Protokół Nr VI/11
Protokół Nr VI/11
z obrad VI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach
Obrady VI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 27 maja 2011 r. w sali Nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1500.
Ad 1.
Otwarcie obrad.
Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych ustawowego składu rady, w obradach uczestniczy 13 radnych:
1. Burzyński Marian
2. Chlebus Andrzej
3. Kleszczewski Zbigniew
4. Kowalewski Witold
5. Łanczkowski Andrzej
6. Łuniewski Artur
7. Mackiewicz Zbigniew
8. Małachowski Sławomir
9. Ołdakowski Szczepan
10. Putra Szymon
11. Racis Daniel
12. Szwengier Stanisław
13. Truchan Anna Danuta
Nieobecni:
1. Dziatkowski Marek
2. Rogowski Tomasz
Przewodniczący Rady przekazał, iż dwaj Radni są jeszcze na spotkaniu służbowym, po części reprezentują Powiat Suwalski i dołączą do grona Radnych w trakcie trwania sesji.
Przewodniczący
Rady stwierdził, że istnieje prawomocne quorum
do podejmowania uchwał.
Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości: Pana Waldemara Kwaterskiego – Radnego Sejmiku Województwa Podlaskiego, Pana Andrzeja Bałazego – Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach, Pana Dariusza Siwickiego - Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach, Pana Józefa Hańczuka - Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach, Pana Andrzeja Mielziuka – w/z Komendanta Placówki Straży Granicznej w Rutce – Tartak, Pana ppłk Waldemara Siedleckiego – Dowódcę 14 Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej w Suwałkach, Pana Piotra Karnasiewicza – Z- cę Nadleśniczego Nadleśnictwa Suwałki.
Przewodniczący Rady powitał Wójtów Gmin: Pana Adama Szymańskiego – Wójta Gminy Bakałarzewo, Pana Sławomira Renkiewicza – Wójta Gminy Przerośl. Powitał również Sekretarza Gminy Raczki – Pana Andrzeja Czuper oraz Przewodniczącego Rady Gminy Bakałarzewo – Pana Tomasza Naruszewicza.
Przewodniczący Rady powitał dyrektorów, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu suwalskiego: Panią Teresą Dzienuć – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, Pana Stanisława Dziemiana – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, Pana Marka Dziemiana – Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, Pana Jana Kazimierza Orłowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie, Pana Waldemara Jerzego Pstrzocha – Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce, Panią Bożennę Jadwigę Chmielewską Dyrektora Ośrodka Wsparcia dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lipniaku, Pana Mirosława Szczesnego – Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki, Pana Cezarego Grzegorza Zwolińskiego – Sekretarza Powiatu, Panią Elżbietę Olejnik – Skarbnika Powiatu, Panią Grażynę Kuklińską – Powiatowego Rzecznika Konsumentów, naczelników wydziałów Starostwa Powiatowego w Suwałkach: Panią Teresę Zwolan, Panią Jolantę Sawicką, Panią Celinę Puchalską, Pana Stanisława Żukowskiego, Pana Ryszarda Kalinowskiego.
Przewodniczący Rady powitał obecnego na sali Pana Władysława Renowickiego - Wiceprzewodniczącego Powiatowego Zrzeszenia LZS w Suwałkach, Pana mjr. Zdzisława Rapiejko – Z-cę Dyrektora Aresztu Śledczego w Suwałkach, Pana Bogusława Malinowskiego jako gościa zaproszonego w sprawie jednego z punktów obrad dzisiejszej sesji (lista zaproszonych Gości – załącznik Nr 1).
Przewodniczący Rady powitał Radnych Rady Powiatu (lista obecności Radnych – załącznik Nr 2).
Przewodniczący Rady złożył gratulacje Komendantowi Miejskiemu Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach Panu Dariuszowi Siwickiemu w związku z otrzymanym stopniem zawodowym pułkownika. Dodał, iż gratulacje zostały złożone wspólnie ze Starostą Suwalskim podczas obchodów święta straży pożarnej.
Przewodniczący Rady powitał Pana ppłk Waldemara Siedleckiego – Dowódcę 14 Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej w Suwałkach. Dodał, iż chciałby, aby Pan ppłk Siedlecki wszedł na stałe do gości honorowych zapraszanych na sesję i uczestniczył w obradach naszych sesji jako współpartner. Powitał również przybyłego na obrady Komendanta Wojskowej Komendy Uzupełnień Pana Rajmunda Gierosa oraz Pana Mariusza Grygieńcia – Wójta Gminy Szypliszki.
Ad. 2.
Przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący Rady poinformował, iż Państwo Radni otrzymali porządek obrad wraz z materiałami, w brzmieniu:
1. Otwarcie obrad i powitanie gości.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z obrad V sesji Rady Powiatu w Suwałkach.
4. Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
7. Rozpatrzenie „Informacji za 2010 r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki”.
8. Rozpatrzenie „Informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2010 r.”.
9. Rozpatrzenie „Informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2010”.
10. Rozpatrzenie „Sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2010 r.”
11. Rozpatrzenie
„Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o
stanie bezpieczeństwa powiatu suwalskiego
w zakresie ochrony przeciwpożarowej w roku 2010”.
12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.
13. Rozpatrzenie skargi na działalność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach.
14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podjęcia partnerskiej współpracy pomiędzy Powiatem Suwalskim (Rzeczpospolita Polska) a Centrum Kultury i Wolnego Czasu Jieznas oraz Centrum Wspólnotowym Miasta Jieznas (Rejon Prienai, Republika Litewska).
15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach.
16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie utworzenia zakładu budżetowego pn. Suwalski Ośrodek Wspierania Aktywności.
17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2011 r.
18. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018.
19. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2010 r.
20. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach.
21. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
22. Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi lub propozycje zmiany porządku obrad sesji.
