Protokół Nr XVI/12

Protokół Nr XVI/12 obrad XVI sesji Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 maja 2012 roku
Protokół Nr XXXIV/10

Protokół Nr XVI/12

 

z obrad XVI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach

 

Obrady XVI Sesji Rady Powiatu w Suwałkach odbyły się 25 maja 2012 r. w sali Nr 129, w budynku przy ul. Świerkowej 60 w Suwałkach.

 

         Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu w Suwałkach Sławomir Małachowski. Obrady rozpoczęły się o godz. 1500.

 

Ad 1.

Otwarcie obrad.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych ustawowego składu rady, w obradach uczestniczy 15 radnych:

        

1.     Burzyński Marian

2.     Chlebus Andrzej

3.     Dziatkowski Marek

4.     Kleszczewski Zbigniew

5.     Kowalewski Witold

6.     Łanczkowski Andrzej

7.     Łuniewski Artur

8.     Mackiewicz Zbigniew

9.     Małachowski Sławomir

10. Ołdakowski Szczepan

11. Putra Szymon

12. Rogowski Tomasz

13. Szwengier Stanisław

14. Truchan Anna Danuta

15. Wierzchowska Mirosława

 

         Przewodniczący Rady stwierdził, że istnieje prawomocne quorum do podejmowania uchwał.

Przewodniczący Rady Powiatu otwierając obrady powitał zaproszonych gości: Panią Ewę Wojewódko – Dyrektora Generalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, Pana Roberta Wagnera – przedstawiciela Posła na Sejm RP Jarosława Zielińskiego, Pana Andrzeja Bałazego - Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach, Pana Dariusza Siwickiego – Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach, Pana Józefa Hańczuka - Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach, Pana Ryszarda Masłowskiego – Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach, Pana Andrzeja Mielziuka – w/z Komendanta Placówki Straży Granicznej w Rutce – Tartak,
Pana Waldemara Siedleckiego – Dowódcę 14 Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej w Suwałkach, Pana Jacka Pomian – w/z Naczelnika Urzędu Celnego w Suwałkach, Pana Edwarda Grzędzińskiego – Prezesa Spółdzielni Mleczarskiej „Rospuda” w Filipowie, Pana Tomasza Naruszewicza – Wójta Gminy Bakałarzewo, Pana Mirosława Sewastynowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Raczki, Pana Grzegorza Kozłowskiego – Przewodniczącego Rady Gminy Bakałarzewo, Pana Walentego Wałejko – Przewodniczącego Rady Gminy Wiżajny. 

Przewodniczący Rady powitał dyrektorów, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu suwalskiego: Panią Teresę Dzienuć – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, Pana Stanisława Dziemiana – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, Pana Marka Dziemiana – Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Suwałkach, Pana Jana Kazimierza Orłowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół im. gen. Ludwika Michała Paca w Dowspudzie, Pana Waldemara Jerzego Pstrzoch – Dyrektora Domu Dziecka w Pawłówce, Panią Bożennę Jadwigę Chmielewską – Dyrektora Ośrodka Wsparcia w Lipniaku, Pana Mirosława Szczesnego – Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki, Pana Cezarego Grzegorza Zwolińskiego – Sekretarza Powiatu, Panią Elżbietę Olejnik – Skarbnika Powiatu, Panią Grażynę Kuklińską – Powiatowego Rzecznika Konsumentów, naczelników wydziałów Starostwa Powiatowego w Suwałkach: Panią Teresę Zwolan, Panią Jolantę Sawicką, Panią Celinę Puchalską, Panią Ewę Kamińską, Pana Stanisława Żukowskiego oraz Pana Ryszarda Kalinowskiego.

Przewodniczący Rady powitał pracowników Starostwa Powiatowego w osobach: Pani Jadwigi Herbaczewskiej oraz Pani Elżbiety Ułanowicz – Osińskiej (lista zaproszonych Gości załącznik Nr 1).

         Przewodniczący Rady powitał Radnych Rady Powiatu (lista obecności Radnych – załącznik Nr 2).

 

Przewodniczący Rady odczytał pismo Wicemarszałka Województwa Podlaskiego Pana Mieczysława Kazimierza Baszko, w którym dziękuje za zaproszenie na obrady sesji, jednakże obowiązki służbowe nie pozwoliły mu na uczestnictwo w dzisiejszych obradach (fax z dn. 25.05.2012 r. - załącznik Nr 3).

 

Ad. 2.

Przyjęcie porządku obrad.

