zarządził 5-minutową przerwę w obradach, celem przygotowania Regulaminu głosowania w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu w Suwałkach. Przerwa trwała od godz. 1545 – 1550.
Prowadzący
obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej
o odczytanie proponowanego Regulaminu głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Artur Łuniewski odczytał proponowany Regulamin głosowania w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu w Suwałkach.
Prowadzący obrady zapytał czy są uwagi lub inne propozycje. Uwag ani propozycji nie było. Zaproponowany Regulamin głosowania poddał pod głosowanie.
Głosowanie nad przyjęciem
zaproponowanego Regulaminu głosowania
w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu w Suwałkach:
za przyjęciem proponowanego Regulaminu głosowało - 15 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Zaproponowany Regulamin głosowania w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie (załącznik Nr 11).
Przewodniczący
Rady poprosił członków Komisji o przystąpienie
do pracy i rozdanie kart do głosowania.
Prowadzący obrady zarządził 5 -minutową przerwę w obradach. Przerwa trwała od godz. 1555 – 1600.
Komisja Skrutacyjna rozdała karty do głosowania. Radni wypełniali karty i kolejno wrzucali wypełnione karty do urny.
Prowadzący obrady zarządził 5 - minutową przerwę w obradach. Przerwa trwała od godz. 1605 – 1610.
Prowadzący
obrady poprosił Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej
o przedstawienie wyników głosowania.
Radny Artur
Łuniewski odczytał protokół głosowania, zgodnie z którym na kandydaturę Radnego
Andrzeja Chlebusa w wyborze
na członka Zarządu Powiatu w Suwałkach oddano 15 ważnych głosów i ważnie oddane
głosy otrzymał Andrzej Chlebus.
Na podstawie
wyników głosowania Przewodniczący Rady stwierdził,
że Rada Powiatu w Suwałkach zwykłą większością głosów w obecności
co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym podjęła uchwałę
Nr I/5/10 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 2 grudnia 2010 roku
w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu w Suwałkach (załącznik Nr 12).
Prowadzący obrady
złożył gratulacje Radnemu Andrzejowi Chlebusowi
i poprosił o zajęcie miejsca za stołem prezydialnym.
Ad. 11
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący
Rady poinformował, że Rada Powiatu kontroluje działalność zarządu oraz
powiatowych jednostek organizacyjnych i w tym celu powołuje komisję rewizyjną.
Zgodnie ze statutem powiatu rada wybiera przewodniczącego oraz pozostałych
członków komisji w liczbie 4, w tym zastępcę przewodniczącego oraz sekretarza
komisji. Poinformował, że
w pierwszym etapie wyłoniony zostanie skład komisji, a następnie poszczególne
osoby na funkcje w komisji. Poprosił o zgłaszanie kandydatów do składu komisji
rewizyjnej.
Radny Stanisław Szwengier zgłosił kandydaturę Radnego Mariana Burzyńskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Wiceprzewodniczący Rady Anna Danuta Truchan zgłosiła kandydaturę Radnego Stanisława Szwengier, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Starosta Suwalski Szczepan Ołdakowski zgłosił kandydaturę Radnego Zbigniewa Mackiewicza, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Wicestarosta Suwalski Witold Kowalewski zgłosił kandydaturę Radnego Tomasza Rogowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Radny Tomasz Rogowski zgłosił kandydaturę Radnego Kazimierza Urynowicza, który nie wyraził zgody na kandydowanie.
Radny Artur Łuniewski zgłosił kandydaturę Radnego Szymona Putrę, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatów nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady odczytał proponowany skład Komisji Rewizyjnej w osobach:
1. Marian Burzyński
2. Stanisław Szwengier
3. Zbigniew Mackiewicz
4. Tomasz Rogowski
5. Szymon Putra
i poddał zaproponowany skład Komisji pod głosowanie. Zaproponowany skład Komisji został przez Radę przyjęty jednogłośnie.
Przewodniczący Rady zwrócił się do Radnych, aby zgłaszali spośród wchodzących w skład Komisji Rewizyjnej osób, osoby na funkcję Przewodniczącego Komisji.
Wiceprzewodniczący Rady Anna Danuta Truchan zgłosiła kandydaturę Radnego Stanisława Szwengier do funkcji Przewodniczącego Komisji, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatów nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad kandydaturą Radnego Stanisława Szwengier na stanowisko Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. „Za” tą kandydaturą głosowało 14 Radnych i 1 Radny „wstrzymał się od głosu”.
Przewodniczący Rady zwrócił się do Radnych, aby zgłaszali spośród wchodzących w skład Komisji Rewizyjnej osób, osoby na funkcję Zastępcy Przewodniczącego Komisji.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stanisław Szwengier zgłosił kandydaturę Radnego Tomasza Rogowskiego do funkcji Zastępcy Przewodniczącego Komisji, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatów nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad kandydaturą Radnego Tomasza Rogowskiego na stanowisko Zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. „Za” tą kandydaturą głosowało 14 Radnych i 1 Radny „wstrzymał się od głosu”.