Uwag ani propozycji zmian porządku obrad sesji nie wniesiono.
Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:
za przyjęciem porządku głosowało - 13 radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 3.
Przyjęcie protokołu z obrad V sesji Rady Powiatu w Suwałkach.
Przewodniczący
Rady poinformował, że protokół zwyczajowo
był wyłożony w Biurze Rady Powiatu, zapytał, czy są uwagi do treści protokołu.
Uwag nie wniesiono.
Głosowanie nad przyjęciem protokołu z V sesji Rady Powiatu:
za przyjęciem protokołu głosowało - 13 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Protokół z obrad V Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.
Ad.4.
Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.
Przewodniczący Rady poinformował, iż sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie miedzysesyjnym z posiedzeń w dniach 5 i 17 maja br. Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Zapytał, czy są uwagi, pytania do przedłożonego sprawozdania.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:
za przyjęciem sprawozdania głosowało - 13 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostało przyjęte jednogłośnie (załącznik Nr 3).
Ad.5.
Interpelacje i zapytania radnych.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie interpelacji.
Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał, iż w miniony poniedziałek Sejmik Województwa Podlaskiego podjął uchwałę o pomocy finansowej dla Powiatu Suwalskiego w kwocie do 1 mln zł na modernizację drogi dojazdowej do Ośrodka Sportów Zimowych Szelment. Z tej okazji Starosta Ołdakowski na ręce Radnego Sejmiku Województwa Podlaskiego Pana Waldemara Kwaterskiego złożył serdeczne podziękowania za przyznaną pomoc, za konstruktywne podejście do tematu. Jest to wspólny interes zarówno Powiatu jak i Gmin, na obszarze których ten Ośrodek funkcjonuje. Dodał, iż sądzi, że będzie to sprzyjało rozwojowi nie tylko Ośrodka, lecz też przyciągnie nowych inwestorów, będą prawdopodobnie powstawały pensjonaty wokół Ośrodka, wokół tej idei, która przyświeca rozwojowi sportów nie tylko zimowych, ale też i letnich, ponieważ Ośrodek rozwija się. Starosta zwrócił się do Radnego Kwaterskiego, aby przekazał, te podziękowania Zarządowi Województwa Podlaskiego, Panu Marszałkowi. Dodał, iż te pieniądze zostaną wykorzystane we właściwym stopniu, droga w końcu powstanie i skończą się problemy z dojazdem do tego obiektu.
Innych interpelacji i zapytań nie wniesiono.
Przewodniczący
Rady poinformował Radnego Stanisława Szwengra, iż w związku ze zgłoszoną przez
niego interpelacją w sprawie zaproszenia Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w
Białymstoku na sesję, Dyrektor odpowiedział na zaproszenie, jednakże przybył w
dniu wczorajszym w momencie kiedy trwało posiedzenie Komisji. Dodał, iż
Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich po prostu pomylił dni i zjawił się wczoraj.
W związku z tym uzgodniono
z Dyrektorem, iż będzie on sukcesywnie zapraszany na sesję i w końcu
przybędzie.
Ad.6.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
Przewodniczący Rady oddał glos Panu Radnemu Sejmiku Województwa Podlaskiego.
Radny Sejmiku Województwa Podlaskiego Waldemar Kwaterski przekazał podziękowanie za zaproszenie na sesję. Dodał, iż jego wkład w środki finansowe na drogę do Szelmentu jest naprawdę skromny. Główne poparcie dla tego wniosku wypłynęło od Marszałka Cieślukowskiego. Dodał, iż obaj są z tego terenu, dlatego też warto takie wnioski popierać. Przekazał również, iż jego dom rodzinny jest w Powiecie Suwalskim, obecnie mieszka w Sejnach, granica dzieli bardzo niewielka od Suwak. Dodał, iż zobowiązuje się w każdej chwili, na każde wnioski mieszkańców Powiatu odpowiadać, zaś jeśli chodzi o starania się o środki finansowe z Sejmiku to mogą Państwo na nas liczyć. „Na nas” ponieważ ta reprezentacja w tej chwili jest bardzo silna jeśli chodzi o nasz Powiat Suwalski.
Przewodniczący Rady serdecznie podziękował Radnemu Sejmiku Województwa Podlaskiego za te słowa wsparcia.
Ad.7.
Rozpatrzenie „Informacji za 2010 r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki”.
Przewodniczący
Rady zwrócił się do szanownego grona Radnych
z zapytaniem, czy ktoś zgłasza konieczność wypowiadania się osób, które
przedstawiały informację na Komisjach tj. dyrektorów jednostek, oraz
Komendantów, aby jeszcze raz referowali dla całej Rady informacje za rok
poprzedni.
Radni nie zgłosili takiego wniosku.
Przewodniczący Rady zapytał, czy w związku z powyższym Radni przyjmują taką praktykę jak było na poprzedniej sesji, tzn. gdy nasuną się dla Państwa Radnych pytania, to zostaną one zadane dla osoby bezpośrednio.
Radni przyjęli propozycje Przewodniczącego Rady.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższą „Informację za 2010 r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki” wraz z materiałami. Z tą informacją zapoznała się na posiedzeniu Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 25 maja br. Zapytał, czy są pytania do Pana Inspektora Nadzoru Budowlanego, ewentualnie uwagi, co do informacji.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.
Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag do powyższej informacji uważa „Informację za 2010 r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki” za przyjętą (załącznik Nr 4).
Ad.8.
Rozpatrzenie „Informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2010 r.”.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższą „Informację Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2010 r.” wraz z materiałami.
Z tą informacją zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 26 maja br. Zapytał, czy są pytania do Pana Inspektora Sanitarnego, ewentualnie uwagi, co do informacji.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Wiceprzewodniczący Komisji Polityki Społecznej Daniel Racis poinformował, iż Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.
Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag do powyższej informacji uważa „Informację Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2010 r.”.” za przyjętą (załącznik Nr 5).
Ad.9.
Rozpatrzenie „Informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2010”.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższą „Informację Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2010”. wraz z materiałami.
Z tą informacją zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 26 maja br. Zapytał, czy są pytania do Powiatowego Lekarza Weterynarii, ewentualnie uwagi, co do informacji.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Wiceprzewodniczący Komisji Polityki Społecznej Daniel Racis poinformował, iż Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.
Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag do powyższej informacji uważa „Informację Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2010”za przyjętą (pismo znak: PIW-PL-4034-1/11 z dn. 23.02.2011 r.– załącznik Nr 6).
Ad.10.
Rozpatrzenie „Sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2010 r.”
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższe „Sprawozdanie z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2010 r.” wraz z materiałami.
Z tym sprawozdaniem zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 26 maja br. Zapytał, czy są pytania do Pana Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach ewentualnie uwagi, co do sprawozdania.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Wiceprzewodniczący Komisji Polityki Społecznej Daniel Racis poinformował, iż Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego sprawozdania.
Przewodniczący Rady
przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag
do powyższego sprawozdania uważa „Sprawozdanie z działalności Komendanta
Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informację o stanie bezpieczeństwa
i porządku publicznego za 2010 r.” za przyjęte (pismo znak: TOM-0151-41/11
z dn. 7.02.2011 r. - załącznik Nr 7).
Ad.11.
Rozpatrzenie „Informacji
Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie
bezpieczeństwa powiatu suwalskiego
w zakresie ochrony przeciwpożarowej w roku 2010”.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższą „Informację Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w roku 2010” wraz z materiałami.
Z tą informacją zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 26 maja br. Zapytał, czy są pytania do Pana Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach ewentualnie uwagi, co do informacji.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Wiceprzewodniczący Komisji Polityki Społecznej Daniel Racis poinformował, iż Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.
Przewodniczący Rady
przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag
do powyższej informacji uważa „Informację Komendanta Miejskiego Państwowej
Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa powiatu suwalskiego w
zakresie ochrony przeciwpożarowej w roku 2010”. za przyjętą (pismo
znak: MR-0761/2/11 z dn. 12.04.2011 r. - załącznik Nr 8).
Ad.12.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Polityki Społecznej.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Wiceprzewodniczący Komisji Polityki Społecznej Daniel Racis poinformował, iż komisja w dniu 26 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 9)
Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.
za podjęciem uchwały głosowało - 13 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr VI/47/11 Rady Powiatu w
Suwałkach z dnia 27 maja 2011 r.
w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia
przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego została podjęta jednogłośnie (załącznik
Nr 10).
Ad.13.
Rozpatrzenie skargi na działalność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach.
Przewodniczący Rady przekazał, iż w dniu 20 kwietnia br. do Starostwa Powiatowego w Suwałkach wpłynęło pismo z Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, który zgodnie z art. 231 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego przekazał w załączeniu skargę Pana Bogusława Malinowskiego z dnia 5 kwietnia br. dotyczącą postępowania pracownika i Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach w kwestii otrzymanej przez skarżącego z funduszu pracy jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej przekazanej przez Powiatowy Urząd Pracy w Suwałkach. Dodał, iż w związku z tym że skarga dotyczy zarówno Dyrektora jak i pracownika Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach organem właściwym do rozpatrzenia skargi w części dotyczącej kierownika jednostki jest Rada Powiatu w Suwałkach, zaś pracownika – Dyrektor jednostki.
Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższą skargę zgodnie z procedurami przekazał do właściwej dla Rady Powiatu - Komisji Rewizyjnej, która prowadzi postępowanie wyjaśniające w zakresie złożonej skargi. Dodał, iż Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Suwałkach po przeprowadzonym w dniu 12 maja br. postępowaniu wyjaśniającym w zakresie złożonej skargi oraz wysłuchaniu obu stron tj. zarówno strony skarżącej jak też strony oskarżanej na posiedzeniu Komisji, opracowała opinię Komisji oraz przygotowała projekt uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach.
Przewodniczący Rady powitał przybyłych na obrady Radnych – Radnego Tomasza Rogowskiego oraz Radnego Marka Dziatkowskiego. Dodał, iż obecnie w obradach uczestniczy 15 Radnych uprawnionych do głosowania.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przekazał w dniu 12 maja br. opinię Komisji wraz z projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w przedmiotowej sprawie (pismo znak: BRP.1510.1.2011 z dn. 12.05.2011 r. – załącznik Nr 11).
Przewodniczący Rady odczytał opinię Komisji Rewizyjnej oraz projekt uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach. Dodał, iż Komisje Rady na swych posiedzeniach zapoznały się z przedstawionym przez Komisję Rewizyjną projektem uchwały Rady Powiatu i nie wniosły uwag do treści projektu uchwały.
Przewodniczący Rady otworzył czas na dyskusję, przekazał, iż jeżeli strony będą chciały zabrać głos, to udzieli czasu na wypowiedź.
Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Bogusławowi Malinowskiemu.
Przewodniczący Rady – ile czasu potrzebuje Pan na wypowiedź?
Pan Bogusław Malinowski – to będzie trochę dłuższa wypowiedź, bo tu jest namotane tyle, że trudno to wyjaśnić w kilku słowach.
Przewodniczący Rady – chce tylko uprzedzić, że obrady sesji są nagrywane, aby miał Pan tego świadomość, bo jak Pan na wstępie mówi że jest tu namotane, to żeby potem Pan Przewodniczący Pana nie podał o zniesławienie, żebyśmy się rozumieli, bo ja nie znam Pana a Pan mnie. Ile Pan potrzebuje czasu na wypowiedź?
Pan Bogusław Malinowski – od 5 do 10 min.