 

         Przewodniczący Rady poinformował, iż Państwo Radni otrzymali porządek obrad wraz z materiałami, w brzmieniu:

 

1.     Otwarcie obrad i powitanie gości.

2.     Przyjęcie porządku obrad.

3.     Uroczyste wręczenie Medali za „Długoletnią Służbę”.

4.     Przyjęcie protokołu z obrad XV sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

5.     Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

6.     Interpelacje i zapytania radnych.

7.     Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

8.     Rozpatrzenie „Informacji za 2011 r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki”.

9.     Rozpatrzenie „Informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2011 r.”

10. Rozpatrzenie „Informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2011”.

11. Rozpatrzenie „Sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2011 r.”

12. Rozpatrzenie „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2011 roku”.

13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.

14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zasad przyznawania stypendiów uczniom szkół ponadgimnazjalnych.

15. Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Suwałkach na rok 2012.

16. Rozpatrzenie informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za 2011 rok.

17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 r.

18. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2012 – 2022.

19. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2011 r.

20. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach.

21. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

22. Zamknięcie obrad.

 

 

 

         Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi lub propozycje zmiany porządku obrad sesji.

         Uwag ani propozycji zmian porządku obrad sesji nie wniesiono.

 

 

Głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego porządku obrad:

 

 za przyjęciem porządku głosowało             - 15 radnych

 przeciwko                                                  - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

         Zaproponowany porządek obrad sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.3.

Uroczyste wręczenie Medali za „Długoletnią Służbę”.

 

         Przed przystąpieniem do realizacji tego punktu Przewodniczący Rady z uwagi na zbliżające się 27 maja Święto Samorządu Terytorialnego poprosił wszystkich zgromadzonych o powstanie i uczczenie minutą ciszy pamięć zmarłych adnych, którzy pracowali we wszystkich kadencjach Rady oraz pracowników Starostwa, którzy odeszli w ostatnich latach.

 

         Następnie odbyła się uroczystość wręczenia Medali „za Długoletnią Służbę”. Przewodniczący Rady na wstępie odczytał Postanowienie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 29 marca 2012 r. o nadaniu odznaczeń (kserokopia wyciągu – rej. 129/2012 – załącznik Nr 4).

Medale zostały nadane przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w imieniu którego wręczyła je Pani Ewa Wojewódko Dyrektor Generalny Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku. Odznaczeni zostali długoletni pracownicy Starostwa Powiatowego w Suwałkach. Złoty medal otrzymali: Starosta Suwalski Szczepan Ołdakowski, Wicestarosta Suwalski Witold Kowalewski, Skarbnik Powiatu Elżbieta Olejnik, Pani Alina Teresa Łapińska, Pani Grażyna Kuklińska, Pani Jadwiga Herbaczewska, Pan Andrzej Klimowicz, Pan Ryszard Jan Kalinowski. Srebrny medal otrzymali: Sekretarz Powiatu Cezary Grzegorz Zwoliński, Pani Helena Szlaużys, Pani Elżbieta Ułanowicz - Osińska, Pan Stanisław Żukowski.

Zgodnie z treścią ustawy Medal „za Długoletnią Służbę” jest nagrodą za wzorowe, wyjątkowo sumienne wykonywanie obowiązków wynikających z pracy zawodowej.

Starosta Szczepan Ołdakowski w obecności Przewodniczącego Rady dokonał awansu zawodowego na stanowisko inspektora dwóch pracowników Starostwa Powiatowego w Suwałkach, życząc jednocześnie wielu osiągnięć   dalszej pracy zawodowej, dużo zdrowia, dobrego samopoczucia oraz pomyślności w życiu osobistym. Awans otrzymały osoby pracujące na stanowisku ds. obsługi rady powiatu oraz na stanowisku ds. obsługi klienta.

 

Starosta Szczepan Ołdakowski w imieniu wszystkich odznaczonych złożył Pani Ewie Wojewódko – Dyrektorowi Generalnemu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku serdeczne podziękowania, z prośbą
o przekazanie ich Panu Wojewodzie Podlaskiemu, za zauważenie urzędników Starostwa Powiatowego, jako tych którzy zasłużyli się w pracy w administracji zarówno państwowej, jak i samorządowej. Dodał, iż nie jest to łatwa praca, wymaga dużo zaangażowania, zaś w opinii publicznej kreowana przez media wcale nie jest tak dobrze postrzegana, tym bardziej jest trudno podołać wszystkim oczekiwaniom zarówno służb kontrolnych jak tez i mieszkańców.

