Wydział Organizacyjny

Wydział Organizacyjny
Wydział Organizacyjny

Wydział Organizacyjny

 

 

Do podstawowych zadań Wydziału należy prowadzenie następujących spraw:

 

I. w zakresie obsługi biurowej Zarządu Powiatu i Starosty:

 

1. Obsługa posiedzeń zarządu.

2. Koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu
i Starosty.

3. Prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty.

4. Zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty.

5.Prowadzenie korespondencji okolicznościowej, kalendarium rocznic
i uroczystości związanych z życiem społeczno - gospodarczym i kulturalnym mieszkańców powiatu.

 

 

II. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:

 

1. Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa.

2. Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej
i jednolitego

rzeczowego wykazu akt.

3. Prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw powierzonych innym jednostkom.

4. Przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom.

5. Prowadzenie zbiorów przepisów prawnych, w tym aktów prawa miejscowego.

 

III. w zakresie kontroli:

 

1. Prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów, załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej
oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty.

2. Kontrola realizacji przez wydziały wniosków pokontrolnych.

3. Udział na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych.

4. Analiza materiałów pokontrolnych i opracowanie generalnych wniosków
w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działań Starostwa.

5. Sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami.

 

 

 

IV. w zakresie skarg i wniosków:

 

1. Przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów ze Starostą, Wicestarostą lub Sekretarzem, bądź kierowanie ich do właściwych wydziałów.

 

V. w zakresie spraw kadrowych:

 

1. Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
oraz akt osobowych pracowników.

2. Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych
i prowadzenie stosownych rejestrów.

3. Prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, jubileuszy i odznaczeń.

4. Koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa.

5. Nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej przestrzegania
w Starostwie tajemnicy państwowej i służbowej.

6. Sporządzanie sprawozdań statystycznych z zatrudnieniem pracowników.

 

VI. w zakresie spraw administracyjno - gospodarczych:

 

1. Administrowanie budynkami Starostwa.

2. Prowadzenie remontów bieżących oraz konserwacja pomieszczeń Starostwa.

3. Gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa.

4. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa.

5. Prowadzenia magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych.

6. Prowadzenie ewidencji magazynowej, zapasów materiałowych
oraz dokumentacji przychodów i rozchodów.

7. Prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych.

8. Prowadzenia ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych
w używaniu (ksiąg inwentarzowych).

9. Prowadzenia gospodarki samochodowej w tym ewidencjonowanie
i rozliczanie zużytego paliwa.

10. Załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami.

11. Wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa.

12. Prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa.

13. Realizowanie zadań związanych z ochroną przeciwpożarową.

14. Prowadzenie zakładowej działalności socjalnej wynikającej z ustawy
o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

15. Wykonywanie zadań związanych z wyborami.

16. Sporządzanie deklaracji na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy oraz dokonywanie ewentualnych jej korekt.

 

VII. w zakresie bezpieczeństwa o higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej:

 

1. Analiza i ocena bezpieczeństwa i higieny pracy.

2. Stwierdzenie zagrożeń zawodowych.

3. przeprowadzanie kontroli warunków pracy.

4. Zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp.

5. organizowanie szkolenia pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

6. Rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy.

7. Kontrola stanu technicznego pomieszczeń zajmowanych przez Starostwo
oraz użytkowanych instalacji.

 

VIII. w zakresie spraw archiwalnych:

 

1. Przyjmowanie dokumentacji archiwalnej od poszczególnych wydziałów Starostwa.

2. Opracowywanie przyjętej dokumentacji, sporządzanie jej ewidencji
oraz przechowywanie i zabezpieczenie.

3. Udostępnianie w miarę potrzeb materiałów archiwalnych i dokumentacji
nie archiwalnej.

4. Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.

5. Przygotowywanie dokumentacji do brakowania, udział w komisyjnym brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę,
po uprzednim uzyskaniu zezwolenia właściwego archiwum państwowego.

6. Sporządzanie rocznego sprawozdania z wykonania czynności i zadań archiwum zakładowego.

 

IX. w zakresie obsługi informatycznej:

 

1. Nadzór nad prawidłowością funkcjonowania sprzętu komputerowego.

2. Bieżąca naprawa i konserwacja sprzętu komputerowego.

3. Pomoc pracownikom Starostwa w obsłudze sprzętu komputerowego.

 

 

X. w zakresie spraw obywatelskich:

 

1.Przygotowanie zezwoleń w drodze decyzji administracyjnej
na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa oraz przekazywanie zwłok szkołom wyższym.

2.Powoływanie osób do stwierdzenia zgonu w razie niemożności dokonania tego przez lekarza leczącego chorego w ostatniej chorobie.

3.Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem zezwoleń
na przeprowadzenie zbiórek publicznych na terenie powiatu lub jego części.

4.Sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń.

5.Współpraca z organizacjami pozarządowymi.

6.Przygotowanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne w zakresie drobnej wytwórczości.

7.Prowadzenie spraw w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.

8.Realizacja zadań należących do powiatu w zakresie:

    1. bezpieczeństwa i porządku publicznego,

    2. ochrony przeciwpożarowej,

    3. zapobiegania skutkom klęsk żywiołowych lub ich usuwania.

9.Wykonywanie należących do powiatu zadań systemu Państwowe
Ratownictwo Medyczne, w tym przygotowanie i aktualizowanie powiatowego planu zabezpieczenia medycznych działań ratowniczych.

10. Obsługa Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego.

11. Obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.

12. Podejmowanie wspólnie z organizatorem imprezy i innymi jednostkami organizacyjnymi skoordynowanych przedsięwzięć zapewniających bezpieczeństwo imprezom masowym.

XII. w zakresie spraw wojskowych:

 

1. Podejmowanie wspólnie z organizatorem imprezy i innymi jednostkami organizacyjnymi skoordynowanych przedsięwzięć zapewniających bezpieczeństwo imprezom masowym.

2. Analiza sytuacji życiowej kombatantów i osób represjonowanych oraz podejmowania w tym zakresie stosownych inicjatyw.

3. Organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic związanych z walkami o niepodległość oraz ofiarami wojny i okresu powojennego.

4. Organizowanie działań związanych z realizacją zadań obrony cywilnej.

5. Przygotowanie przeprowadzenia poboru obywateli.

6. Organizowanie akcji kuriersko - posłańczej.

7. Obsługa powiatowego zespołu ds. ochrony przeciwpożarowej
i ratownictwa.

8. Obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.

 

 

 Naczelnik Wydziału: Cezary Grzegorz Zwoliński

      p. 125 tel. 087( 562-84-75)

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Magdalena Sienkiewicz

Wprowadzający: Magdalena Sienkiewicz

Data modyfikacji: 2005-04-25

Opublikował: Magdalena Sienkiewicz

Data publikacji: 2005-04-07