Przewodniczący Rady – chciałbym uszczegółowienia tego, co nowego Pan wnosi w tej sprawie, i proszę o ustosunkowanie się do tego.
Pan Bogusław Malinowski – pieniądze zostały przyznane komisyjnie, a odebrać pieniądze postanowiła tylko jedna osoba – referent Pani Górniak. Na protokole nie ma żadnego innego podpisu, nawet kierowniczki tego działu. Zaproponowała mi, że są chętni i zainteresowani moim lokalem. Tu niedaleko jest prokuratura, ja pisząc to, że Pani Górniak proponowała, że są zainteresowani moim lokalem i jeśli ja to składam na piśmie do urzędu państwowego to powinna Pani Dyrektor skierować do prokuratora, żeby przeprowadził dochodzenie, ale jakoś to pomija, i traktuje to jakby nie był to Urząd Pracy tylko może jakaś agencja. Tak że ja te pieniądze wydałem zgodnie, dalej ten lokal będę prowadził i dzisiaj już przyjeżdżali i oglądali, a że ja nie zrobiłem, jeden minus był mój, że nie złożyłem dochodu za rok 2009, że nie miałem jak to na ostatnim posiedzeniu Komisji było powiedziane „żeby Pan chociaż zawarł umowę to by było wszystko w porządku”. To przez ten głupi papierek trzeba mnie zniszczyć. Przecież to powstaje lokal na 120 osób, dość ładne położenie – na Lotniczej, ogród będzie, tak że jest duże zainteresowanie, a że komuś się to podoba to co ja mogę zrobić. Na pewno tego lokalu nikt nie przejmie, to był mój, jest mój i będzie mój, a że ktoś ma takie zamiary i wykorzystuje władzę do tego, swój urząd, to już ja na to nie poradzę. I uważam, że jeśli ja podaję i pisze o tym na piśmie to trzeba władze antykorupcyjne niech to skontrolują. Ja chcę ten lokal dalej prowadzić i na pewno nie jeden z Panów w ciągu najbliższych miesięcy zajrzy, ponieważ od jednego do dwóch miesięcy ten lokal będzie już czynny. To nie jest budka na bazarze, ze ja jeden będę pracował, będzie zatrudnionych tam 3 - 5 osób i dla Urzędu Pracy powinno zależeć, że dodatkowo będą nowe stanowiska pracy. Ale nie, ich nie obchodzi, tylko chcą zniszczyć, bo ktoś za tym stoi.
Przewodniczący Rady – chciałbym ku woli Pana jako prowadzący obrady, wymienił Pan tutaj organy. Pan jako obywatel, jeśli widzi Pan, że ktoś popełnia przestępstwo, ma Pan prawo tak jak Pan powiedział iść do prokuratury. Każdy człowiek z ulicy, jeśli widzi przestępstwo to ma prawo zadzwonić czy do jednej, czy do drugiej służby i wnieść stosowne zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Chciałbym przypomnieć, że rozpatrujemy skargę na działalność Pani Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy a nie pracownika, żeby Pan dobrze zrozumiał, czego dotyczy projekt uchwały Rady Powiatu, ponieważ nie jesteśmy kompetentni rozpatrywać zgodnie z prawem skargi na pracownika.
Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Malinowskiemu.
Pan Bogusław Malinowski – zrobię to, zgłoszę, przejechałem się po urzędach pracy w naszym województwie i rozmawiałem, bo myślałem, że może naprawdę jakiś poważny błąd zrobiłem nieświadomie, bo człowiek wszystkich rozumów tez nie zjadł, i nikt nie powiedział, że to taki poważny błąd, żeby odebrać te pieniądze. A na przykład chodzi o to, że na ostatnim naszym spotkaniu Pan Starosta powiedział, że „są to moje dobre znajome i one nie mogły powiedzieć, że chcą przejąć ten lokal”. Ja mówię, „to Panie Starosto to nie ma co mówić, bo Pan będzie je bronił jak to są Pana dobre znajome”.
Przewodniczący Rady zwracając się do gremia Radnych – jako Rada musimy podjąć uchwałę i żebyśmy byli porządku sami ze sobą, czy Pan cokolwiek z tego co zostało tutaj przeczytane, jakby wyklucza, zaprzecza. Były tam fakty, czy prawdą jest, że Pan podpisał protokół?
Pan Bogusław Malinowski – tak, podpisałem, tam jest jednoosobowo w tym protokole nie ma żadnej notatki, że ja mam gdzieś prawo do odwołania się, a Pani Górniak podjęła jednoosobowo decyzję, że ja mam zwrócić pieniądze. Latała po tym urzędzie z tym protokołem, jak wtedy podpisywałem i nie wiem czego ona szukała, czekałem na nią może z 10 min, no podpisałem, choć pomimo tego, że się zaraz odwołałem.
Przewodniczący Rady – jest jeszcze jedna rzecz, sprawa ta oparła się o Sąd, jakby Sąd dla mnie do takich spraw jest niezawisły. Może tutaj Pan mówić, czy o Panu Staroście, czy o mnie, czy o każdym z Radnych, natomiast Sąd jest powtórzę raz jeszcze – niezawisły.
Pan Bogusław Malinowski – ale Sąd na jakiej podstawie.
Przewodniczący Rady – przepraszam bardzo, Sąd ma więcej akt do wglądu niż Przewodniczący Rady Powiatu.
Pan Bogusław Malinowski – Sąd tylko na podstawie weksla, ja rozmawiałem z Sędzią, jest weksel i ich nie obchodzi, czy jest winien, czy też nie, jest weksel i żądają do zwrotu.
Przewodniczący Rady – ja uważam tak, że jeśli Pan niebyłby właściwy do zwrotu to Sąd w żadnym wypadku nie kazałby Panu zwracać tych środków finansowych.
Pan Bogusław Malinowski – to na razie ta sprawa została zatrzymana.
