Wydział Organizacyjny
Wydział Organizacyjny
Do podstawowych zadań Wydziału należy prowadzenie następujących spraw:
I. w zakresie obsługi biurowej Zarządu Powiatu i Starosty:
1. Obsługa posiedzeń zarządu.
2. Koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu
i Starosty.
3. Prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty.
4. Zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty.
5.Prowadzenie korespondencji okolicznościowej, kalendarium rocznic
i uroczystości związanych z życiem społeczno - gospodarczym i kulturalnym mieszkańców powiatu.
II. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
1. Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa.
2. Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej
i jednolitego
rzeczowego wykazu akt.
3. Prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw powierzonych innym jednostkom.
4. Przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom.
5. Prowadzenie zbiorów przepisów prawnych, w tym aktów prawa miejscowego.
III. w zakresie kontroli:
1. Prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów, załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej
oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty.
2. Kontrola realizacji przez wydziały wniosków pokontrolnych.
3. Udział na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych.
4. Analiza materiałów pokontrolnych i opracowanie generalnych wniosków
w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działań Starostwa.
5. Sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami.
IV. w zakresie skarg i wniosków:
1. Przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów ze Starostą, Wicestarostą lub Sekretarzem, bądź kierowanie ich do właściwych wydziałów.
V. w zakresie spraw kadrowych:
1. Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
oraz akt osobowych pracowników.
2. Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych
i prowadzenie stosownych rejestrów.
3. Prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, jubileuszy i odznaczeń.
4. Koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa.
5. Nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej przestrzegania
w Starostwie tajemnicy państwowej i służbowej.
6. Sporządzanie sprawozdań statystycznych z zatrudnieniem pracowników.
VI. w zakresie spraw administracyjno - gospodarczych:
1. Administrowanie budynkami Starostwa.
2. Prowadzenie remontów bieżących oraz konserwacja pomieszczeń Starostwa.
3. Gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa.
4. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa.
5. Prowadzenia magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych.
6. Prowadzenie ewidencji magazynowej, zapasów materiałowych
oraz dokumentacji przychodów i rozchodów.
7. Prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych.
8. Prowadzenia ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych
w używaniu (ksiąg inwentarzowych).
9. Prowadzenia gospodarki samochodowej w tym ewidencjonowanie
i rozliczanie zużytego paliwa.
10. Załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami.
11. Wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa.
12. Prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa.
13. Realizowanie zadań związanych z ochroną przeciwpożarową.
14. Prowadzenie zakładowej działalności socjalnej wynikającej z ustawy
o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
15. Wykonywanie zadań związanych z wyborami.
16. Sporządzanie deklaracji na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy oraz dokonywanie ewentualnych jej korekt.
VII. w zakresie bezpieczeństwa o higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej:
1. Analiza i ocena bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Stwierdzenie zagrożeń zawodowych.
3. przeprowadzanie kontroli warunków pracy.
4. Zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp.
5. organizowanie szkolenia pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
6. Rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy.
7. Kontrola stanu technicznego pomieszczeń zajmowanych przez Starostwo
oraz użytkowanych instalacji.
VIII. w zakresie spraw archiwalnych:
1. Przyjmowanie dokumentacji archiwalnej od poszczególnych wydziałów Starostwa.
2. Opracowywanie przyjętej dokumentacji, sporządzanie jej ewidencji
oraz przechowywanie i zabezpieczenie.
3. Udostępnianie w miarę potrzeb materiałów archiwalnych i dokumentacji
nie archiwalnej.
4. Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.
5. Przygotowywanie dokumentacji do brakowania, udział w komisyjnym brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę,
po uprzednim uzyskaniu zezwolenia właściwego archiwum państwowego.
6. Sporządzanie rocznego sprawozdania z wykonania czynności i zadań archiwum zakładowego.
IX. w zakresie obsługi informatycznej:
1. Nadzór nad prawidłowością funkcjonowania sprzętu komputerowego.
2. Bieżąca naprawa i konserwacja sprzętu komputerowego.
3. Pomoc pracownikom Starostwa w obsłudze sprzętu komputerowego.
X. w zakresie spraw obywatelskich:
1.Przygotowanie zezwoleń w drodze decyzji administracyjnej
na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa oraz przekazywanie zwłok szkołom wyższym.
2.Powoływanie osób do stwierdzenia zgonu w razie niemożności dokonania tego przez lekarza leczącego chorego w ostatniej chorobie.
3.Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem zezwoleń
na przeprowadzenie zbiórek publicznych na terenie powiatu lub jego części.
4.Sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń.
5.Współpraca z organizacjami pozarządowymi.
6.Przygotowanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne w zakresie drobnej wytwórczości.
7.Prowadzenie spraw w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.
8.Realizacja zadań należących do powiatu w zakresie:
bezpieczeństwa i porządku publicznego,
ochrony przeciwpożarowej,
zapobiegania skutkom klęsk żywiołowych lub ich usuwania.
9.Wykonywanie należących do powiatu zadań systemu Państwowe
Ratownictwo Medyczne, w tym przygotowanie i aktualizowanie powiatowego planu zabezpieczenia medycznych działań ratowniczych.
10. Obsługa Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego.
11. Obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
12. Podejmowanie wspólnie z organizatorem imprezy i innymi jednostkami organizacyjnymi skoordynowanych przedsięwzięć zapewniających bezpieczeństwo imprezom masowym.
XII. w zakresie spraw wojskowych:
1. Podejmowanie wspólnie z organizatorem imprezy i innymi jednostkami organizacyjnymi skoordynowanych przedsięwzięć zapewniających bezpieczeństwo imprezom masowym.
2. Analiza sytuacji życiowej kombatantów i osób represjonowanych oraz podejmowania w tym zakresie stosownych inicjatyw.
3. Organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic związanych z walkami o niepodległość oraz ofiarami wojny i okresu powojennego.
4. Organizowanie działań związanych z realizacją zadań obrony cywilnej.
5. Przygotowanie przeprowadzenia poboru obywateli.
6. Organizowanie akcji kuriersko - posłańczej.
7. Obsługa powiatowego zespołu ds. ochrony przeciwpożarowej
i ratownictwa.
8. Obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
Naczelnik Wydziału: Cezary Grzegorz Zwoliński
p. 125 tel. 087( 562-84-75)
Metryka strony