 

Dyrektor Generalny Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku Pani Ewa Wojewódko przekazała, iż bardzo jest jej miło uczestniczyć w dzisiejszej uroczystości i wręczać medale zarówno złote jaki srebrne. Dodała, iż wie jak ciężko jest pracować w administracji, i słowa Pana Starosty nie są jej obce, ponieważ na co dzień sama również zmaga się z wieloma trudnościami. Wszyscy wiedzą jaka jest rzeczywistość, dlatego też cieszy się, że Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej na wniosek Wojewody Podlaskiego zauważył ciężką pracę osób dzisiaj odznaczonych, ich wkład w rozwój tego regionu.

Przekazała również, iż wszystkim zgromadzonym życzy przede wszystkim zdrowia, bo jeżeli będzie zdrowie to ludzie poradzą sobie ze wszystkimi przeciwnościami.

Przewodniczący Rady złożył Pani Ewie Wojewódko serdeczne podziękowania za możliwość uczestniczenia w dzisiejszych uroczystościach podczas obrad sesji.  

 

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach st. bryg. mgr inż. Dariusz Siwicki korzystając również ze zbliżającego się Święta Samorządu Terytorialnego wyróżnił Radę Powiatu w Suwałkach medalem „20 – lecia Państwowej Straży Pożarnej” w podziękowaniu za owocną współpracę na rzecz poprawy bezpieczeństwa w powiecie suwalskim, oraz za pomoc w realizacji zadań a także wsparcie finansowe jakie otrzymuje od samorządu Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach.

 

W związku z uchwałą Prezydium Zarządu Oddziału Wojewódzkiego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP w Białymstoku Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach wraz z Wicestarostą Witoldem Kowalewskim dokonał odznaczenia srebrnym medalem „Za zasługi dla pożarnictwa” druha – Radnego Rady Powiatu Mariana Burzyńskiego.

                Przewodniczący Rady złożył również gratulacje obecnemu po raz pierwszy na obradach sesji Wójtowi Gminy Bakałarzewo Panu Tomaszowi Naruszewiczowi doskonałego wyniku wyborczego, docenienie przez społeczeństwo samorządowca z krwi i kości z tego terenu.

         Przekazał także Przewodniczącemu Rady Gminy Wiżajny Panu Walentemu Wałejko życzenia przede wszystkim jak najwięcej spokoju, dobrych wyborów w Gminie Wiżajny i stabilizacji.

 

Starosta Szczepan Ołdakowski złożył podziękowania wszystkim partnerom, którzy współpracują z powiatem. Dodał, iż bez nich nie udałoby się osiągnąć tyle, ile udało się zrobić. Dzięki tej współpracy powiat suwalski, mimo, iż nie jest najbogatszy jakoś sobie radzi i się rozwija. Wszystkim pracownikom Starostwa, pracownikom jednostek organizacyjnych powiatu, oraz dyrektorom tych jednostek przekazał serdeczne życzenia z okazji zbliżającego się dnia samorządowca. Dodał, iż to dzięki im wszystkim budowany jest autorytet samorządu i realizowane są te wszystkie zadania.

 

         Dyrektor Generalny Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku Pani Ewa Wojewódko opuściła obrady sesji.

 

Obrady sesji opuścił Starosta Szczepan Ołdakowski. W głosowaniu udział bierze 14 Radnych uprawnionych do głosowania.

 

Ad.4.

Przyjęcie protokołu z obrad XV sesji Rady Powiatu w Suwałkach.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół zwyczajowo był wyłożony w Biurze Rady Powiatu, zapytał, czy są uwagi do treści protokołu.

Uwag nie wniesiono.

 

Głosowanie nad przyjęciem protokołu z XV sesji Rady Powiatu:

 

za przyjęciem protokołu głosowało    - 14  Radnych

przeciwko                                         - 0

wstrzymało się od głosu                    - 0

 

Protokół z obrad XV Sesji Rady Powiatu w Suwałkach został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.5.

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami.

Przewodniczący Rady poinformował, iż sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie miedzysesyjnym z posiedzeń w dniach  10 i 16 maja br. Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Zapytał, czy są uwagi, pytania do przedłożonego sprawozdania.

         Pytań i uwag nie wniesiono. 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu                   w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdania głosowało      - 14 Radnych

przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0

 

         Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostało przyjęte jednogłośnie (załącznik Nr 5).