Przewodniczący Rady – to oznacza, ze Pan działa w tym kierunku, że jeżeli Sąd źle podjął wyrok to Panu ten wyrok uchylą. Tylko, czy Pan zdaje sobie sprawę z tego, że rozpatrzenie skargi na działalność, ja tak to rozumuje, proszę mnie wyprowadzić z błędu, że to nie wstrzymuje postępowania administracyjnego, czy egzekucyjnego. Skarga może dotyczyć jakby Pana relacji z Urzędem Pracy i w tym momencie konkretnie z Panią Dyrektor.
Radny Artur Łuniewski – chciałbym Pana zapytać, bo jednak mimo wszystko przy wszystkich Pana racjach jest wyrok Sądu. Pan dalej obwinia Urząd Pracy, jakiegoś pracownika, natomiast jeżeli czuje się Pan pokrzywdzony wyrokiem Sądu to jest jakaś możliwość odwołania, apelacji przed wyższą instancją.
Pan Bogusław Malinowski – o ile ja mam doczynienia z Sądami, to nie jest to wyrok Sądu, tylko jest to na podstawie weksla egzekucja i ma Sąd ściągnąć te 25 tys. złotych. Ja nic nie mam do powiedzenia.
Obrady sesji opuścił Radny Andrzej Łanczkowski. W obradach udział bierze 14 Radnych uprawnionych do głosowania.
Przewodniczący Rady oddał głos Panu Staroście Ołdakowskiemu.
Starosta Szczepan Ołdakowski – Panie Przewodniczący, Szanowni Państwo ja chcę tutaj oświadczyć, że Pan Malinowski nie dokładnie zacytował moją wypowiedź z posiedzenia Komisji Rewizyjnej. Ja tam stwierdziłem, że byłem kierownikiem Powiatowego Urzędu Pracy i znam zarówno Panią Dyrektor, jak tez i pracownika, który tam pracował w momencie, kiedy byłem kierownikiem i darzyłem je zaufaniem, i w dalszym ciągu darzę. Taka była moja wypowiedź i mogą to członkowie Komisji Rewizyjnej potwierdzić, a nie to że znam i dlatego uważam, że nie popełniły żadnych błędów. Druga sprawa, to chcę powiedzieć i podkreślić tym, którzy nie uczestniczyli w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej, że prawo wypowiedzenia umowy ma właśnie Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, który działa z upoważnienia Starosty i nie trzeba żadnej Komisji zwoływać bo Dyrektor działa w moim imieniu. Działa w oparciu o przepisy prawa, w oparciu o ustawę o zatrudnieniu i rehabilitacji osób niepełnosprawnych a także w oparciu o zawartą umowę z Panem Malinowskim, pod którą się Pan podpisał, zobowiązując się wypełnić jej treść i warunki, które tam zostały zawarte, a niestety tych warunków Pan nie wypełnił. Pani Dyrektor nie ma możliwości swobodnie interpretować prawa, dysponuje ona środkami publicznymi i musi postępować zgodnie z przepisami prawa, i tak postąpiła.
Przewodniczący Rady oddał głos Panu Malinowskiemu.
Pan Bogusław Malinowski – moje niedopełnienie było, jak ja wcześniej mówiłem, że w 2009 r. nie miałem dochodów, jak na ostatnim posiedzeniu Komisji powiedzieli, „żeby Pan zawarł umowę, papierek żeby był już by nie było problemu”, ale Pani Górniak jak wkroczyła do mojego obiektu, od razu na mnie skoczyła „Pan będziesz musiał zwrócić te pieniądze”. Ja patrzę co jest, przecież tu jest sprawa dość poważna. Wtedy Pani Górnika całkowicie się zmieniła, ja nie wiedziałem o co chodzi, przecież to nie jest wielki błąd, bo ja będę chciał zatrudniać ludzi 3 – 5, będzie to duża restauracja, to dla Urzędu Pracy nie zależy, to bardzo słaby pracownik administracji państwowej jeśli tak postępuje.
Przewodniczący Rady – tu każdy ma prawo wypowiedzenia się, Pan sam przyznaje, że były błędy z Pana strony. Nie udowodnił Pan prowadzenia działalności a był to warunek wynikający z umowy. Więc jakby Pan nie podważa tego, co zostało tutaj powiedziane.
Pan Bogusław Malinowski – ja przyznaję się, że ten błąd zrobiłem, ja zrobiłem korektę do Urzędu Skarbowego i sprostowałem tą sprawę, Urząd Pracy chce tylko zniszczyć, dlaczego Pani Górniak proponuje, że są chętni do przejęcia lokalu, a Pani Dyrektor mówi „bo chcemy Panu pomóc”.
Przewodniczący Rady – nie ustosunkuję się do tego, to są Pana słowa, nie jesteśmy Sądem, są właściwe Sądy do rozpatrywania takich rzeczy, natomiast my mamy konkretnie podjąć uchwałę na skargę na Panią Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy. Czy ktoś z Państwa Radnych ma jeszcze pytania do Pana Malinowskiego? Pytań nie wniesiono.
Przewodniczący Rady zamknął dyskusję w przedmiotowej sprawie. Przypomniał, iż projekt uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w powyższej sprawie został przygotowany przez Komisję Rewizyjną, który Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Dodał, iż strony mogły wypowiedzieć się zarówno na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej oraz dzisiejszej sesji Rady, a Radni mogli zadawać pytania.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Głosowanie nad projektem
uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność
Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
w Suwałkach:
za podjęciem uchwały głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr VI/48/11 Rady Powiatu w
Suwałkach z dnia 27 maja 2011 r.
w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Powiatowego
Urzędu Pracy w Suwałkach została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 12).