Przewodniczący Rady zwrócił się do Radnych, aby zgłaszali spośród wchodzących w skład Komisji Rewizyjnej osób, osoby na funkcję Sekretarza Komisji.
Członek Zarządu Powiatu Andrzej Chlebus zgłosił kandydaturę Radnego Szymona Putrę do funkcji Sekretarza Komisji, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatów nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad kandydaturą Radnego Szymona Putry na stanowisko Sekretarza Komisji Rewizyjnej. „Za” tą kandydaturą głosowało 14 Radnych i 1 Radny „wstrzymał się od głosu”.
Przewodniczący
Rady odczytał projekt uchwały (Załącznik Nr 13)
i zarządził głosowanie.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr I/6/10 Rady Powiatu
w Suwałkach z dnia 2 grudnia 2010 r.
w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej został podjęta jednogłośnie (Załącznik
Nr 14).
Ad. 12
Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji stałych rady.
Przewodniczący
Rady poinformował, że na podstawie art. 17 ust. 1 rada powiatu
może powoływać ze swojego grona stałe komisje ustalając ich przedmiot działania
oraz skład osobowy. Zaproponował aby rada powołała trzy komisję stałe rady:
komisję finansową, komisję polityki społecznej oraz komisję promocji i rozwoju
powiatu. Dodał, że jego zdaniem budżetem, funduszami celowymi oraz realizacją
zadań związaną z pozyskiwaniem środków unijnych powinna zajmować się wydzielona
do tych spraw komisja finansowa, natomiast komisji promocji i rozwoju powiatu
można byłoby przypisać zadania m.in.
z zakresu turystyki, współpracy z innymi samorządami oraz organizacjami
pozarządowymi. Natomiast komisja polityki społecznej zajmować by się miała
problematyką społeczną w zakresie określonym ustawami.
Przewodniczący Rady poprosił Starostę Suwalskiego o zabranie głosu.
Starosta
Suwalski przekazał, iż te komisje w poprzedniej kadencji również były w
podobnym kształcie, dobrze spełniały swoją rolę. Dodał iż sądzi, że przy 15 –
osobowym składzie Rady nie ma potrzeby tworzenia dodatkowych Komisji, przypomniał,
iż każdy z Radnych ma obowiązek pracować najwyżej
w dwóch Komisjach Rady. Starosta dodał, iż Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu
powinna zajmować się oprócz wymienionych zadań również Strategią Rozwoju
Powiatu, Programem Rozwoju Lokalnego, szukaniem możliwości rozwojowych poprzez
wspólne wymyślanie pomysłów na programy i wnioski
o środki unijne, gospodarowanie majątkiem Powiatu. Jeśli chodzi zaś o Komisję
Polityki Społecznej, to Powiat jest skierowany w stronę właśnie tych zadań
z zakresu polityki społecznej, zarówno dotyczy to bezrobocia, osób
niepełnosprawnych, osób pokrzywdzonych przemocą, dzieci i ich rodzin. Dodał, iż
cała sfera finansowa dotyczyła będzie pracy Komisji Finansowej.
Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania lub uwagi.
Uwag ani pytań nie wniesiono.
Przewodniczący
Rady odczytał projekt uchwały (Załącznik Nr 15)
i zarządził głosowanie.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie powołania komisji stałych rady:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr I/7/10 Rady Powiatu
w Suwałkach z dnia 2 grudnia 2010 r.
w sprawie powołania komisji stałych rady została podjęta jednogłośnie (Załącznik
Nr 16).
Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z § 44 ust. 5 Statutu Powiatu Suwalskiego proponuje, aby Radni zapisali się do poszczególnych komisji rady. Dodał, iż Radny może być członkiem nie więcej niż 2 komisji stałych, a przewodniczącym – tylko raz.
Przewodniczący Rady zarządził 10 minutową przerwę, aby Radni zapisali się do poszczególnych komisji. Przerwa trwała od godz. 1615 – 1630.
Po przerwie Przewodniczący Rady poinformował Radnych, że Radni zapisali się już do poszczególnych komisji na przygotowanych wcześniej kartach.
Ad. 13
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Finansowej.
Przewodniczący Rady przypomniał, iż Komisja Finansowa zajmować się będzie sprawami stricte związanymi z budżetem powiatu, środkami funduszy celowych oraz środkami unii europejskiej.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały (Załącznik Nr 17) oraz listę Radnych, którzy zapisali się do tej komisji (Lista Radnych chętnych do pracy w Komisji Finansowej stanowi Załącznik Nr 18).
Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania lub uwagi do projektu uchwały.
Uwag ani pytań nie wniesiono.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Finansowej:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr I/8/10 Rady Powiatu
w Suwałkach z dnia 2 grudnia 2010 r.
w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji
Finansowej została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 19).
Ad. 14
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Polityki Społecznej.