 

Przewodniczący Rady poinformował, iż odbyło się jeszcze jedno posiedzenie Zarządu Powiatu w dniu 22 maja br. które Państwo Radni otrzymali w dniu dzisiejszym. Zapytał, czy są uwagi, pytania do przedłożonego sprawozdania.

         Pytań i uwag nie wniesiono. 

Głosowanie nad przyjęciem Sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu                   w Suwałkach w okresie międzysesyjnym:

 

za przyjęciem sprawozdania głosowało      - 14 Radnych

przeciwko                                                    - 0

wstrzymało się od głosu                               - 0

 

         Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Suwałkach w okresie międzysesyjnym zostało przyjęte jednogłośnie (załącznik Nr 6).

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Zarząd Powiatu w dniu dzisiejszym rozpoczął jeszcze jedno posiedzenie, jednakże ze względu na obrady sesji Przewodniczący Zarządu zarządził przerwę, natomiast sprawozdanie z tego posiedzenia Zarządu Powiatu zostanie Państwu Radnym przedstawione wraz z materiałami przed kolejną sesją Rady.

 

Ad.6.

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie w tym punkcie interpelacji lub zapytań.

Interpelacji i zapytań nie wniesiono.

 

 

Ad.7.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

 

          Przewodniczący Rady zamknął punkt z uwagi na jego bezprzedmiotowość.

 

Ad.8.

Rozpatrzenie „Informacji za 2011 r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki”.

 

Do grona Radnych dołączył Starosta Szczepan Ołdakowski. W głosowaniu udział bierze 15 Radnych uprawnionych do głosowania.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższą „Informację za 2011 r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki” wraz z materiałami.

         Z tą informacją zapoznała się na posiedzeniu Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 22 maja br. Zapytał, czy są pytania do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, ewentualnie uwagi, co do informacji.

         Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski poinformował, iż Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag do powyższej informacji uważa „Informację za 2011 r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Powiatu Ziemskiego Suwałki” za przyjętą (załącznik Nr 7).

 

Ad.9.

Rozpatrzenie „Informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2011 r.”

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższą  „Informację Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2011 r.” wraz z materiałami.

         Z tą informacją zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 24 maja br. Zapytał, czy są pytania do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, ewentualnie uwagi, co do informacji.

         Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag do powyższej informacji uważa „Informację Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu suwalskiego za 2011 r.” za przyjętą (załącznik Nr 8).

        

Ad.10.

Rozpatrzenie „Informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2011”.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższą  „Informację Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie miasta i powiatu suwalskiego za rok 2011” wraz z materiałami.

         Z tą informacją zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 24 maja br. Zapytał, czy są pytania do Powiatowego Lekarza Weterynarii, ewentualnie uwagi, co do informacji.

         Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag do powyższej informacji uważa „Informację Powiatowego Lekarza Weterynarii w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie miasta
i powiatu suwalskiego za rok 2011” za przyjętą (pismo znak: PIW.PL4034-1a/12 z dn. 21.02.2012 r. - załącznik Nr 9).

        

Ad.11.

Rozpatrzenie „Sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2011 r.”

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższe   „Sprawozdanie z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 2011 r.” wraz
z materiałami.

         Z tym sprawozdaniem zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 24 maja br. Zapytał, czy są pytania do Komendanta Miejskiego Policji, ewentualnie uwagi, co do sprawozdania.

         Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego sprawozdania.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag do powyższego sprawozdania uważa „Sprawozdanie z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Suwałkach oraz informację o stanie bezpieczeństwa
i porządku publicznego za 2011 r.” za przyjęte (pismo znak: TOM.0151.35.2012.DJ z dn. 6.02.2012 r. - załącznik Nr 10).

 

Ad.12.

Rozpatrzenie „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2011 roku”.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni otrzymali powyższą   „Informację Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2011 roku” wraz z materiałami.

         Z tą informacją zapoznała się na posiedzeniu Komisja Polityki Społecznej w dniu 24 maja br. Zapytał, czy są pytania do Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, ewentualnie uwagi, co do informacji.

         Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż Komisja nie wniosła uwag do przedstawionej informacji.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag do powyższej informacji uważa „Informację Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach o stanie bezpieczeństwa powiatu suwalskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2011 roku” za przyjętą (pismo znak: MR-0761.3.2012.R.W z dn. 02.04.2012 r. - załącznik Nr 11).

 

Ad.13.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Dodał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Polityki Społecznej.

                Pytań i uwag nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 24 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 12).

 

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego:

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr XVI/102/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego Powiatu Suwalskiego została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 13).