Ad.14.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podjęcia partnerskiej współpracy pomiędzy Powiatem Suwalskim (Rzeczpospolita Polska) a Centrum Kultury i Wolnego Czasu Jieznas oraz Centrum Wspólnotowym Miasta Jieznas (Rejon Prienai, Republika Litewska).
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż komisja w dniu 25 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 13).
Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie podjęcia partnerskiej współpracy pomiędzy Powiatem Suwalskim (Rzeczpospolita Polska) a Centrum Kultury i Wolnego Czasu Jieznas oraz Centrum Wspólnotowym Miasta Jieznas (Rejon Prienai, Republika Litewska):
za podjęciem uchwały głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr VI/49/11 Rady Powiatu w
Suwałkach z dnia 27 maja 2011 r.
w sprawie podjęcia partnerskiej współpracy pomiędzy Powiatem Suwalskim (Rzeczpospolita
Polska) a Centrum Kultury i Wolnego Czasu Jieznas oraz Centrum Wspólnotowym
Miasta Jieznas (Rejon Prienai, Republika Litewska) została podjęta jednogłośnie
(załącznik Nr 14).
Ad.15.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez wszystkie Komisje Rady.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż komisja w dniu 25 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 15).
Przewodniczący
Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 25 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 16).
Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 26 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 17).
Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach:
za podjęciem uchwały głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr VI/50/11 Rady Powiatu w
Suwałkach z dnia 27 maja 2011 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Suwałkach
została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 18).
Ad.16.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie utworzenia zakładu budżetowego pn. Suwalski Ośrodek Wspierania Aktywności.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez wszystkie Komisje Rady.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż komisja w dniu 25 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 19).
Przewodniczący
Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 25 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 20).
Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 26 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 21).
Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie utworzenia zakładu budżetowego pn. Suwalski Ośrodek Wspierania Aktywności.
za podjęciem uchwały głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr VI/51/11 Rady Powiatu w
Suwałkach z dnia 27 maja 2011 r.
w sprawie utworzenia zakładu budżetowego pn. Suwalski Ośrodek Wspierania
Aktywności została podjęta większością głosów (załącznik Nr 22).
Ad.17.
Rozpatrzenie projektu
uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu
na 2011 r.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisję Finansową.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż komisja w dniu 25 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 23).
Przewodniczący
Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 25 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 24).
Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2011 r.:
za podjęciem uchwały głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr VI/52/11 Rady
Powiatu w Suwałkach z dnia 27 maja 2011 r.
w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2011 r. została podjęta jednogłośnie
(załącznik Nr 25).
Ad.18.
Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisję Finansową.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady
poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż komisja w dniu 25 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 26).
Przewodniczący Rady
poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 25 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 27).
Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018:
za podjęciem uchwały głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr VI/53/11 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 27 maja 2011 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2011 – 2018 została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 28).
Przewodniczący Rady przekazał, iż na przyszłej sesji Rady Powiatu ponownie będą zmiany w budżecie na 2011 r. Zarząd Powiatu nie chciał w ostatniej chwili wprowadzać zmian. Podyktowane jest to wprowadzeniem środków finansowych do budżetu powiatu na budowę drogi do Wojewódzkiego Ośrodka Sportów Zimowych „Szelment”. Uzgodnione został, iż w chwili obecnej Zarząd Powiatu przyjmie do budżetu przyznane środki finansowe, bo takie prawo ma, natomiast Rada przyjmie do budżetu powiatu na ostatniej sesji czerwcowej i wówczas zmieni się również Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2011 – 2018. Są to te środki finansowe o których mówił Radny Sejmiku Województwa Podlaskiego oraz Pan Starosta.
Ad.19.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2010 r.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Zarząd Powiatu w Suwałkach w dniu 22 marca br. przedłożył Radzie Powiatu sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2010 r. oraz informację o stanie mienia Powiatu, które Państwo Radni otrzymali (uchwała Nr X/28/11 Zarządu Powiatu w Suwałkach z dn. 18 marca 2011 r. – załącznik Nr 29). Dodał, iż uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2010 r. wpłynęła 12 kwietnia br. (kserokopia uchwały Nr RIO.V-00321-19/11 z dn. 8.04.2011 r. – załącznik Nr 30).
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2010 r.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Zarząd Powiatu w Suwałkach przedłożył również Radzie Powiatu w dniu 11 maja br. sprawozdanie finansowe sporządzone na dzień 31.12.2010 r. (pismo znak: WFB.3035.11.2011 z dn. 11.05.2011 r. – załącznik Nr 31). Dodał, iż Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w dniu 12 maja br. rozpatrywała sprawozdanie finansowe, sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2010 r. wraz z opinią RIO o tym sprawozdaniu oraz informację o stanie mienia Powiatu i zatwierdziła powyższe sprawozdania. Z uchwałami Komisji Rewizyjnej w tej sprawie Państwo Radni zostali zapoznani (uchwały Komisji Rewizyjnej Nr 3/6/11 oraz 3/7/11 z dn. 12 maja 2011 r. – załącznik Nr 32 i Nr 33).
Przewodniczący Rady przekazał, iż w związku z tym, że ustawa o finansach publicznych nałożyła na organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego obowiązek łącznego rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu za 2010 r. został przygotowany projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2010 r., który Państwo Radni otrzymali wraz z uzasadnieniem z materiałami.
Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu i Komisję Finansową w dniu 25 maja br. oraz Komisję Polityki Społecznej w dniu 26 maja br. Dodał, iż wszyscy Radni mogli brać udział w dyskusji nad powyższym sprawozdaniem.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady
poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji
i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż komisja w dniu 25 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 34).
Przewodniczący Rady
poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej
o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 25 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 35).
Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 26 maja 2011 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 36).
Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2010 r.
za podjęciem uchwały głosowało - 14 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 0
Uchwała Nr VI/54/11 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 27 maja 2011 r. zmieniająca uchwałę w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2010 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 37).
