Zalecenia pokontrolne z kontroli w Wydziale Organizacyjnym

Zalecenia pokontrolne z kontroli przeprowadzonej w Wydziale Organizacyjnym w zakresie przyjmowania, rejestracji i terminowości udzielania odpowiedzi na skargi
ZARZĄD POWIATU

ZARZĄD POWIATU                                                                                            Suwałki, 2006-04-07

     w Suwałkach

 ul. Noniewicza 10

  16-400 Suwałki

                                                                                                                           

AKW.0912/2/4/06

 

                                                                                                Pan

                                                                                                Cezary Grzegorz Zwoliński

                                                                                                Sekretarz Powiatu

                                                                                                            w/m

 

 

            Uprzejmie informuję, że w wyniku problemowej kontroli oceniającej przyjmowanie, rejestrację i terminowość udzielania odpowiedzi na skargi - przeprowadzonej przez inspektora d/s kontroli wewnętrznej w Wydziale Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Suwałkach,  stwierdzono niedociągnięcia opisane w protokole kontroli, którego jeden egzemplarz pozostawiono w kontrolowanym Wydziale.

 

            Postępowanie kontrolne przeprowadzono na podastwaie analizy rejestru skarg i wniosków  oraz teczek spraw prowadzonych w 2005 roku przez Wydział Organizacyjny.

W 2005 roku wpłynęło 10 skarg i 2 wnioski.

W wyniku czynności kontrolnych stwierdzono, że:

-         nastąpiło przekroczenie terminu rozpatrzenia skarg zarejestrowanych w ,,Rejestrze skarg i wniosków'' pod nr 7 i 12 (str. 4 i 5 protokołu),

-         przekroczenie terminu przy przekazaniu skarg do załatwienia właściwym organom w odniesieniu do skarg zarejestrowanych pod  nr 7 i 8 (str. 5 protokołu),

-         nieznaczne rozbieżności w ustalaniu terminu do załatwienia skarg.

 

            Z uwagi na powyższe oraz na podstawie § 25 Uchwały Nr XXXI/44/2000 Zarządu Powiatu w Suwałkach z dnia 19 maja 2000r w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli, proszę o podjęcie działań zmierzających do:

1.      wyeliminowania zwłoki w rozpatrywaniu skarg i zachowywania jednomiesięcznego terminu wynikajacego z art.237 § 1 Kpa,

2.      w każdym przypadku, gdy rozpatrzenie skargi nie może nastąpić w terminie wynikającym z art. 237 Kpa, działając w oparciu o art. 36 Kpa informowania o powyższym skarżącego jednocześnie wyznaczając nowy termn rozpatrzenia skargi i podając przyczyny zwłoki,

3.      ustalania terminów rozpatrywania skarg i wniosków zgodnie z art. 57 Kpa.

         

            O spsobie wykonania zaleceń proszę powiadomić Zarząd Powiatu w Suwałkach w terminie 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia.

 

        S T A R O S T A

/-/ Szczepan Ołdakowski

/-/ A. Łapińska

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Alina Łapińska

Wprowadzający: Alina Łapińska

Data modyfikacji: 2006-05-11

Opublikował: Ewa Krzyżewska

Data publikacji: 2006-05-11