 

Ad.14.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zasad przyznawania stypendiów uczniom szkół ponadgimnazjalnych.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Dodał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Polityki Społecznej.

                Pytań i uwag nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 24 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 14).

 

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zasad przyznawania stypendiów uczniom szkół ponadgimnazjalnych:

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr XVI/103/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie zasad przyznawania stypendiów uczniom szkół ponad gimnazjalnych została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 15).

 

Ad.15.

Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Suwałkach na rok 2012.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami. Dodał, iż powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Finansową, Komisję Promocji
i Rozwoju Powiatu oraz Komisję Polityki Społecznej.    

                Pytań i uwag nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 16).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocjii Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 17).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 24 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 18).

 

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Suwałkach na rok 2012:

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr XVI/104/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 maja 2012 r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Suwałkach na rok 2012 została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 19).

 

Ad.16.

Rozpatrzenie informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za 2011 rok.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż „Informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za 2011 rok” Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami. Dodał, iż Zarząd Powiatu w dniu 30 marca br. przekazał pierwszą wersję powyższej informacji (pismo znak: ORG.300.2.2012.EK z dn. 29.03.2012 r. – załącznik Nr 20), zaś w dniu 5 kwietnia br. dokonał zmian w przyjętej informacji i ostateczną uchwałę Zarządu Powiatu w sprawie przyjęcia informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za 2011 rok przekazał Radzie Powiatu w dniu 10 kwietnia br. (pismo znak: ORG.300.2.2012.EK z dn. 10.04.2012 r. – załącznik Nr 21). Dodał, iż Państwo Radni obie wersje  informacji otrzymali.

Przewodniczący Rady Powiatu przekazał, iż z powyższą informacją zapoznały się wszystkie Komisje Rady: Komisja Rewizyjna na posiedzeniu w dniu 10 maja br., Komisja Finansowa oraz Komisja Promocji i Rozwoju Powiatu na  posiedzeniu w dniu 22 maja br. oraz Komisja Polityki Społecznej  w dniu 24 maja br. Zapytał, czy są pytania, uwagi do powyższej informacji.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady przekazał, iż w wyniku braku pytań i uwag do powyższej informacji uważa „Informację o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wykazem przedsięwzięć na lata 2011 – 2018 za 2011 rok za przyjętą. 

 

Ad.17.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 r.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Państwo Radni powyższy projekt uchwały oraz uzasadnienie otrzymali wraz z materiałami.

W dniu 22 maja br. Zarząd Powiatu przyjął nowy projekt tejże uchwały, który Państwo Radni otrzymali na posiedzeniach poszczególnych Komisji Rady.

Projekt uchwały w nowym brzmieniu opiniowany był przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 22 maja br.  Również Komisja Polityki Społecznej została zapoznana z wprowadzonymi zmianami na posiedzeniu Komisji.

                Pytań i uwag nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 22).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocjii Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 23).

 

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 r.

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr XVI/105/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 24).

 

Ad.18.

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2012 – 2022.

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż projekt powyższej uchwały oraz uzasadnienie Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami.

W dniu 22 maja br. Zarząd Powiatu przyjął nowy projekt tejże uchwały, który Państwo Radni otrzymali na posiedzeniach poszczególnych Komisji Rady.

Projekt uchwały w nowym brzmieniu opiniowany był przez Komisję Finansową oraz Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu w dniu 22 maja br. 

Pytań i uwag nie wniesiono.

         Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 25).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocjii Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 26).

         Przewodniczący Rady przekazał, iż do projektu powyższej uchwały wkradł się błąd, polegający na tym, iż w załączniku nr 1 na str. 4, w kolumnie 15.3. – wykonanie 2011 – zamiast kwoty 352 145,00 zł, powinna zostać zapisana kwota 340 761,00 zł. Dodał, iż nie wpływa to w żaden sposób na kształtowanie się wskaźników, poza tym dotyczy roku 2011.

         W związku w powyższym należy przyjąć autopoprawkę do projektu powyższej uchwały. Dodał, iż projekt uchwały z uwzględnioną autopoprawką Państwo Radni otrzymali w dniu dzisiejszym. W dniu wczorajszym
na posiedzeniu Komisji Polityki Społecznej członkowie tej Komisji zostali poinformowani o zaistniałym błędzie.

 

Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.  

 

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2012 – 2022:

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr XVI/106/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Suwalskiego na lata 2012 – 2022 została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 27).