Ad.20.
Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach.
Przewodniczący Rady przekazał, iż Komisja Rewizyjna na posiedzeniu w dniu 12 maja br. po rozpatrzeniu sprawozdania finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2010 r. wraz z opinią RIO o tym sprawozdaniu oraz informacji o stanie mienia Powiatu, opracowała opinię Komisji z wykonania budżetu powiatu za 2010 r. oraz wniosek w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu z tego tytułu i przedłożyła je Radzie Powiatu w dniu 12 maja br., które Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami (pismo z dn. 12.05.2011 r. – załącznik Nr 38)
Dodał, iż uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Suwałkach wniosku w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium za 2010 r. wpłynęła w dniu 18 maja br. (uchwała Nr RIO.V-00322-17/11 z dn. 17.05.2011 r. – załącznik Nr 39).
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Suwałkach wniosku w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium za 2010 r.
Pytań i uwag nie wniesiono.
Przewodniczący Rady przekazał, iż przygotowany został projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach, który następnie odczytał.
Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach:
za podjęciem uchwały głosowało - 11 Radnych
przeciwko - 0
wstrzymało się od głosu - 3
Uchwała Nr VI/55/11 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 27 maja 2011 r. . w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach została podjęta większością głosów (załącznik Nr 40).
Przewodniczący Rady na ręce Przewodniczącego Zarządu Powiatu Pana Starosty złożył w imieniu całej Rady Powiatu serdeczne gratulacje otrzymania absolutorium.
Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał w imieniu Zarządu Powiatu w Suwałkach serdeczne podziękowania za obdarzenie Zarządu zaufaniem. Dodał, iż udzielenie absolutorium jest efektem pracy zbiorowej, dzięki czemu budżet powiatu został w takim stopniu zrealizowany, ponieważ jest to główny warunek udzielenia absolutorium i oceny pracy Zarządu. Dodał, iż Zarząd Powiatu zawsze spotykał się z rzeczową postawą Radnych, którzy rozumieli te działania jakie Zarząd podejmował i wspierali je.
Starosta Ołdakowski
złożył również podziękowania na ręce Pani Skarbnik, która pilnowała dyscypliny
budżetowej, przygotowywała projekty zmian budżetu, wprowadzała nowe środki do
budżetu i w związku z taką działalnością nigdy wydatki nie przekroczyły kwoty
planowanych dochodów.
Z bilansu jaki został przedstawiony, w ramach sprawozdania finansowego wynika
iż na koniec roku 2010 r. była nadwyżka finansowa w wysokości ponad 700 tys.
złotych. Jest to również wynik niezrealizowania wydatków w 100 % z przyczyn
obiektywnych, co podkreśliła i zauważyła Komisja Rewizyjna a także Regionalna
Izba Obrachunkowa. Dodał, iż ma na myśli głównie przebudowę dróg powiatowych,
była to kwota znaczna przekraczająca 3 mln złotych. Zadania te przeszły na rok
bieżący i w tej chwili finalizowana jest przebudowa 6 odcinków dróg
powiatowych. Sytuacja ta wynikła z tego, że problemy pojawiły się w momencie
ogłoszenia przetargu i koniecznością jego unieważnienia, kiedy ceny jakie
oferenci zaproponowali przekraczały znacznie możliwości finansowe Powiatu
Suwalskiego.
Starosta Szczepan Ołdakowski złożył podziękowania pozostałym kolegom – członkom Zarządu, którzy wspierali go w realizacji tych zadań wynikających z planu rocznego budżetu. Podziękowania przekazał również partnerom współpracującym z Powiatem Suwalskim, inspekcjom, strażom: granicznej oraz PSP w Suwałkach, Komendzie Miejskiej Policji, Wojskowej Komendzie Uzupełnień, jednostce wojskowej, która również współpracuje z Powiatem oraz innym obecnym na sali, którzy nie zostali wymienieni z imienia i nazwiska oraz pracownikom Starostwa Powiatowego, którzy przede wszystkim realizowali budżet powiatu, to oni przygotowywali projekty, przetargi oraz podejmowali inne działania, które wynikały z przepisów prawa, z ustaw, które obowiązują Powiat Suwalski. Słowa uznania i podziękowania skierował również do dyrektorów i pracowników jednostek organizacyjnych Starostwa Powiatowego, które bezpośrednio realizują budżet powiatu, m.in. Powiatowy Urząd Pracy, który wydał prawie tyle samo środków, co Powiat Suwalski. W ubiegłym roku kwota jaką Powiatowy Urząd Pracy w Suwałkach miał do dyspozycji przekroczyła 12,5 mln złotych, więc jest to ogromna kwota i odpowiedzialność ciążąca na dyrekcji, a także na pracownikach Powiatowego Urzędu Pracy, aby te środki wydać zgodnie z prawem i żeby one przynosiły właściwy skutek. Podziękowania otrzymała również Dyrektor Ośrodka Wsparcia w Lipniaku za bardzo ofiarną pracę, za to, że w trudnych warunkach finansowych i ustawowych wytrwała do końca i chce nadal współpracować z Powiatem.
Starosta Ołdakowski złożył także podziękowania dla Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, który wykazywał bardzo dużo inicjatyw w zakresie pomocy osobom potrzebującym w Powiecie Suwalskim, dla Dyrektora Zespołu Szkół w Dowspudzie dzięki zaangażowaniu i zrozumieniu tych potrzeb szkoła ma perspektywy rozwoju i wspólnymi siłami udoskonalane są warunki dydaktyczne, które tam są, dla Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce – jest to człowiek, który nie narzeka, w trudnych warunkach potrafi sobie radzić, przy skromnym budżecie Dom Dziecka funkcjonuje i warunki dla podopiecznych są na wysokim dobrym poziomie.