Przewodniczący Rady przypomniał, iż Komisja Polityki Społecznej zajmować się będzie sprawami m.in. związanymi z edukacją publiczną, pomocą społeczną, kulturą, porządkiem publicznym, bezrobociem, sprawami konsumenckimi.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały (Załącznik Nr 20) oraz listę Radnych, którzy zapisali się do tej komisji (Lista Radnych chętnych do pracy w Komisji Polityki Społecznej stanowi Załącznik Nr 21).
Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania lub uwagi do projektu uchwały.
Uwag ani pytań nie wniesiono.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Polityki Społecznej:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr I/9/10 Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Polityki Społecznej została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 22).
Ad. 15
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu.
Przewodniczący Rady przypomniał, iż Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu zajmować się będzie sprawami z zakresu m.in. dróg, geodezji, architektury, ochrony środowiska, rolnictwa oraz promocji powiatu, turystyki, współpracy z innymi samorządami i organizacjami pozarządowymi.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały (Załącznik Nr 23) oraz listę Radnych, którzy zapisali się do tej komisji (Lista Radnych chętnych do pracy w Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu stanowi Załącznik Nr 24).
Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania lub uwagi do projektu uchwały.
Uwag ani pytań nie wniesiono.
Głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu:
za podjęciem uchwały głosowało - 15 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr I/10/10 Rady Powiatu
w Suwałkach z dnia 2 grudnia 2010 r.
w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz składu osobowego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu została podjęta jednogłośnie (Załącznik Nr 25).
Ad. 17
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Przewodniczący
Rady poinformował, że zgodnie z art. 25c ust. 4 ustawy o samorządzie
powiatowym „radny składa pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od
dnia złożenia ślubowania. Do pierwszego oświadczenia majątkowego radny jest
obowiązany dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia
działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia powiatu, w którym uzyskał
mandat, jeżeli taką działalność prowadził przed dniem wyborów” w związku z
powyższym rozdane zostaną dzisiaj radnym druki oświadczeń do wypełnienia, oraz
wyciąg z ustawy o samorządzie powiatowym i wytyczne Podlaskiego Urzędu
Wojewódzkiego
w Białymstoku dotyczące składania oświadczeń majątkowych. Dodał,
iż zgodnie z wytycznymi Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego (pismo znak:
NK.III.AS.0928-543/2010 z dn. 26.11.2010 r. – załącznik Nr 26)
informacje zawarte w oświadczeniu majątkowym powinny być przedstawione wg stanu
na dzień złożenia ślubowania, tj. na dzień 2 grudnia 2010 r., na wstępie pod
tytułem oświadczenia majątkowego należy wpisać datę ślubowania (wyboru).
Przewodniczący rady zarządził przerwę w celu ukonstytuowania się nowo powołanych komisji rady. Dodał, iż członkowie Komisji na I posiedzeniu dokonają wyboru Przewodniczącego Komisji oraz Wiceprzewodniczącego poszczególnych Komisji, co usprawni prace Rady, m.in. Przewodniczący Komisji będzie mógł już zgodnie ze statutem Powiatu zwoływać posiedzenia Komisji.
Przerwa trwała od godz. 1645 do godz. 1705.
Po przerwie Przewodniczący Rady powiedział, że komisję ukonstytuowały się i będzie można już normalnie pracować, usprawni to pracę rady.
Przewodniczący Rady
poinformował, że do tej pory sesje rady odbywały się najczęściej w ostatni
czwartek miesiąca. Jeżeli porządek sesji był bogaty
w punkty to sesja rozpoczynała się o godz. 13.00, zaś jeśli była krótsza
to o godz. 14.00. Zaproponował, aby na chwilę obecną sesje odbywały się jak
dotychczas. Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady przekazał, iż proponuje, aby następna sesja Rady odbyła się jeszcze w roku 2010 tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Podyktowane jest to w głównej mierze uchwaleniem budżetu powiatu.
Przewodniczący Rady zapytał czy są oświadczenia, wnioski. Nie wniesiono.
Przewodniczący Rady podziękował wszystkim Radnym za tak konstruktywną postawę, za zrozumienie sensu funkcjonowania Powiatu Suwalskiego. Dodał, że myśli iż będzie się wszystkim dobrze współpracowało przez całe cztery lata.
Przewodniczący Rady poprosił Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach Stanisława Dziemiana o zabranie głosu.
Dyrektor Stanisław
Dziemian zaprosił uczestniczących w obradach
do udziału w kampanii, którą Powiat koordynuje mianowicie „I suwalska kampania
Białej Wstążki”. Jest to ogólnoświatowy ruch mężczyzn na rzecz przeciwdziałania
przemocy wobec kobiet. To znak solidarności, promocja pozytywnych postaw
mężczyzn wobec kobiet. Dodał, iż do 10 grudnia z uwagi na to, iż jest to
ogólnoświatowy terminie jeżeli ktoś z Państwa chciałby w tym uczestniczyć zachęca
do noszenia wyłącznie przez mężczyzn białych wstążek.
Ad. 18
Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zamknął obrady I sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1720.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
PRZEWODNICZĄCY RADY
/-/ Sławomir Małachowski
Protokołowała:
/-/ M. Radziszewska
Metryka strony