 

Ad.19

Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2011 r.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Zarząd Powiatu w Suwałkach w dniu 16 marca br. przedłożył Radzie Powiatu sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2011 r. wraz z informacją o stanie mienia Powiatu, które Państwo Radni otrzymali na sesji marcowej w roku bieżącym (pismo znak: ORG.300.1.2012.EK z dn. 16.03.2012 r. – załącznik Nr 28).  Dodał, iż uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2011 r. wpłynęła 18 kwietnia br. (kserokopia uchwały Nr RIO.V-00321-17/12 z dn. 17.04.2012 r. – załącznik Nr 29).

         Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Suwałkach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2011 r.

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Zarząd Powiatu w Suwałkach przedłożył również Radzie Powiatu w dniu 7 maja br. sprawozdanie finansowe obejmujące dwa bilanse, sporządzone na dzień 31.12.2011 r. (pismo znak: WFB.3035.21.2012 z dn. 07.05.2012 r. – załącznik Nr 30). Dodał, iż Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w dniu 10 maja br. rozpatrywała sprawozdanie finansowe, sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2011 r. wraz z opinią RIO o tym sprawozdaniu a także informację o stanie mienia komunalnego powiatu i zatwierdziła powyższe sprawozdania oraz informację. Z uchwałami Komisji Rewizyjnej w tej sprawie Państwo Radni zostali zapoznani (uchwały Komisji Rewizyjnej Nr 9/13/12, Nr 9/14/12 oraz Nr 9/15/12 z dn. 10.05.2012 r. – załącznik Nr 31, Nr 32, oraz Nr 33).

Przewodniczący Rady przekazał, iż w związku z tym, iż ustawa o finansach publicznych nałożyła na organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego obowiązek łącznego rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu za 2011 r. został przygotowany projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2011 r., który Państwo Radni otrzymali wraz
z uzasadnieniem z materiałami.

Projekt powyższej uchwały opiniowany był przez Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisję Finansową w dniu 22 maja br. oraz Komisję Polityki Społecznej w dniu 24 maja br. Dodał, iż wszyscy Radni mogli brać udział w dyskusji nad powyższym sprawozdaniem.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 34).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocjii Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 35).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 24 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 36).

 

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2011 r.

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 15 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 0

 

Uchwała Nr XVI/107/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2011 r. została podjęta jednogłośnie (załącznik Nr 37).

 

Ad.20

Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach.

 

         Przewodniczący Rady przekazał, iż Komisja Rewizyjna na posiedzeniu w dniu 10 maja br., po rozpatrzeniu sprawozdania finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2011 r. wraz z opinią RIO o tym sprawozdaniu oraz informacji o stanie mienia komunalnego powiatu, opracowała opinię Komisji z wykonania budżetu powiatu za 2011 r. oraz wniosek w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach z tego tytułu i przedłożyła je Radzie Powiatu w dniu 10 maja br., które Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami (pismo z dn. 10.05.2012 r. – załącznik Nr 38).

Dodał, iż uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Suwałkach wniosku w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium za 2011 r. wpłynęła w dniu 17 maja br. (uchwała Nr RIO.V-00322-11/12 z dn. 16.05.2012 r. – załącznik Nr 39).

Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Suwałkach wniosku w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium za 2011 r.

Przewodniczący Rady przekazał, iż przygotowany został projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach, który opiniowany był przez poszczególne komisje rady: Komisję Promocji i Rozwoju Powiatu oraz Komisję Finansową w dniu 22 maja br. oraz Komisję Polityki Społecznej w dniu 24 maja br.

Pytań i uwag nie wniesiono.

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Finansowej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Finansowej Zbigniew Kleszczewski poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 40).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Promocjii Rozwoju Powiatu o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Powiatu Artur Łuniewski  poinformował, iż komisja w dniu 22 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 41).

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Polityki Społecznej o przedstawienie opinii Komisji w przedmiotowej sprawie.

         Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej Marek Dziatkowski poinformował, iż komisja w dniu 24 maja 2012 r. zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt uchwały Rady Powiatu (uchwała Komisji stanowi załącznik Nr 42).

 

         Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Głosowanie nad projektem uchwały Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach:

 

 za podjęciem uchwały głosowało               - 12 Radnych

przeciwko                                                   - 0

wstrzymało się od głosu                              - 3

 

Uchwała Nr XVI/108/12 Rady Powiatu w Suwałkach z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Suwałkach została podjęta większością głosów (załącznik Nr 43).