Podziękowania otrzymali również Wójtowie Gmin Powiatu Suwalskiego oraz Przewodniczący Rad Gmin, którzy rozumieją potrzeby Powiatu, wiedząc, że drogi, które są budowane trudniej byłoby zbudować bez ich wsparcia i pomocy. Drogi te służą wszystkim mieszkańcom Powiatu Suwalskiego, dzięki temu ta sieć dróg asfaltowych co roku się powiększa. Jest to ważny warunek sprzyjający rozwojowi zarówno Powiatu jak i Gmin. Bezpośrednio Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych realizuje te zadania najważniejsze dla powiatu tj. drogi. Starosta dodał, iż Pan Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych co prawda jest krótko Dyrektorem, ale w drożył się i dobrze sobie radzi w tym zakresie, współpraca z samorządami gminnymi zaczyna mu dobrze wychodzić, reaguje na uwagi zarówno Wójtów jak i mieszkańców Powiatu, w związku z czym łatwiej będzie poprawiać stan dróg powiatowych.
Starosta Ołdakowski podziękował również Panu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego. Przypomniał także, że Pan Inspektor rozpoczął pracę w Powiecie od 1 stycznia br., sprawozdanie zdał za swoją poprzedniczkę, współpraca z Powiatem jak też i Wojewódzkim Inspektorem Nadzoru Budowlanego zapowiada się dobrze i ta działalność przyczyni się do właściwego prowadzenia inwestycji budowlanych w Powiecie Suwalskim bez konfliktów i bez nieporozumień.
Ad.21.
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie wolnych wniosków bądź oświadczeń radnych. Będąc przy głosie przypomniał, iż Państwo Radni wraz z materiałami otrzymali pismo Pana Henryka Rydzewskiego, w którym wyraża on słowa podziękowania Panu Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach za naprawę dojazdu do jego posesji (pismo z dn. 27.04.2011 r. znajduje się w teczce oznaczonej nr BRP.0004).
Przewodniczący Rady przekazał również, iż do Biura Rady Powiatu w dniu 19 maja br. wpłynęło zawiadomienie z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku o wszczęciu postępowania nadzorczego w sprawie stwierdzenia nieważności § 5 ust. 2 pkt. 9 oraz § 6 załącznika do uchwały Nr V/40/11 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 21 kwietnia 2011 r. w sprawie uchwalenia Statutu Ośrodka Wsparcia w Lipniaku (pismo znak: NK-II.4131.1.73.2011.KK z dn. 16.05.2011 r. znajduje się w teczce oznaczonej nr BRP.0711).
Dodał również, iż Prezes Prawa i Sprawiedliwości Pan Jarosław Kaczyński przekazał pismo skierowane do Rad Gmin, Rad Powiatów i Sejmików Województw dotyczące ewentualnego podjęcia uchwały w sprawie uznania rolnictwa za priorytet polskiej prezydencji w Unii Europejskiej i wyrównania dopłat rolniczych dla Polski (pismo z dn. 16.05.2011 r. – załącznik Nr 41). Przekazał, iż poddał to pod zastanowienie dla Państwa Radnych i ewentualne rozważenie tego tematu na właściwych Komisjach, oraz ewentualne wystąpienie Komisji z wnioskiem podjęcia tejże uchwały, bądź podobnej uchwały.
Przewodniczący Rady przekazał w imieniu Pana Władysława Renowickiego Dyrektora Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. W. Witosa w Suwałkach, iż serdecznie zaprasza on wszystkich obecnych na Wiosenny Agrofestyn, który odbędzie się w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. W. Witosa w Suwałkach w dniu 29 maja 2011 r.
Przewodniczący Rady przekazał, iż sesja Rady Powiatu w
miesiącu maju zbiega się zwykle z Dniem Samorządu Terytorialnego, dlatego też z
tej okazji w imieniu Radnych Powiatu przekazał serdeczne życzenia wszystkim
działaczom samorządowym, m.in. Wójtom Gmin, Przewodniczącym Rad Gmin, obecnemu
na sali Radnemu Sejmiku Województwa Podlaskiego, Radnym Rady Powiatu, wszystkim
jednostkom organizacyjnym oraz służbom współpracującym
z samorządem terytorialnym jakim jest Powiat Suwalski.
Starosta Szczepan Ołdakowski w imieniu Zarządu Powiatu
w Suwałkach przekazał wszystkim Radnym wszystkich szczebli serdeczne życzenia z
okazji Dnia Samorządu Terytorialnego. Życzył przede wszystkim zadowolenia
i satysfakcji z pełnionych funkcji oraz zaangażowania społecznego.
W
związku z tym, iż dzień 27 maja jest świętem samorządu i samorządowców przedstawiciele
służb, inspekcji i straży złożyli na ręce Pana Radnego Sejmiku Województwa
Podlaskiego, Starosty Suwalskiego oraz Przewodniczącego Rady Powiatu w
Suwałkach, a za ich pośrednictwem wszystkim Radnym Rady Powiatu w Suwałkach
serdeczne gratulacje oraz życzenia satysfakcji z wykonywanych obowiązków
służbowych, zdrowia
i zadowolenia oraz wszelkiej pomyślności w pracy zawodowej i życiu osobistym.
Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał również gratulacje Prezesowi Spółdzielni Mleczarskiej „Rospuda” w Filipowie Panu Edwardowi Grzędzińskiemu za wyróżnienie jakie Spółdzielnia Mleczarska w Filipowie otrzymała w konkursie Podlaska Marka Roku 2010 w kategorii Podlaski Smak Roku 2010 za Masło tradycyjne z Filipowa, które Mleczarnia produkuje.
Innych wolnych wniosków nie wniesiono.
Ad.22.
Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zamknął obrady V sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1625.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
PRZEWODNICZĄCY RADY
/-/ Sławomir Małachowski
Protokołowała:
/-/ M. Radziszewska
Metryka strony