 

         Przewodniczący Rady przekazał serdeczne gratulacje dla Zarządu Powiatu z tytułu uzyskanego absolutorium.

 

         Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał serdeczne podziękowania Radzie za ten gest zaufania w stosunku do Zarządu Powiatu, jaki został wyrażony poprzez głosowanie za powyższą uchwałą. Dodał, iż Zarząd Powiatu sam tego budżetu by w taki sposób nie zrealizował, gdyby nie było zrozumienia ze strony Radnych, ich sugestii i wsparcia. Dzięki temu budżet został właściwie zrealizowany i wykonany, o czym świadczą poszczególne opinie przedłożone przez  poszczególne gremia. Budżet powiatu udało się zwiększyć w stosunku do tego, który był uchwalany o około 5 mln zł. Również wydatki majątkowe i inwestycyjne wynosiły prawie 20 % tego budżetu. Jest to zasługa naszego samorządu, że potrafi mimo i tak trudnej sytuacji finansowej realizować zadania inwestycyjne, zwłaszcza te, które wszystkich interesują, czyli drogowe.

Starosta Szczepan Ołdakowski przekazał również podziękowania służbom finansowym i dyrektorom wszystkich jednostek organizacyjnych powiatu za to, że realnie podchodzili do swoich możliwości finansowych, dlatego też dzięki temu udało się bez zbędnych trudności przejść ten rok, zrealizować budżet, i wejść dobrze w rok 2012. Dodał, iż tak dobrze i tak łatwo, to nie będzie. Rok 2012 zapowiada się trudny. Niestety coraz więcej zadań przychodzi do powiatu. Sejm, parlament uchwala nowe ustawy wychodząc jakby naprzeciw potrzebom mieszkańców, ale niezbyt troszczy się o sposób ich realizacji, zwłaszcza jeśli chodzi o stronę finansową. Przykładem tego jest wejście w życie w tym roku ustawy o wpieraniu rodziny i pieczy zastępczej. Organizacja tej pieczy spadła na barki samorządu powiatowego i gminnego, bez zabezpieczenia finansowego. Dużo więcej jest takich przykładów, powiat suwalski bardzo mocno dotyka fakt realizacji zadań rządowych, które są zadaniami zleconymi i które powiat musi realizować zgodnie z różnymi  ustawami i również bez pełnego zabezpieczenia środków finansowych. Takim kuriozalnym przykładem jest administrowanie mieniem Skarbu Państwa jakim jest byłe przejście graniczne w Budzisku, gdzie w ubiegłym roku samorząd miał trudności, zaś w roku bieżącym do tej pory powiat nie otrzymał ani złotówki z budżetu państwa na utrzymanie tych obiektów. Trwa jeszcze sprawa w sądzie, nie wiadomo jednak jak się zakończy. Dodał, iż liczy na pomoc, wsparcie i podpowiedź ze strony zgromadzonych.

 

Ad.21

Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

 

Przewodniczący Rady będąc przy głosie przekazał, iż Państwo Radni wraz z materiałami otrzymali:

1.     analizę działalności uchwałodawczej organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego za 2011 rok (pismo znak: NK-II.40.29.2012  z dn. 11.04.2012 r. – załącznik Nr 44),   

2.     list otwarty Szefa Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Jacka Michałowskiego w sprawie Witryny Obywatelskiej Prezydenta RP (email z dn. 25.04.2012 r. – załącznik Nr 45),

3.     uzasadnienie do wniosku o wyrażenie votum nieufności dla Ministra Edukacji Narodowej Pani Krystyny Szumilas, jaki złożył Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość (email z dn. 14.05.2012 r. – załącznik Nr 46),

4.     potwierdzenie wpływu apelu Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wyjaśnienia losu ofiar Obławy Augustowskiej z lipca 1945 r. do Biura Korespondencji i Informacji Kancelarii Sejmu, z informacją, iż apel ten został przekazany do wiadomości Komisji Spraw Zagranicznych (pismo  z dn. 26.04.2012 r. znajduje się w teczce oznaczonej nr BRP.0003.2012),

5.     potwierdzenie wpływu apelu Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wyjaśnienia losu ofiar Obławy Augustowskiej z lipca 1945 r. do Biura Listów i Opinii Obywatelskich Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (pismo znak: BLO – 060/30108/01/12/WD z dn. 09.05.2012 r. znajduje się w teczce oznaczonej nr BRP.0003.2012),

6.     pismo z Instytutu Pamięci Narodowej informujące, iż apel Rady Powiatu w Suwałkach w sprawie wyjaśnienia losu ofiar Obławy Augustowskiej z lipca 1945 r. został dołączony do akt postępowania przygotowawczego odnośnie wydarzeń związanych z „Obławą Augustowską” (pismo znak: S 69/01/Zk z dn. 30.04.2012 r. znajduje się w teczce oznaczonej nr BRP.0003.2012),

7.     pismo Senatora RP Pana Tadeusza Arłukowicza informujące o wystąpieniu Senatora w sprawie wyjaśnienia losu Ofiar Obławy Augustowskiej z lipca 1945 r. do Ministra Spraw Zagranicznych  oraz treść odpowiedzi Ministra w tej sprawie (pismo z dn. 07.05.2012 r. znajduje się w teczce oznaczonej nr BRP.0003.2012),

8.     pismo Poseł na Sejm RP Pani Bożeny Kamińskiej przekazujące odpowiedź Ministra Spraw Zagranicznych na interpelację, jaką wystosowała do Prezesa Rady Ministrów w sprawie wzmożenia działań mających na celu wyjaśnienie okoliczności przeprowadzenia Obławy Augustowskiej w lipu 1945 r. oraz miejsca pogrzebania ciał ofiar tej obławy (pismo z dn. 14.05.2012 r.  znajduje się w teczce oznaczonej nr BRP.0003.2012).

 

Przewodniczący Rady przekazał, iż w Biurze Rady dostępne są również, materiały dotyczące informacji o przebiegu XV Zgromadzenia Ogólnego Związku Powiatów Polskich, które odbyło się 12 – 12 kwietnia br. w Ossie koło Rawy Mazowieckiej (pismo z dn. 08.05.2012 r. – załącznik Nr 47).

Dodał, iż wpłynął w dniu wczorajszym do Starostwa protest mieszkańców Gminy Bakałarzewo oraz Gminy Suwałki, którzy stanowczo nie zgadzają się na postępowanie pracowników firmy Eltel wobec działek, na których jest planowana linia elektroenergetyczna i ten materiał Państwo Radni otrzymali w dniu dzisiejszym (pismo z dn. 18.05.2012 r. znajduje się w teczce oznaczonej nr BRP.0005.2012).

 

W związku ze zbliżającym się świętem samorządu i samorządowców przypadającym w dniu 27 maja, przedstawiciele służb mundurowych złożyli na ręce Starosty Suwalskiego oraz Przewodniczącego Rady Powiatu w Suwałkach, a za ich pośrednictwem wszystkim Radnym Rady Powiatu w Suwałkach serdeczne gratulacje oraz życzenia satysfakcji z wykonywanych obowiązków służbowych, zdrowia i zadowolenia oraz wszelkiej pomyślności w pracy zawodowej i życiu osobistym.

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach Dariusz Siwicki w nawiązaniu do podjętej uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2012 r. złożył serdeczne podziękowania za przychylność Szanownej Rady, za pomoc i wsparcie finansowe oraz za przychylenie się do wniosku w związku z realizacją programu w ramach Lokalnej Grupy Rybackiej. Dzięki tej decyzji będzie możliwość doposażenia Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego w powiecie suwalskim w sprzęt specjalistyczny wartości 241.000 zł. Dodał, iż w ostatnim czasie wypłynęła nieprzewidziana sytuacja podczas realizacji tego projektu Urząd Marszałkowski zakwestionował koszty, jeśli chodzi o koszty kwalifikowane, i VAT jest kosztem niekwalifikowanym. W związku z tym jest potrzeba doinwestowania tego projektu w wysokości 20.000 zł. Środki te dzięki podjęciu wspomnianej wyżej uchwały przez Szanowną Radę otrzyma Komenda Miejska Straży Pożarnej.

 

Przewodniczący Rady serdecznie podziękował za złożone życzenia, przekazał, iż następna sesja planowana jest w ostatni czwartek czerwca, tj. 28 czerwca br. 

 

Ad.22.

Zamknięcie obrad.

 

         Przewodniczący Rady Sławomir Małachowski zamknął obrady XVI sesji Rady Powiatu w Suwałkach o godz. 1615.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

                                                                                                        PRZEWODNICZĄCY RADY
                                                                                                        /-/ Sławomir Małachowski

 

Protokołowała:

/-/ M. Radziszewska

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Radziszewska

Wprowadzający: Monika Radziszewska

Data modyfikacji: 2012-07-02

Opublikował: Krzysztof Truszkowski

Data publikacji: 2012-07-02